عاجز شدن مشتریان از تعدد کیف پول‌های موبایلی

مشتریان زمان پرداخت، با تلفن هوشمند آن‌قدر انتخاب پیش رو دارند که عاجز شده‌اند.

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛ کیف پول موبایلی متشکل از پی پل، ونمو، گوگل والت، اپل پی، آی بی ام پی، والمارت پی و سامسونگ پی، راه خود را ادامه می‌دهند اما به گفته مدیرعامل جدید ویزا، این اتفاق دقیقاً خواسته مشتریان نیست.

 

«آلفرد اف. کلی» مدیرعامل جدید ویزا، دوم فوریه در برنامه صبحگاهی این شرکت اعلام کرد: «به نظر من تعداد کیف پول‌های موبایل زیاد است. مشتریان قصد ندارند روزی 50 کیف پول داشته باشند، ما لزوماً مشتاق نیستیم که در حرفه کیف پول موبایل باشیم …»

بنا بر اعلام شرکت‌های فوق‌الذکر که تنها برخی از ارائه‌دهندگان خدمات کیف پول موبایل در آمریکا هستند، مشتریان زمان پرداخت با تلفن هوشمند آن‌قدر انتخاب پیش رو دارند که عاجز شده‌اند؛ اما همان‌طور که کلی گفت، این بدان معنا نیست که این مشتریان مایل هستند بین چهار، پنج یا پانزده برنامه پرداخت مجزا شعبده بازی کنند! شرکت‌ها و نهادهای مالی هم، نتوانسته‌اند آن‌ها را قانع کنند که صرفاً یک برنامه را برگزینند.

کلی به سؤالی در مورد محصول «ویزا چک آوت» (Visa Checkout) شرکت پاسخ داد، خدمتی که از سال 2014آغاز به کار کرد و در حال حاضر 18 میلیون کاربر دارد. به گفته کلی، شبکه پرداخت‌های جهانی ویزا در حال حاضر شامل دست‌کم 16 هزار نهاد مالی و 45 میلیون فروشنده می‌شود.

خدمت ویزا چک اوت که اکنون در 23 کشور ازجمله آمریکا، کانادا، فرانسه، ایرلند و هند ارائه می‌شود، راهی است برای پرداخت آنلاین از دستگاه‌های مختلف یک کاربر ازجمله کامپیوتر، تبلت و البته گوشی هوشمند.

هم‌چنین ویزا اقدامات امنیتی خود را با خدمت ویزا توکن که در حال حاضر در 27 کشور ارائه می‌شود (احتمالاً پس از غلبه باج افزار از سال 2016) گسترش داده است.

قطعاً کلی اشتیاق چندانی نسبت به وضعیت اشباع‌شده کنونی کیف پول‌های موبایل ندارد، اما مجبور بود در رابطه با تلاش‌های ویزا در خارج از آمریکا اعلام کند: «قریب به‌اتفاق حجم پرداخت‌های ما همچنان در اروپا  انجام می‌شود. بازار اروپا هم چنان فرصت بزرگی برای جایگزین کردن پول نقد است و ما با ادامه معرفی خدمت توکن خود در چندین بازار و نیز حمایت از بسیاری از کیف پول‌های دیجیتال، به نوآوری دیجیتال در اروپا سرعت می‌بخشیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.