هفت مهارت بانکداری الکسا7 که از آن خبر ندارید

هفته گذشته دستیار دیجیتال آمازون الکسا رکورد ده هزار مهارت را شکست.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛ پنج دسته مهارت برتر به ترتیب از این قرار بودند: اخبار، بازی، آموزش/ارجاعات، سبک زندگی و تازه‌ها/طنز، کسب و کار و امور مالی تنها 190 مهارت را در بر گرفتند که کمتر از یک درصد از کل مهارت‌ها می‌شود. اغلب این مهارت‌ها در حوزه ارجاعات هستند مثلاً این که قیمت بیت کوین و نرخ بهره را از الکسا بپرسند.

 

کپیتال وان Capital One ظاهراً مدتی تنها نهاد مالی بود که مهارت‌های الکسا را تجربه کرده بود. جالب است که نهادهای مالی که پیشنهاد ادغام الکسا را مطرح می‌کردند غول‌های بانکداری مانند BBVA یا بانک آمریکا نبودند.

 

اغلب مهارت‌ها نسبتاً منطقی هستند و عملکرد چندانی ندارند؛ اما نقش بالقوه دستیاران صوتی در بانکداری غیرقابل انکار است و این تازه کارها هنوز در ابتدای مسیر هستند و گاهی همین مقدار بهتر از هیچ است، دست کم در این موقعیت.

 

روی هم رفته ما هفت خدمت مالی با مهارت‌های الکسا را شناسایی کرده‌ایم:

 

1. کپیتال وان: الکسا، از کپیتال وان بخواه با کارت اعتباری پرداخت کند.

مهارت الکسای کپیتال وان در پیشرفته‌ترین سطح است. در حال حاضر این مهارت به شما امکان پرداخت با کارت اعتباری، پرس و جو در مورد ترازنامه حساب و نیز بررسی اجمالی میزان و محل هزینه‌ها را می‌دهد، می‌توانید از الکسا بپرسید: «ماه گذشته چقدر در استارباکس هزینه کردم؟» این بانک نخستین بار سال گذشته الکسا را معرفی کرد.

2. اتحادیه اعتباری ویرجینیا (VACU): الکسا نرخ بهره کارت اعتباری را از اتحادیه اعتباری ویرجینیا بگیر.

مهارت الکسا در اتحادیه اعتباری ویرجینیا تقریباً به‌خوبی کپیتال وان است. در حال حاضر این مهارت اطلاعاتی کلی در مورد اتحادیه اعتباری مانند تلفن، مسیریابی و آدرس شعبه‌ها، امکان پرس و جو در مورد نرخ بهره وام، نرخ بهره سالانه خط اعتباری، سهام مسکن و نرخ بهره کارت‌های اعتباری را می‌دهد. حتی به شما زمان انتظار تقریبی در یک شعبه خاص را می‌دهد. این مهارت هنوز به شما اجازه پرداخت نمی‌دهد.

 

3. تی دی آمریترید (TD Ameritrade): الکسا از تی دی آمریترید اخبار بازار را بگیر.

تی دی آمریترید بازوی حق‌العمل‌کاری آنلاین بانک تی¬دی  است که مظنه تمام سهام معامله شده در آمریکا، صندوق‌های قابل معامله در بورس، صندوق‌های مشترک، شاخص‌های برجسته آمریکا (75 هزار اوراق تضمینی) را ارائه می‌دهد. این مهارت در دسترس همگان است. در وصف این مهارت آمده است: «برای به دست آوردن مظنه نام یا نشانه اوراق تضمینی را وارد کنید یا اخبار به‌روز بازار را جویا شوید. به‌روز باشید. ما به شما اطلاعات می‌دهیم چون از درخواست‌های فراوانی در مورد بازار و حساب شما پشتیبانی می‌کنیم.»

 

4. سرمایه‌گذاری‌های وفاداری (Fidelity Investments): الکسا، از فیدلیتی بخواه مظنه سهام آمازون را اعلام کند.

مهارت فیدلیتی مانند آمریترید در حال حاضر تنها اخبار بازار و اطلاعات سهام را ارائه می‌دهد. نظرات در مورد این مورد جالب به نظر می‌رسد. یکی از کاربران گفته است: «1. به‌موقع نیست 2. مظنه قبل و بعد بازار را نمی‌دهد 3. خیلی پرحرف است-اپلیکیشن پس از یک مظنه از من می‌پرسد آیا درخواست دیگری دارم و گزینه‌های دیگری را در اختیارم می گذارد-این برنامه به من امکان می‌دهد که در مورد مظنه سؤال کنم و کارم را با آن انجام بدهیم، همان کاری که سیری می‌کند.»

5. لیبرتی میوچال (Liberty Mutual): الکسا از لیبرتی میوچال بخواه برآوردی خودکار از بیمه بدهد.

لیبرتی میوچال از بعد فنی یک موسسه مالی نیست اما با این وجود اشاره به مهارت الکسا خالی از لطف نیست. این مهارت به شما اجازه می‌دهد برآورد بیمه خودکار را با تعامل با ابزار گیستیمیتور (Guestimator) لیبرتی میوچال به دست آورید و نیز توصیه‌هایی در مورد نگرانی‌های رایج در مورد مسکن فصلی و اتومبیل با دسترسی به مستردیس (MasterThis) منبع آنلاین لیبرتی میوچال ارائه می‌کند. در حال حاضر حلقه گمشده آن توانایی پرداخت حق بیمه است و با الکسا پرداخت بعدی به شما یادآوری می‌شود.

نیشن واید (Nationwide) و آل استیت (AllState) دارای مهارت‌های الکسا هستند که در دسته امور مالی جای گرفته است.

 

6. اتحادیه اعتباری فدرال نیوانگلند (NEFCU):  الکسا، از NEFCU شماره تلفن خدمات اعضا را بگیر.

مهارت NEFCU به‌تازگی اضافه شده و بر این اساس هنوز بسیار نوپاست. مهارت NEFCU پیوند میان شما و اطلاعات مربوط به اتحادیه اعتباری فدرال نیوانگلند است. در توصیف آن آمده است: «شما می‌توانید در مورد اماکن یا ساعت ناهار، نحوه برقراری ارتباط با ما یا نرخ بهره وام اتومبیل  را سؤال کنید.»

 

7. اتحادیه اعتباری الینت (Alliant Credit Union): الکسا چطور به عضویت الاینت درآیم؟

مهارت دیگری که قابلیت‌های بسیار بسیار محدودی دارد. مهارت‌های الینت درست مانند NEFCU به کاربران اطلاعاتی در مورد اتحادیه اعتباری، ساعات کار آن، تلفن پشتیبانی اعضا، تلفن مسیریابی، نکات مالی و نحوه عضویت می‌دهد. همه این موارد ظاهراً اساسی یا حتی بعید است اما صحبت کردن با بانک از طریق الکسا در آینده امکان پذیر می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.