بانک مرکزی مسئولیتی را در قبال مشکل موسسه آرمان بر عهده نگرفت

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل مؤسسه آرمان یک مسأله پیچیده و مهم است که نیازمند جلسات متعددی است، زیرا برگرداندن این همه سپرده به سپرده‌گذاران کار مشکلی است.

عصر بانک؛عبدالله سامری در گفت‌وگو با ایسنا ، با اشاره به وضعیت مؤسسه آرمان و مشکلاتی که برای سپرده‌گذاران آن به وجود آمده است، اظهار کرد: مؤسسه آرمان قبل از تاریخ مصوب قانونی، فعالیت خود را شروع کرد که اقدام این مؤسسه و دیگر مؤسسات که قبل از تاریخ قانونی شروع به کار کردند تخلف محسوب می‌شود.

 

وی افزود: درست است که این مؤسسات دارای مجوز هستند اما مراحل قانونی را کاملا طی نکرده‌اند و قبل از شروع فعالیت‌شان با دیگر مؤسسه‌ها، بانک‌ها و یا مجلس هیچ‌گونه مشورتی انجام نداده‌اند.

 

سامری با اشاره به این‌که این مؤسسه‌ها هیچ‌گونه اطلاعاتی در خصوص نحوه فعالیت خود به بانک‌ها یا دولت نداده‌اند، گفت: بانک مرکزی اعلام کرده که ما هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال مؤسسه آرمان نداریم زیرا هیچ‌گونه اشرافی بر فعالیت‌های این مؤسسه نداشتیم و باید مجلس برای حل این مشکل وارد عمل شود.

 

وی با بیان این‌که مجلس برای حل مساله آرمان وارد عمل شده است، گفت: مجلس شورای اسلامی از بانک مرکزی خواسته به هر طریقی که شده برای حل مشکل سپرده‌گذاران اقدام کند؛ زیرا در به‌وجود آمدن این مسأله هم مجلس و هم بانک مرکزی مسئولیت دارند و باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای حل این مساله صورت بگیرد.

 

سامری با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: روز گذشته جلسه کمیسیون اقتصادی با حضور رئیس‌کل بانک مرکزی جهت رسیدگی به مشکلات مؤسسه‌های غیرمجاز ازجمله آرمان، کوثر و ثامن‌الحج که مشکلات زیادی را برای مردم به بار آورده‌اند، برگزار شد و این جلسه در خصوص حل مشکلات تمام مؤسسات غیرمجاز بود، اما هنوز اقدامی برای حل مشکل سپرده‌گذاران آرمان ارائه نشده است.

 

وی افزود: رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته فقط برای ارائه گزارش به مجلس در جلسه حضور یافت و مسئولیتی در قبال مشکل موسسه آرمان را بر عهده نگرفت؛ بانک مرکزی هم اعلام می‌دارد که این مسأله به ما ربطی ندارد و مؤسسه‌ها قبل از ما مجوز گرفتند و مردم بدون هیچ مشورتی سرمایه‌گذاری کردند؛ پس چرا باید مسئولیت کاری را که انجام نداده‌ایم بر عهده بگیریم.

 

سامری با ابراز ناامیدی در خصوص حل مشکل مؤسسه آرمان اظهار کرد: متأسفانه مسأله سپرده‌گذارن خیلی پیچیده و نیازمند جلسات متعددی است و مسئولان مربوطه باید به یک جمع‌بندی نهایی برسند و در صورت جمع‌بندی، نتیجه نهایی را برای حل این مشکل اعلام خواهند کرد.

 

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: به سپرده‌گذاران توصیه می‌کنم که صبر کنند؛ ان‌شاءالله در جلسات آینده بتوانیم این مشکل بزرگ را حل کنیم و تمامی سپرده‌گذاران به حق خود برسند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.