ماموریت بانک مرکزی برای تعدیل ارزش ریال

دولت مجوز تسویه بدهی ناشی از تعهدات ایران به بانک بین‌المللی«ترمیم و توسعه» به منظور تعدیل ارزش ریال را به بانک مرکزی ابلاغ کرد.

عصر بانک؛مهر نوشت: هیات دولت در مصوبه ای که با امضای اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شده، مجوز تسویه بدهی ناشی از تعهدات ایران به بانک بین المللی ترمیم و توسعه را ابلاغ کرده است.

 

متن کامل مصوبه هیات وزیران به شرح زیر است:

 

وزارت امور اقتصادی و دارایی- بانک مرکزی

 

هیات وزیران در جلسه 1396,02.10 به پیشنهاد مورخ 1396.01.24 وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد ماده واحده قانون اجازه مشارکت دولت ایران در مقررات کنفرانس منعقده در برتن وودز مربوط به تاسیس صندوق و بانک بین المللی مصوب 1324 و اصلاحات بعدی آن تصویب کرد:

 

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز است از محل منابع داخلی خود نسبت به تامین و پرداخت مبلغ یکهزار و هفتصد و هفتاد و سه میلیارد و نهصد و چهل و پنج میلیون و چهارصد و شصت و شش هزار و هفتصد و بیست و سه و چهل و سه صدم (1773945466723/43) ریال بابت تسویه بدهی ناشی از تعهدات جمهوری اسلامی ایران به بانک بین المللی ترمیم و توسعه به منظور تعدیل ارزش ریال اقدام کند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی بابت تسویه این بدهی، تضمین کتبی لازم را در اختیار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار می دهد.

 

اسحاق جهانگیری

معاون اول رئیس جمهور

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.