سامانه بام بانک ملی چیست و چه خدماتی دارد؟

سامانه بام بانک ملی چیست؟ بانک ملی ایران اقدام به طراحی سامانه بانکداری اینترنتی جدید «بام» نموده است. در ادامه خدمات سامانه بام بانک ملی اورده شده است.

بانک ملی ایران با هدف ارائه کامل‌ترین مجموعه خدمات بانکداری الکترونیک به مشتریان و استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های حوزه فناوری اطلاعات و یکپارچه نمودن خدمات قابل ارائه به آنها، اقدام به طراحی سامانه بانکداری اینترنتی «بام» نموده است.

سامانه بام بانک ملی چیست؟

بانکداری اینترنتی به مفهوم ارائه خدمات بانکی از طریق اینترنت با واسطه‌های ایمن و بدون نیاز به حضور فیزیکی مشتریان است. استفاده از بانکداری اینترنتی سبب صرفه‌جویی در هزینه و زمان، همچنین دسترسی به رو‌ های متعدد برای انجام عملیات بانکی مشتریان می‌شود.

خدمات موجود در پرتال بانک ملی ایران به صورت برنامه‌های کوچک و مستقل (برنامک) ارائه شده‌اند. مشتریان با توجه به سطوح دسترسی خود می‌توانند از برنامک‌های موجود استفاده نمایند. هرکاربر از مجموعه برنامک‌های در دسترس خود، می‌تواند آن‌‎هایی که کاربردی‌ترند را به صفحه‌ی پیش خوان خدمات خود اضافه نماید. هم‌چنین در صورت تمایل می‌تواند برنامک‌های اضافی را از صفحه‌ی پیشخوان خود حذف کنند.

 مزایای ویژه سامانه بام

  • از صف خودپرداز و یا شعبه بی نیاز شوید
  • در هر زمان و مکان افتتاح حساب کنید
  • با شارژ خودکار، سیم کارت اعتباری خود را دائمی شارژ کنید
  • از دفترچه تلفن بی نیاز شوید
  • مدیریت مالی و بودجه بندی انجام دهید
  • به جمع نیکوکاران بپیوندید
  • میزان امنیت ورود به سامانه را خودتان انتخاب کنید

امکانات جدید سامانه بام

پرداخت اقساط تسهیلات دیگران

یکی از قابلیت‌های سامانه بام، تسهیل پرداخت اقساط تسهیلات ملی دیگران است. کاربر می‌تواند با افزودن شماره تسهیلات بانک ملی سایرین به سامانه بام، اقساط تسهیلات آنان را همچون اقساط تسهیلات خود به آسانی پرداخت نماید.

افتتاح حساب

در راستای تسهیل فرآیند گشایش سپرده‌های کوتاه مدت عادی و افتتاح حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز، امکان افتتاح حساب به سامانه بام افزوده شد. همچنین کاربران می‌توانند پس از افتتاح حساب در سامانه بام با مراجعه به هر یک از شعب بانک ملی ایران نسبت به دریافت کارت اقدام نمایند.

صورتحساب کارت‌های فاقد حساب

به منظور ارائه صورتحساب بن کارت، سفر کارت و تجاری کارت‌های بانک ملی ایران به مشتریان، امکان نمایش صورتحساب کاتهای فاقد حساب، مشتمل بر جزئیات اطلاعات تراکنشهای واریزی و برداشتی به همراه امکان جستجوی پیشرفته بر اساس مواردی همچون تاریخ، مبلغ و شماره پیگیری به سامانه بام افزوده شد.

شارژ، مسدودی کارت، پرداخت اقساط تسهیلات، ورود دو مرحله ای، انتقال پول دسته ای، انتقال پول دسته ای از دیگر قابلیت‌های جدید سامانه بام بانک ملی است.

اپلیکیشن همراه بام جدید

علاوه بر سامانه بام، اپلیکیشن همراه بام با تکیه بر طراحی کاربر محور و بهره جستن از نظرات کاربران خود طی چهار سال گذشته، سلایق و انتظارت کاربران خود را شناسایی کرده و مطابق با استاندارهای روز دنیا در حوزه طراحی، پیاده سازی و روانه بازار شده است.

در این اپلیکیشن، ویژگی‌هایی نظیر بهبود تجربه کاربری، کارایی و ساده سازی فرآیندهای بانکی مد نظر قرار گرفته‌اند. برای اطلاعات بیشتر درباره اپلیکیشن همراه بام اینجا را بخوانید.

نحوه عضویت در سامانه بام

مشتریانی که در سامانه ارسال پیام کوتاه بانک ملی (ساپتا) عضویت دارند و اطلاعات آن‌ها در بانک ملی مورد تایید ثبت احوال می‌باشد، می‌توانند وارد پرتال شده و از خدمات آن، به صورت محدود استفاده نمایند. برای افزایش دسترسی جهت انجام سایر خدمات لازم است به یکی از شعب بانک ملی مراجعه نماید.

مشتریانی که در سامانه‌ ارسال پیام کوتاه بانک ملی (ساپتا) عضویت ندارند و یا اطلاعات آن‌ها در بانک ملی مورد تایید ثبت احوال نمی‌باشد، می‌بایست به منظور تایید اطلاعات خود و ثبت شماره تلفن همراه در سامانه‌ ساپتا، به نزدیکترین شعبه‌ بانک ملی مراجعه نمایند. این دسته از مشتریان در هنگام مراجعه به شعبه، می‌توانند میزان دسترسی جهت انجام سایر خدمات را نیز مشخص نمایند.

