سوئیفت 3 بانک کره‌ای را تحریم کرد

رویترز اعلام کرد:سوئیفت همکاری خود را با 3 بانک کره‌ شمالی به دلیل به سخره گرفتن تحریم‌های بین‌المللی و دور زدن تحریم‌ها، قطع کرد

عصر بانک؛به گزارش فارس، سوئیفت همکاری خود را با سه بانک کره شمالی که پیش از این هم در فهرست تحریم‌های سازمان ملل متحد بود را قطع کرد.

 

براساس گزارش رویترز، به دلیل اقدامات تحریک‌آمیز کره شمالی از جمله پرتاب موشک‌های پیشرفته، باعث شد که وزارت خارجه بلژیک چنین تصمیمی را اعلام کند. 3 بانک «ایسلند کوریا، دیسانگ‌بنک و کوریاکونگسون» بانک هایی هستند که توسط شبکه بانکی سوئیفت تحریم شده‌اند.

 

براساس گزارش رویترز، بلژیک گزارش سازمان ملل متحد را در ماه گذشته دنبال می‌کند، سازمان ملل متحد اعلام کرده بود هر کشوری که با بانک‌هایی که توسط سازمان ملل متحد تحریم شده‌اند همکاری کند، در فهرست ناقض تحریم‌ها قرار خواهند گرفت.

 

رویترز اعلام کرد که گزارش‌ها حاکی از این است که کره شمالی همچنان به دسترسی‌های ادامه‌داری به سیستم‌های بانکی بین‌المللی دارد و تحریم‌های سازمان ملل متحد را به سخره گرفته است.

 

سخنگوی سوئیفت هم به رویترز گفته است؛ تمام مقررات تحریمی علیه این کشور وجود دارد اما این کشور همچنان فکر می‌کند از نظر سیاسی مستقل است و سیستم سوئیفت برای همیشه برایش باز خواهد بود. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.