یک لحظه هم نباید از وصول مطالبات معوق غفلت کرد

مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان این که نسبت مطالبات معوق به تسهیلات در این بانک با 1.2 درصد کاهش به نسبت سال قبل به 7.8 درصد در سال 1395 کاهش یافته است، گفت: این نسبت در کل نظام بانکی 8.8 درصد است که نشان از موفقیت بانک ملی ایران در وصول مطالبات دارد.

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمد رضا حسین زاده در همایش سراسری تبیین سیاست های پیگیری و وصول مطالبات بانک ملی ایران در سال 1396 با تاکید بر این که حتی یک لحظه هم نباید از موضوع وصول مطالبات معوق غفلت کرد، افزود: در همین راستا بسته سیاستی وصول مطالبات معوق به روزرسانی و ابلاغ شده است.

 

وی همچنین به لزوم وصول حداقل پنج درصد از مبلغ معوق شده در هر پرونده اشاره و خاطرنشان کرد: هر چه مبلغ بیشتری از محل مطالبات معوق به بانک برگردد، این پول بیشتر گردش می کند که به سودآوری شعبه و بانک منجر می شود.

مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر این که بانک از همه راه های قانونی برای وصول مطالبات خود استفاده می کند، اما ترجیح می دهد از راه های اعتمادسازی استفاده کند، اظهار کرد: بدهی مشتریان به هر شعبه و اداره امور، به طور مرتب و هفتگی توسط هیات مدیره رصد و علل آن بررسی می شود.

حسین زاده تاکید کرد که تحقق عدد پنج درصد برای نسبت مطالبات معوق به تسهیلات بانک ملی ایران (NPL) در سال جاری کاملا امکان پذیر است و این عدد استاندارد جهانی است.

رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران همچنین با بیان این که نمی توان برای وصول همه پرونده های مطالبات معوق یک نسخه واحد تجویز کرد، گفت: هر پرونده راهکار خودش را دارد و تجربه نشان داده که بانک ملی ایران حتی پرونده های سخت و پیچیده را نیز حل کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.