بانکی که خود یک “شبکه بانکی” است/خدمات فراجغرافیایی با “پست‌بانک”

در کشور ما بانکی وجود دارد که خدمات نوین بانکی را تا دورترین و محروم‌ترین نقاط مسکونی ایران توسعه داده است.

عصر بانک؛به گزارش بانک مردم، در کشور یک شرکت دولتی بانکی وجود دارد که موجب شده عملا روستانشینان در همان محل مسکونی خود خدمات بانکی دریافت کنند. “پست‌بانک” به تنهایی به یک شبکه بانکی تبدیل شده که مشتریان آن از قلب پایتخت گرفته تا دورافتاده‌ترین روستاهای کشور خدمات یکسان بانکی دریافت می‌کنند و این مساله در نظام بانکی جهان کم‌سابقه است.

مشخصات یک بانک خوب

نحوه فعالیت بانک ها در ارایه خدمات مناسب به مردم امروزه متفاوت شده است، هرکدام از بانک ها سعی دارند با رویکرد جدید و ایجاد طرحی نو درمسیرپیشرفت و شهرت گام بردارند و اقدامات بدیع و متنوع خود را در راستای جلب و جذب هر چه بیشترمشتریان بکار گیرند.

اما آنچه شیوه فعالیت یک بانک خوب را درمقابل کارایی سایربانک ها و موسسات معتبرمتمایزو متفاوت می کند، نقش برجسته مدیریت ،نحوه سرویس دهی مطلوب کم هزینه اما درعین حال پربار و تسهیل امور برای عموم است که باید مورد توجه قراگیرد.

درک مردم از واقعیت ها بالاست و آنها خیلی بهتر می دانند که مشتری کدام بانک شوند تا در فعالیت های اقتصادی ، تجاری، تولید و… بهترین خدمات را دریافت کنند.در واقع بیشتر بانک ها به علت ویژگی‌ای که به آن شهره‌اند فعالیت محوری می کنند و از برند اسمی خود نهایت استفاده لازم را از آن صنف، نهاد و یا سازمان می برند و چه بسا در رقابتی تنگاتنگ علاوه بر فعالیت های محوری دست به فعالیت های اقتصادی، فرهنگی ، ورزشی و ….می زنند.
“پست بانک”همان طور که از نامش پیداست علاوه بر ارائه خدمات در شهرهای بزرگ، اکنون سفیر خدمات و سرویس رسان بانکی به روستاهها و نقاط دوردست کشور شده است و در این راه با بیش از 40 نوع خدمت متنوع به عنوان یک بانک پیشتاز توانسته است علاوه بر پوشش خدمات بانکی روستاییان مروج فرهنگ پس انداز برای این قشر مولد و زحمت کش شود.

این بانک نه تنها به عنوان پیک توسعه اشتغال روستایی بلکه توانسته است خدمات نوین و مدرن بانکداری را دراقصی نقاط کشور بگستراند تا با سرویس‌دهی مناسب و مدرن بانکی به روستا نشینان مانع ازصرف هزینه های اضافی آنها درمراودات بانکی شود.

پست بانک ایران اکنون با 19 میلیون تراکنش بانکی در ماه، حوزه روستایی را در بخش خدمات بانکی پوشش مناسب داده و در این راه از محل پرداخت تسهیلات خود 150 هزار شغل را برای روستانشینان ایجاد کرده است.این بانک خدمت‌رسان به عنوان گسترده‌ترین شبکه بانکی ایران عملا “مویرگی‌ترین شبکه بانکی” را از نظر توزیع جغرافیایی خدمات بانکی  تا جایی که اکنون 8 میلیون مشتری دارد و خدمات دهی مناسب بانکی را به یک دهم جمعیت کشور ارایه می دهد.

این بانک با شعارجدید “پست بانک ایران، بانک امروز شما ” دارای 12 هزار باجه و دفتر بانکی و 405 شعبه مستفل در طول بیست سال فعالیت مطلوب بانکی نفش ارزنده ای را درکاهش هزینه های ملی ایفا کرده است و درمسیر بانکداری روزدنیا با دارابودن آخرین فنآورریهای مدرن الکترونیکی حرکت می‌کند.
“پست‌بانک” به تنهایی یک شبکه بانکی است که عملا عبارت “بانک خدمت‌رسان” را معنا کرده است. فقط مشتریان “پست‌بانک” می‌دانند که وقتی سخن از خدمات “فراجغرافیای بانکی” به میان می‌آید باید نام چه بانکی در اذهان متبلور شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.