بانک رفاه به جمع بانک های دارای فناوری NFC پیوست

در مراسمی با حضور مدیران عالی بانک رفاه و شرکت رایتل از اولین دستگاه خودپرداز بانک رفاه مجهز به پرداخت موبایلی NFC از طریق سیم کارت رایتل رونمایی شد.

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی بانک رفاه؛ فرشید فرخ نژاد عضو هیات مدیره این بانک در این مراسم طی سخنانی گفت: رونمایی از این خدمت توسط بانک در زمان بسیار مناسبی صورت گرفت، چرا که به تازگی مقررات رگولاتوری این خدمات نیز در بانک مرکزی مستقر شده و در بانک های محدودی به صورت پایلوت به مرحله اجرا در خواهد آمد که بانک رفاه به عنوان یک بانک پیشگام در حوزه فناوری های نوین بانکی، این خدمت را ارائه می کند.

وی افزود: بانک رفاه تلاش می کند این فناوری از لحاظ سرعت و مطلوبیت بیشترین ارزش افزوده را برای مشتریان ایجاد کند.

عضو هیات مدیره بانک رفاه خاطر نشان ساخت: در گام نخست شرکت رایتل این خدمت را برای مشتریان بزرگ بانک از جمله سازمان تامین اجتماعی و شرکت رایتل ارائه خواهد کرد و در مراحل بعدی در همه دستگاه های خودپرداز و POS بانک، راه اندازی می شود.

در این مراسم مجید صدری مدیرعامل شرکت رایتل نیز طی سخنانی گفت: از آنجائی که بانک رفاه و شرکت رایتل همکاری های استراتژیک بسیاری با یکدیگر دارند، شرکت رایتل آمادگی دارد در هر مکانی این فناوری را بر روی ATM های بانک فعال کند.

گفتنی است در خدمت جدید بانک رفاه، مشتریان می توانند اطلاعات کارت رفاه خود را بر روی سیم کارت رایتلی که قابلیت NFC دارد و همچنین گوشی هوشمندی که از این فناوری پشتیبانی می کند ذخیره کنند و هنگام دریافت خدمات از دستگاه های خودپرداز یا پایانه های فروشگاهی بدون نیاز به کارت و در یک تبادل اطلاعات کاملا امن، با استفاده از گوشی هوشمند به سهولت و در کمترین زمان خدمات خود را دریافت کنند.

فناوری NFC که مخفف Near Felid Communication  است، گونه ای از وسیله ارتباطی بی سیم بین دو دستگاه در مجاورت یکدیگر است که در فاصله کوتاه چند سانتی متری کاربرد دارد و می توان از طریق آن بین دو دستگاه تبادل اطلاعات ایجاد کرد.

مزیت های این فناوری نسبت به کارت های مغناطیسی شامل غیر قابل کپی شدن، ذخیره سازی اطلاعات به صورت رمزنگاری شده و کاملا امن در داخل سیم کارت، برقراری ارتباط رمزنگاری شده و امن بین گوشی همراه و ATM و همچنین توانایی افزودن سایر خدمات به آن از جمله OTP است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.