خدمات دیگر سامانه بام

خلاصه حساب

در این برنامک می‌توانید لیستی از حساب‌های متعلق به خود و اطلاعات مختصری از آن‌ها را مشاهده نمایید. این اطلاعات شامل مواردی همچون شماره‌حساب، مانده‌های حساب و نوع حساب می‌باشد.

صورت حساب

در این برنامک می‌توانید تاریخچه‌ای از لیست تراکنش‌ها و جزییات هریک از آن‌ها را مشاهده نمایید. هم‌چنین امکان مشاهده‌ تراکنش‌ها با دسته بندی درآمد و مخارج در بازه‌های زمانی هفتگی، ماهیانه و به صورت نموداری را دارید.

محاسبه اقساط تسهیلات

در این برنامک می‌توانید به محاسبه اقساط تسهیلات، بر اساس مقادیر دلخواه خود از قبیل نوع تسهیلات، مدت زمان تسهیلات با نرخ‌های دلخواه یا نرخ‌های موجود در بانک بپردازید. نسبت مبلغ اصل وام به مبلغ کل بازپرداخت را می‌توان به صورت گرافیکی در این برنامک مشاهده نمود.

محاسبه سود سپرده‌ها

در این برنامک می‌توانید به محاسبه سود سپرده‌ها، بر اساس مقادیر دلخواه خود از قبیل نوع سپرده، مدت سپرده‌گذاری و مبلغ سپرده، با نرخ‌های دلخواه یا نرخ‌های موجود در بانک بپردازید. نسبت مبلغ سود سپرده به مبلغ کل اصل سپرده را می‌توان به صورت گرافیکی در این برنامک مشاهده نمود.

پروفایل مشتری

در این برنامک اطلاعات مشتری از قبیل اطلاعات شناسنامه‌ای، تماسی و تاریخ آخرین ورود نمایش داده می‌شود و در صورتیکه نیاز به اصلاح اطلاعات موجود و تغییر رمز ورود باشد، می‌توانید از این برنامک استفاده نمایید. زبان پیش فرض، حساب پیش فرض و نام مورد نظر جهت نمایش در پرتال را در این برنامک می‌توانید تنظیم نمایید.

پرداخت قبض

در این برنامک می‌توان قبوض را بصورت تکی با وارد کردن شناسه قبض و شناسه پرداخت و یا به صورت دسته‌ای از طریق آپلود فایل حاوی اطلاعات قبوض پرداخت نمود. می‌توانید قبض‌ها را در سیستم ثبت و در زمان مناسب تمامی یا تعدادی از آن‌ها را توسط کارت‌های بانک ملی خود پرداخت کنید.

انتقال پول

در این برنامک می‌توانید انتقال پول بین حساب‌های ملی خود، حساب ملی سایرین، حساب به ملی کارت ، پایا ، ساتنا به صورت آنی یا با امکان زمانبندی پرداخت مستمر را انجام دهید

مدیریت مالی شخصی

در این برنامک، امکان انجام عملیات مدیریت مالی برای مشتری فراهم شده است. تخصیص برچسب به تراکنش‌ها، نمایش پای چارت مخارج براساس گروه‌های هزینه‌ای و بودجه بندی از دیگر سرویس‌های این برنامک می‌باشد.

ثبت نام در سامانه بام

کلید ورود به سامانه بام

7 نظرات
  1. فاطمه فاضلي می گوید

    با درود و احترام ،من كارمند بازنشسته بانك مركزي هستم وبيش از ٥٠ سال است در بانكملي حساب دارم. چون در خارج از ايران زندگي ميكنم متاسفانه امكان دسترسي به حسابم را ندارم. از انجاييكه تلفن موبايل من با 0044 شروع ميشود نميتوانم از سامانه بام استفاده كنم. محترما از شما خواهش ميكنم ترتيبي اتخاذ نماييد كه من و امثال من كه در خارج از ايران زندگي ميكنيم بتوانيم با شماره تلفن همراهمون به اين سامانه بپيونديم. با تشكر از همكارى شما. فاطمه فاضلي

  2. نسترن حاتمی می گوید

    سلام

  3. م می گوید

    سلام امکان پرداخت تسهیلات بانگملی چطور هست و کرفتن مانده وام وام‌های مرابه قدیمی

  4. محمد داودی می گوید

    با سلام و ارادت باستحضار میرساند اینجانب در حال حاضرخارج از ایران مشغول کار هستم و سالهاست از طریق سامانه بام کارهای بانکی خودم را انجام میدهم اخیرا برای ورود و انجام کارهای بانکی ازطریق سامانه بام امکان پذیر نمی باشد لطفا راهنمایی فرمایید .

  5. علیرضا شیری می گوید

    بانک ملی خدمات متمایز و عالی

  6. ناشناس می گوید

    سامانه بام در خارج از كشور كار نميكنه. ادم بشيمون ميشه توي بانك شما حساب باز كنه

  7. جلیل می گوید

    سلام من کارمن بازنشسته بانک ملی و ساکن خارج از ایران هستم در استانبول و الان حدود ۴ ماه میشه اپکیشن بام قطع شده است وبرای من خیلی مشکل ایجاد شده است .خواهش من از مسئولین اینست که ترتیبی اتخاذ نمایند که در خارج کشور هم این اپلکیشن های بانک ملی فعال بشه با تشکر از شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.