اختصاص تمام اموال فرشتگان به سپرده‌گذاران/شرایط پرداخت وجوه کلان

مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی آخرین وضعیت تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی منحله فرشتگان را تشریح وا علام کرد که با مشخص شدن وضعیت سپرده‌های تا 20 میلیون تومان، فرایند پرداخت وارد مرحله‌ای تازه خواهد شد که پرداخت مرحله‌ای وجوه کلان را به همراه دارد.

عصر بانک؛ وی در عین حال تاکید کرد که تمام دارایی‌های شناسایی شده و دارایی‌هایی که در آینده شناسایی خواهد شد، متعلق به سپرده‌گذاران است و در هماهنگی با مرجع قضایی این اموال به عادلانه‌ترین شیوه، قیمت‌گذاری و از محل آنها سپرده‌ها پرداخت می شود. بدیهی است پرداخت‌ها در این مرحله به صورت علی‌الحساب بوده و در صورت شناسایی اموال و دارائی‌های جدید، مبالغ دیگری نیز علاوه بر علی الحساب پرداختی بین سپرده‌گذاران تقسیم خواهد شد.

 

به گزارش ایسنا، در جریان رسیدگی به مسایل پیش آمده برای موسسه اعتباری کاسپین، فرشتگان به عنوان بزرگترین تعاونی زیر مجموعه آن بود و با توجه به حجم بالای سپرده گذاران این تعاونی که تا مرز 500 هزار نفر می‌رسند، تعیین تکلیف سپرده‌گذاران آن در اولویت قرار گرفت.

 

بر این اساس طبق برنامه و با تصمیم مشترک بانک مرکزی و قوه قضائیه تاکنون دو مرحله از تعیین تکلیف سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان انجام شده است. در مرحله اول که از ٢٨ اردیبهشت ماه تا  هشتم خرداد ماه انجام شد، سپرده‌های زیر 10 میلیون تومان و در مرحله دوم از ١٠ تا ٢٣ خردادماه سپرده‌های زیر ٢٠ میلیون تومان تعیین تکلیف شده‌اند.

 

در مرحله دوم  البته مقرر شد سپرده‌گذاران با سپرده‌های از 10 تا 20 میلیون تومان برای تعیین تکلیف سپرده هایشان اقدام کنند. به گونه‌ای که سپرده گذاران کمتر از 10 میلیون که در مرحله اول تعیین تکلیف در موعد تعیین شده یعنی 28 اردیبهشت تا 8 خردادماه به شعب منتخب مراجعه نکرده‌اند، در مرحله دوم بتوانند نسبت به تعیین تکلیف سپرده خود بپردازند.

 

پرداخت 26 میلیاردی به سپرده‌گذاران فرشتگان

 

آنطور که عباس کمره‌ای – مدیرکل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی – به ایسنا اعلام کرده است تا امروز – دوشنبه – که یک روز مانده به پایان مهلت مرحله دوم، در مجموع مبلغی حدود26 میلیارد و 600 میلیون تومان به سپرده‌گذاران فرشتگان پرداخت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی منتظر اتمام مراحل اول و دوم است اعلام کرد که در صورت مراجعه و تعیین تکلیف سپرده‌های زیر ٢٠ میلیون تومان، در مراحل بعدی به تدریج سپرده‌های با مبالغ بیشتر مرحله به مرحله در اولویت تعیین تکلیف از طریق ٢٠ شعبه معرفی شده مؤسسه کاسپین قرار خواهد گرفت.

 

کمره‌ای در این‌باره توضیحات بیشتری ارائه کرد و گفت که در هر مرحله دوره زمانی خاصی متناسب با تعداد سپرده‌گذاران مشمول تعیین و از طریق وب سایت موسسه کاسپین اعلام می‌شود تا سپرده گذاران بتوانند با آرامش به شعب مذکور مراجعه و نسبت به افتتاح سپرده نزد کاسپین اقدام کرده و یا در صورت عدم تمایل به نگهداری سپرده نزد آن موسسه، وجه سپرده خود را دریافت کنند.

 

وی ادامه داد: برای تسهیل بیشتر در انجام امور سپرده‌گذاران در آینده نزدیک تعداد شعب مجاز موسسه کاسپین افزایش خواهد یافت و تلاش می شود نسبت به تعیین تکلیف سپرده‌ها با سرعت بیشتری اقدام شود.

 

تمامی اموال فرشتگان متعلق به سپرده‌گذاران است

 

مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی همچنین با بیان اینکه هدف اصلی مرجع قضایی و بانک مرکزی حقوق سپرده گذاران  یادآور شد: در این رابطه کلیه دارایی‌های شناسایی شده و دارایی‌هایی که در آینده شناسایی خواهد شد، تماما متعلق به سپرده گذاران است و با همکاری و هماهنگی با مرجع قضایی تلاش خواهد شد، این اموال به عادلانه ترین شیوه قیمت گذاری و با حضور هیات تصفیه تعاونی منحله فرشتگان و هیات مدیره موسسه کاسپین و با نظارت مرجع قضایی و بانک مرکزی و نماینده‌ای از سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان اموال مذکور به کاسپین منتقل و از محل آنها وجوه سپرده‌گذاران پرداخت شود. بدیهی است این پرداخت‌ها به صورت علی الحساب بوده و در صورت شناسایی اموال و دارائی های جدید، مبالغ دیگری نیز علاوه بر علی الحساب پرداختی بین سپرده گذاران تقسیم می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.