کتاب “مدیریت کلید” باعث حذف فاصله در یادگیری می شود

در حاشیه پنجمین نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام پرداخت که طی دو روز در برج میلاد تهران برگزار شد ،روز گذشته با حضور مسئولین شرکت توسن تکنو و صاحب نظران این حوزه ،از اولین کتاب این مجموعه با عنوان "مدیریت کلید " رو نمایی شد .

عصر بانک؛ با ظهور ابزار های نوین پرداخت همراه، مقوله مهم و حساس امنیت و همچنین حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات از اهمیت ویژه ای برخوردار گردیده است لذا یکی از حیاتی ترین عناصر اشائه و ترویج این مهم ،امر آموزش به مردم عادی است تا بتوانند در حفظ داده های خود تلاش کنند که مرحله اول حفاظت از اطلاعات است .

شرکت توسن تکنو در راستای این امر مهم و حیاتی اقدام به چاپ و نشر مجموعه ای از کتاب های آموزشی به زبان ساده برای همگان کرده که رسالت خود را به عنوان مهمترین و اولین شرکت ارائه کننده سیستم های بانکداری الکترونیک انجام داده باشد و گامی بلند در ایفای مسئولیت اجتماعی خود برداشته باشد .

در حاشیه پنجمین نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام پرداخت که طی دو روز در برج میلاد تهران برگزار شد ،روز گذشته با حضور مسئولین شرکت و صاحب نظران این حوزه ،از اولین کتاب این مجموعه با عنوان “مدیریت کلید ” رو نمایی شد .

در این جلسه در ابتدا اهرامی مدیر برند و ارتباطات بازار شرکت توسن تکنو  با تشریح دلایل اهمیت انتشار این نوع کتب عنوان کرد :کتاب حاضر در جهان با عنوان مجموعه Dummies به معنای برای احمق ها منتشر میشود که در ایران با چند عنوان از جمله “به زبان ساده ” و “به زبان آدمیزاد” ترجمه شده است .

وی در ادامه افزود در حوزه امنیت و کدگذاری، کلید رمز گذاری بسیار مهم است لذا تصمیم گرفتیم در اولین اقدام و به عنوان اولین کتاب این مجموعه، کتاب “مدیریت کلید ” را که به این مبحث پرداخت است ترجمه و نشر کنیم تا هم به آموزش این مبحث مهم همت گماریم و هم فاصله بین متخصصین و مردم عادی را در بیان مفاهیم کاهش دهیم .

در ادامه این برنامه منصوری مدیرعامل شرکت سامانه های یکپارچه بزرگ فردا، به ارائه نقطه نظرات خود درباره مبحث امنیت و کدگذاری در جوامع امروز پرداخت و به بیان تاریخی این مهم پرداخت .

منصوری در باره نگاه تاریخی به مقوله کد گذاری گفت : در جهان معتقدند که مقوله کد گذاری  از زمان سزار آغاز گردیده به صورتی که پیام ها را با رموز اختصاصی لاک وموم و برای سرداران خود ارسال می کرد لذا واسط انسانی را حذف کرده و امنیت را بالا می بردند  اما تحقیقات نشان میدهد که قبل از سزار در ایران ما با مقوله کدگذاری برای ارتقای امنیت مواجه بوده ایم .

در ادامه منصوری با نقد رویکرد سنتی در احراز هویت و امنیت در بانکها افزود متاسفانه در کشور ما همچنان شیوه سنتی تشخیص اصالت توسط یک کارمند در شعب اتفاق می افتد و آنها با درج مهر کپی برابر اصل ،اصالت و اهلیت شخص را تایید کرده و به ارائه انواع خدمات بانکی بر همین اساس مبادرت میورزند .

وی ادامه داد فرهنگ اصالت داده  و امنیت همچنان در کشور ما نهادینه نشده است ،برای مثال هر روز بار ها و بارها مشاهده میکنیم که از ما پرسیده میشود “رمزتان ” و ما به راحتی و بدون تکلف آن را در محیط عمومی ابلاغ میکنیم در حالی که برای شروع امنیت و حفاظت از داده ،عکس این باید عمل شود .

منصوری در بحث انتقال داده افزود 90 درصد فعالیت بانکی در حال حاضر “غیر شعبه ای” است اما به اشتباه فرض میشود که غیر حضوری خدمات انجام میشود در حالی که ما باید در اینترنت مشتری را شناسایی کنیم یعنی یک شناسه و شماره کد مخصوص به او اختصاص دهیم تا بتوانیم آن را احراز هویت کنیم .

وی ادامه داد امروزه در دنیا بحث مدیریت داده و مقوله امنیت از اهمیت بالایی برخوردار است و برای بیان  و آموزش آن به غیر متخصصین نیازمند زبانی ساده و روان هستیم لذا کتاب “مدیریت کلید” می تواند این فاصله را کم کرده و مردم عادی را با این مفهوم مهم آشنا کند .

در ادامه رأسی مدیرعامل شرکت توسن به ایراد سخن پرداخت و از ارزشمندی و حیاتی بودن نشر کتب آموزشی که توسط این شرکت آغاز شده سخن گفت .

وی ادامه داد Dummies که به احمق ترجمه می شود و عنوان این کتب نیز هست ،بر خلاف غرب در ایران بار معنایی منفی دارد و بیشتر منظور از این لغت عدم دانش است و این یعنی فهم انسان از عدم دانش خود و سراغ رفع این دانش رفتن که این خود  یکی از پایه های اساسی کسب دانش است .

وی ادامه داد اینکه ما بتوانیم مفهوم پیچیده ای مثل رمز گذاری ورمز گشایی را به زبان ساده بیان کنیم خود یک هنر است که نزد هرکس نیست و همواره ما اساتید و معلم هایی را خوب میدانیم که مفهومی پیچیده را به بیانی ساده ارائه کنند . لذا این کتاب هم برای افراد عام و هم برای متخصصین و حتی برای اشخاصی که به دنبال کسب و کار از این دانش هستند بسیار مفید و راهگشاست .

در پایان این مراسم با امضای یادبود مدیران و متخصصین عرصه فناوری اطلاعات و نظام بانکداری از  اولین کتاب مجموعه به زبان ساده به نام “مدیریت کلید ” رونمایی شد .

به تلگرام شرکت توسن تکنو ملحق شوید…

https://telegram.me/tosan_techno

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.