درآمد متخصصان علوم داده در دنیای IT

تعداد بسیار زیادی از داده‌‌هایی که ثبت، ذخیره‌سازی و آنالیز می‌شوند نیاز به افرادی دارند که بتوانند با بینش خود پیش‌‌بینی‌‌های دقیقی در ارتباط با آنها داشته باشند. این موضوع اهمیت علوم داده را عیان می‌‌سازد که چرا امروزه تبدیل به یکی از مهم‌ترین انتخاب‌‌های شغلی شده است. بنابراین این مدرک بازده خوبی دارد.

عصر بانک؛گزارش یونیورسیتی هرالد نشان می‌دهد متوسط درآمد سالانه یک کارشناس علوم داده 91 هزار دلار و متوسط درآمد در این رشته ساعتی 38 دلار و 35 سنت است. اینجا به معرفی 6 شرکت برتر استخدام‌کننده کارشناسان علوم داده و ذکر میزان پرداختی‌‌شان می‌‌پردازیم.

 

شرکت مایکروسافت: از 92 تا 182 هزار دلار

 

شرکت «امریکن اکسپرس» (American Express): از 115 تا 125 هزار دلار

 

شرکت «آی‌‌بی‌‌ام»(IBM): از 90 تا 130 هزار دلار

 

شرکت‌‌های «بوز»(Booz)، «الن»(Allen) و «همیلتون»(Hamilton): از 65 تا 85 هزار دلار

 

شرکت «آمازون»(Amazon): از 62 تا 84 هزار دلار

 

شرکت «اکسپلوریس»(Explorys): از 61 تا 81 هزار دلار

 

اگر می‌‌خواهید بدانید مدرک کدام دانشگاه‌‌ها در این رشته معتبرتر است در ذیل به شما معرفی می‌‌کنیم. دانشگاه MIT در رشته کارشناسی تحلیل فضای کسب وکار، تجزیه و تحلیل کسب و کار را آموزش می‌دهد. جایی که به دانشجویان نحوه استفاده داده‌‌های بزرگ و روش‌‌های آن آموزش داده می‌‌شود.

 

دانشجویان در دانشگاه کالیفرنیا برکلی و رشته کارشناسی علوم اطلاعات و داده چگونگی استفاده از برنامه‌نویسی پایتون(Python- یک زبان برنامه‌نویسی رایج برای اهداف عمومی که گایدو ون‌روسون در سال 1991 آن را ابداع کرد) و تجسم داده‌ها و دستگاه‌های کاربردی را فرا می‌گیرند. دانشگاه UMC نیز در رشته کارشناسی محاسبه داده‌‌ها فرصت یادگیری فناوری ابزار در آمار و علم داده‌ها را برای دانشجویان فراهم می‌‌کند.

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.