تمایلات پرداخت مشتری با استفاده از پرداخت فرد به فرد (P2P)

مشتریان از P2P در میان دوستان، آدمهای خاص زندگی خود و افراد خانواده استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛ آخرین گزارش منتشره از تمایلات بانک آمریکا درباره تحرک و پویایی مشتری نشان دهنده‌ی تمایلات پرداختی نوظهور است – بخصوص تکنولوژی‌های پرداخت فرد به فرد (P2P) که به مشتری اجازه می‌دهد از طریق تلفن همراهش بتواند برای دیگری پول ارسال کند – این گزارش همچنین به دنبال شناخت رفتاری در میان مشتریان بزرگسال سرتاسر آمریکا می‌پردازد.

 

این گزارش نشان داد که سبک پرداختی فرد به فرد (P2P) به سرعت به یک نرم اجتماعی جدید تبدیل می‌شود، آنطور که 36 درصد از افراد بزرگسال در حال حاضر از این سرویس استفاده می‌کنند و نوجوانان این رقم را به چیزی دو برابر در حدود 62 درصد می‌رسانند. و اینکه، 45 درصد از مشتریان ابراز کرده‌اند که قصد دارند سال بعد از این سرویس استفاده کنند که این خود منجر به رشد فزاینده‌ی این رقم در ماههای آتی است.

 

هیچ درخواست “فرد به فرد”ی دچار محدودیت نیست.

 

اکثریت کاربران بر این باورند که درخواست پرداخت پول از دیگران به مقدار 5 دلار یا کمتر از نظر اجتماعی مورد قابل قبولی است. در پرداخت پول به دیگران، تقریبا نصف این افراد با ارسال 1000 دلار یا بیشتر مشکلی ندارند.

 

این نظرسنجی همچنین نشان داد که سرعت عمل مهم‌ترین دلیلی بود که کاربران بخاطر آن پرداخت P2P را انجام دادند. بسیاری از کاربران ابراز کردند صرفا به دلیل راحتی و صرفه جویی در وقت از سرویس پرداخت P2P استفاده کردند(68%). به دنبال این مورد، گزینه‌های تاثیر فردی (48٪)، پیشنهادات جدید از طرف بانک‌ها (30٪) و اشتیاق برای استفاده نکردن از پول نقد و چک (16٪) به ترتیب حائز اهمیت هستند.

 

کاربران همچنین متفق القولند که مولفه‌ی زمان تاثیر بسزایی در نوع انتخاب P2P  دارد. از آنجایی که حدود 69 درصد از جواب دهندگان در نظرسنجی گفتند که با همین روش تقریبا بدهی‌های همدیگر را در همان روز پرداخت می‌کنند و در حدود یک سوم از آنها نیز گفتند که این کار را کمتر از یک ساعت انجام می‌دهند.

 

مایکل مور، سرپرست بانکداری دیجیتال بانک آمریکا می‌گوید:”تکنولوژی امروزه بیشتر از هر زمانی در تاریخ در حال گسترش است و گزارشات جدید ما حاکی از آن است که چگونه مشتریان به استقبال تکنولوزی‌های جدید به جهت راحت تر کردن عادت های مالی خود می روند. ما جزو اولین موسساتی بودیم که امسال ویژگی‌های Zelle را یکپارچه کردیم و به دنبال توسعه دادن نوآوری‌های جدیدی هستیم که بتوانیم نیازهای در حال تغییر مشتری در فضای پرداختی را تشخیص دهیم.”

 

دوستان و تامین مالی

به هنگام بررسی این نکته که مردم از P2P برای پرداخت در چه مواردی استفاده می‌کنند، در صدر لیست شاهد قبوض هستیم و به دنبال آن پرداخت‌هایی برای خرید هدایا و مسافرت. در کل، جوانتر‌ها فعال ترین کاربران p2p هستند.

مشتریان از P2P در میان دوستان، آدمهای خاص زندگی خود و افراد خانواده استفاده می‌کنند.

دیگر موارد مهم در گزارش پویایی مشتری از بانک آمریکا شامل موارد زیر می‌شود:

 

45 درصد از مشتریان از P2P برای هزینه‌هایی همچون پرداخت قبوض، خرید هدایا (42٪)، مسافرت (37٪) و رستوران (35٪) استفاده می‌کنند.

51 درصد از کاربران P2P باور دارند که درخواست وجه از دیگران به مقدار 5 دلار یا کمتر از نظر نرم اجتماعی مورد قابل قبولی است، و 36 درصد ادعا دارند که هیچ محدودیتی برای این کار ندارند.

• درباره نارضایتی‌های پرداخت بیشتر، افراد به دو مورد اشاره کردند: در حدود 51 درصد از دریافت و پرداخت چک اعلام بیزاری کردند که به دنبال آن 38 درصد تاخیر در وصول چک را عامل مهمی برای نارضایتی برشمردند.

71 درصد از مشتریان باور دارند که بچه های زیر سن 10 سال نمی‌دانند چگونه باید چک بنویسیند، 42 درصد باور دارند که از هیچگونه کارت اعتباری فیزیکی استفاده نخواهند کرد، و 36 درصد بر این باورند که تنها از طریق گوشی، خریدهایشان را انجام می‌دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.