وضعیت بانک‌های ایرانی مقابل نفوذ هکرها

آنطور که مقام بانک مرکزی اعلام کرده است، با وجود تلاش هایی که همواره برای نفوذ به شبکه بانکی وجود دارد تاکنون هیچ آسیبی به اطلاعات مشتریان نرسیده و سطح امنیت بانکهای ایرانی در قیاس با دنیا رضایت بخش است.

عصر بانک؛ گاها انتشار خبرهایی در رابطه با نفوذ هکرها به بانک‌ها، مشتریان آنها را نگران کرده و اعتماد به مجموع شبکه بانکی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

در این شرایط و با هر بار به جریان افتادن موضوع نفوذ هکرها به سیستم بانکی، میزان امنیت بانک‌های ایرانی و مقاومت آنها در مقابل هک اطلاعات بین عموم مورد توجه قرار گرفته و اغلب از امنیت نه چندان بالای بانکها در برابر چنین تهاجم هایی سخن گفته می شود.

 

با این حال حکیمی – مدیر کل فناوری اطلاعات بانک مرکزی- در توضیحی که به ایسنا اعلام کرده وجود هکرها را رد نکرده و عنوان می‌کند که با وجود تلاش‌هایی که همواره برای نفوذ هکرها وجود دارد میزان مقاومت بانک‌ها به حدی است که تاکنون هیچ آسیبی به اطلاعات مشتریان نرسیده است.

 

وی البته در رابطه با میزان امنیت بانک‌های ایرانی در قیاس با همتایان خارجی خود نیز تاکید دارد که به هر حال احتمال نفوذ هکرها بین دو تا سه درصد وجود دارد، اما باید گفت که این در ایران حتی کمتر نیز است.

 

مدیر کل فن آوری اطلاعات بانک مرکزی، وجود تراکنش‌های رمزدار را دلیل اصلی امنیت بالای شبکه بانکی در مقابل نفوذ هکرها عنوان کرد.

 

اما در حالی چندی پیش ماجرای هک شدن حساب‌های یکی از بانک‌ها مطرح شد که حکیمی آن را نیز رد کرده و اعلام کرد که موضوع هک شدن نبود و خطای نرم افزاری بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.