جزئیات دستورالعمل رسیدگی مالیاتی به تراکنشهای مالی مشکوک

بر اساس دستور العمل رسیدگی به تراکنشهای مالی مشکوک، گردشهای مالی بین حسابهای یک مودی، واریزیهای ناشی از وام بانکی، وجوه حاصل از تسویه قبلی به عنوان درآمد مودی محاسبه نخواهد شد.

عصر بانک؛به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ سازمان امور مالایتی به تازگی بخشنامه اصلاح نحوه رسیدگی به تراکنشهای مالی مشکوک را ابلاغ کرده است. بر این اساس برای رسیدگی به تراکنشی مالی مشکوک واصله، بایستی کارگروهی از حسابرسان متبحر زیر نظر یکی از روسای امور مالیاتی تشکیل شود.

 

در صورتی که تراکنشهای بانکی واصله متعلق به اشخاص حقوقی و یا اشخاص حقیقی که دارای یک پرونده در نظام مالیاتی باشند، بایستی ظرف 5 روز کاری، اطلاعات دریافتی در اختیار کارگروهی مذکور قرار گیرد.

 

چناچه تراکنش بانکی متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی باشد که پرونده ای در سازمان مالیاتی نداشته باشد، اطلاعات واصله باید بعد از رسیدگی اولیه ظرف 2 هفته در اختیار  کارگروه قرار گیرد.

 

از آنجا که اطلاعات مربوط به تراکنشهای مشکوک  می‌تواند نتیجه معاملات و عملیاتهای مشکوک باشد به پولشویی باشد، اعلام محرمانه گزارش به دفتر مبارزه با پولشویی الزامی است.

 

در ادامه این بخشنامه آمده است، گردشهای مالی بین حسابهای یک مودی، واریزیهای ناشی از وام بانکی، وجوه حاصل از تسویه قبلی به عنوان  درآمد مودی محاسبه نخواهد شد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.