بانک توسعه صادرات ایران خط اعتباری پنج میلیون یورویی به بانک ملت ارمنستان اختصاص داد

براساس قرارداد منعقده بین مدیران عامل دو بانک توسعه صادرات ایران و ملت ارمنستان یک خط اعتباری پنج میلیون یورویی به صورت گردان به بانک ملت این کشور باهدف تامین مالی صادرکنندگان ایرانی کالا اعطا می شود.

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات، در جلسه امروز، آقایان سیدغلامرضا موسوی و دکتر علی صالح آبادی به نمایندگی از دو بانک ملت ارمنستان و توسعه صادرات قرارداد یاد شده را به امضا رساندند.

 

دکتر صالح آبادی با اشاره به رسالت بانک توسعه صادرات ایران در افزایش حجم صادرات تولیدکنندگان ایرانی به کشورهای مختلف به ویژه همسایگان تصریح کرد: اعطای خطوط اعتباری به بانک های خارجی در قالب فاینانس و ریفاینانس ضامن توسعه صادرات کشور است.

 

دکتر صالح آبادی با اشاره به صادرات 120 میلیون دلاری ایران به ارمنستان گفت: با این خط اعتباری مشکلات صادرکنندگان ایرانی مرتفع شده و خریداران ارمنی نیز می توانند با مراجعه به بانک ملت ارمنستان از ساز و کار اجرایی این قرارداد باخبر شده و از منافع آن بهره مند شوند.

 

وی با اشاره به چرخشی بودن خط اعتباری یاد شده تصریح کرد: خط اعتباری پنج میلیون یورویی اختصاص یافته به بانک ملت ارمنستان دوساله خواهد بود.

 

وی یادآور شد: اخیرا نیز قرارداد خط انتقال برق بین ایران و ارمنستان بین دوکشور منعقد شد که براساس آن بانک توسعه صادرات 83 میلیون یورو معادل 80 درصد از کل مبلغ را تامین مالی خواهد کرد.

 

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ضمن ابراز علاقمندی برای برقراری روابط بین دو بانک  بر لزوم گشایش اعتبار اسنادی و حواله های ارزی به طور متقابل تاکید کرد.

 

در این نشست آقای موسوی مدیرعامل بانک ملت ارمنستان با اشاره به سرمایه 62 میلیون دلاری این بانک گفت: تا پایان سال 2016 این سرمایه به 62 میلیون دلار خواهد رسید.

 

وی ظرفیت کشورهای اوراسیا شامل روسیه، ارمنستان، بلاروس ، قزاقستان و قرقیزستان را برای تجارت مطلوب توصیف کرد و گفت : با توجه به قرارداد مابین این کشورها برای عدم پرداخت گمرک مجدد در مرز هر کدام از کشورهای یاد شده می توان از ظرفیت  جمعیت 200 میلیونی این کشورها برای داد و ستد بهره جست.

 

در پایان این نشست قرارداد همکاری برای بهره مندی صادرکنندگان ایرانی از خط اعتباری پنج میلیون یورویی بانک ملت ارمنستان بین مدیران عامل دو بانک امضا شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.