بنزین 6 هزار تومانی، لواش 2 هزار تومانی

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: اگر یارانه‌ها افزایش یابد، مطمئنا باید کل کارهای عمرانی و خدماتی را در کشور متوقف کنیم. اگر یارانه از ٥٠هزار تومان فعلی به ١٥٠هزار تومان برسد مردم باید بنزین ٦هزار تومانی، نان لواش ٢هزار تومانی و گوشت کیلویی ١٥٠هزار تومانی را تجربه کنند.

عصر بانک؛به گزارش ایسنا، بهرام پارسایی با اشاره به برخی وعده‌های انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر افزایش یارانه‌ها به عصر ایران گفت: تجربه یارانه‌ها تجربه تلخی برای کشور بوده است. تا قبل از طرح شدن یارانه‌ها هزینه‌های جاری مردم خیلی پایین‌تر بود و ارزش پول ملی ما نیز بالاتر بود. بعد از اجرای یارانه‌ها شاهد تورم افسارگسیخته و بی‌سابقه در کشور بودیم. بدون شک افرادی که شعارهای یارانه‌ای می‌دهند هدفشان فقط عوام‌فریبی است.

 

پارسایی خاطر نشان کرد: با توجه به تبعات سنگینی که یارانه‌ها بر اقتصاد و رونق کشور داشته و باعث ایجاد تورم شده است لذا این مباحث فقط از مسیر قانونی و تصویب مجلس قابلیت اجرایی پیدا می‌کند. اکثر نمایندگان مردم با اشراف بر مشکلات ناشی از تزریق پول به جامعه آگاه هستند. بدون شک این موارد در مجلس تصویب نمی‌شود و این وعده‌ها غیر قابل اجرا و فراقانونی است و هیچ ضمانت اجرایی برای این وعده‌ها وجود ندارد.

 

وی با بیان این که در صورت افزایش یارانه‌ها افزایش قیمت کالاهای دیگر را نیز خواهیم داشت، بیان کرد: اگر یارانه از ٥٠هزار تومان فعلی به ١٥٠هزار تومان برسد مردم باید بنزین ٦هزار تومانی، نان لواش ٢هزار تومانی و گوشت کیلویی ١٥٠هزار تومانی را تجربه کنند.

 

سخنگوی کمیسیون اصل نود با بیان این که این وعده‌ها به هیچ وجه قابلیت اجرایی ندارد، گفت: بودجه عمرانی کشور حدود ٢٠درصد بودجه کل کشور است و اگر یارانه‌ها افزایش یابد، مطمئنا باید کل کارهای عمرانی و خدماتی را در کشور متوقف کنیم. در صورت افزایش یارانه بیشترین فشار به قشر پایین و حقوق‌بگیران وارد می‌شود چون ارزش پول و حقوقی که الان دریافت می‌کنند تقریبا به یک سوم کاهش پیدا می‌کند. یعنی اگر کارگری یک و نیم میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند در صورت افزایش یارانه و کاهش ارزش پول ملی، قدرت خریدش کاهش می‌یابد و مثل این است که ٥٠٠هزار تومان دریافت کند.

 

سخنگوی فراکسیون امید خاطرنشان کرد: طبقه مرفه زیانی در افزایش یارانه نخواهند دید و قشری که متضرر خواهند شد قشر متوسط و پایین‌دست جامعه هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.