واکنش بانک‌مرکزی به اظهارات یکی از نامزدهای انتخاباتی

بانک‌مرکزی به اظهارات یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری درباره وجوه دریافت‌شده ناشی از فروش نفت در خارج از کشور و امکان جا‌به‌جایی آن از مسیر بانکی پاسخ داد

عصر بانک؛به گزارش ایلنا، در اطلاعیه بانک مرکزی آمده است: هم‌اینک شرکت ملی نفت ایران روزانه 2.5 میلیون بشکه نفت‌خام و میعانات گازی را به کشورهای مختلف خریدار نفت در آسیا و اروپا می‌فروشد که صد در صد وجوه حاصله را بانک مرکزی به ارزهای مختلف دریافت می‌کند.

 

در این اطلاعیه اضافه شده است: به دلیل دسترسی کامل بانک‌مرکزی به وجوه ارزی موجود در حساب‌های خود، شاهد ثبات کامل در بازارهای ارزی کشور هستیم که اگر این اتفاق نمی‌افتاد قطعا نوسانات شدیدی را در صحنه بازارها باید مشاهده و تجربه می کردیم.

 

بانک‌مرکزی در اطلاعیه خود افزود: بعد از برجام، تمام وجوه ارزی حاصل از فروش نفت‌خام در اروپا در حساب‌های بانک‌مرکزی نزد بانک‌های مرکزی اروپا نظیر ایتالیا، اتریش و همچنین بانک‌های تراز اول کشورهای اروپای غربی وصول می‌شود و از طریق مرکز مبادلات در اختیار تجار کشور قرار می‌گیرد. بنابراین ارایه خدمات بانکی توسط کشورهای اروپایی موجب تسویه کامل معاملات تجاری با روش‌های متعارف بانکی و پرداخت هزینه‌های بسیار اندک شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.