هدف بیمه‌کوثر توسعه بیمه‌های باربری و اموال است

علیرضا سلطانی‌عزت:باتوجه‌به اینکه در سال‌جاری توسعه مناسب انواع بیمه‌ها هدفگذاری شده است در این راستا افزایش فروش بیمه‌های باربری و اموال نیز مورد توجه قرار گرفته است.

عصر بانک؛هدف‌گذاری برمبنای افزایش فروش بیمه‌های باربری و اموال، تعریف شبکه فروش متخصص به‌عنوان کلید توسعه بخش حمل‌و‌نقل و لزوم برخورد با مشکل دامپینگ ازجمله مواردی است که علیرضا سلطانی‌عزت، مدیر بیمه‌های باربری شرکت بیمه‌کوثر در مصاحبه با خبرنگار اخبار مالی بر آن‌ها تصریح می‌کند. در ادامه مشروح این مصاحبه را که به‌مناسبت همایش بین‌المللی حمل‌و‌نقل تهیه شده ملاحظه می‌کنید.

 

شما به‌عنوان یک مدیر بیمه‌ای و متخصص در بخش بیمه‌های حمل‌و‌نقل جایگاه بیمه‌های باربری را در رونق تجارت داخلی و خارجی چگونه ارزیابی می‌کنید؟

یکی از عوامل موثر در رونق اقتصادی هر کشور، راه و حمل‌و‌نقل است که در توسعه روابط تجاری بین کشورها، نقش بسزایی دارد در این بین تامین مالی شرکت‌های تجاری ازطریق ارایه خدمات بیمه‌ای به‌ویژه در بخش بیمه‌های حمل‌و‌نقل کالا، موجب تحرک و پویایی بیشتر در سطح بازارهای داخلی و بین‌المللی و در نهایت رونق اقتصادی می‌شود.

همچنین از آنجا که صادرات یکی از عوامل پیشرو در صحنه اقتصاد و زیربنای گسترش تجارت جهانی و از عوامل مهم در ارزیابی تراز بازرگانی در تمام کشورها ازجمله در کشورهای در حال توسعه است، با استفاده از تجارت آبی و نیز بهره‌مندی از حاکمیت ایران بر تنگه هرمز در بخش تجارت خارجی نیز می‌توان از آن بهره برد.

باتوجه‌به مواردی که به آن‌ها اشاره کردید جایگاه بیمه‌های باربری در پرتفوی شرکت بیمه کوثر چگونه است ؟

باتوجه‌به اینکه در سال‌جاری توسعه مناسب انواع بیمه‌ها هدفگذاری شده است در این راستا افزایش فروش بیمه‌های باربری و اموال نیز مورد توجه قرار گرفته است.

با توجه به هدف‌گذاری انجام شده چالش‌های پیش روی بیمه‌های باربری در کشور را چگونه تعریف می‌کنید؟

رکود و خروج از  بخش صنعت و تولید و موانع پیش رو در تجارت بین‌الملل عاملی مهم در کاهش فروش بیمه‌های باربری است. از طرفی بازارهای غیرتجاری و متاسفانه رقابت ناسالم چه در بین شرکت‌های بیمه و چه در سمت شبکه فروش، بیمه باربری را از شکل اصولی و فنی خارج کرده است.

نقش شبکه فروش (کارگزاران و نمایندگان) در توسعه بیمه‌های باربری تا چه میزان است؟

شبکه فروش متخصص، کلید اصلی توسعه این بیمه است. هر چه واحد صدور بر قوانین و مقررات حاکم بر این بیمه مسلط باشد می‌تواند مشاور خوبی برای بیمه‌گر و بیمه‌گذار باشد و بالتبع چالش کمتری در افزایش سهم بیمه‌های باربری در کشور خواهیم داشت.

نظام بانکی در کنار صنعت بیمه چه نقشی را در توسعه بیمه‌های باربری ایفا می‌کند ؟

توسعه بازارهای مالی راز بقای اقتصادهای پیشرفته است و سرمایه‌گذاری و حمایت مالی اثری مضاعف بر تجارت و بیمه خواهد داشت. از بیمه اطمینان و از بانک منابع مالی حاصل می‌شود. همچنین تشکیل سرمایه زمانی محقق خواهد شد که اطمینان کافی در بازار وجود داشته باشد. از طرفی بانک به‌عنوان تسهیل‌کننده گردش پول و سرمایه‌های نقدی، کمک بسیار زیادی  به جذب بازار بیمه می‌کند، به‌ویژه در بیمه‌های باربری که با هدف ایجاد اطمینان برای مالکان کالا و حفظ داریی‌های آنان‌ ایجاد شده است. نتیجه اینکه همکاری  بانک و بیمه‌ها در حوزه باربری می‌تواند تاثیر مضاعفی در توسعه بیمه‌های باربری خصوصا ازطریق افزایش تقاضا در بیمه‌های باربری داخلی و بین‌المللی داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.