معرفی 5 بانک متخلف به هیئت انتظامی بانک‌ها

معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان این که بانک ها ملزم شده اند یک نسخه از قرارداد را به مشتریان بدهند گفت: تاکنون پنج بانک متخلف به هیئت انتظامی بانک ها معرفی شده اند.

عصر بانک؛به گزارش تسنیم، فرشاد حیدری در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: در آذر امسال به بانک ها ابلاغ کردیم باید یک نسخه از قرارداد به مشتریان داده شود.

 

معاون نظارتی بانک مرکزی افزود: با این کار بر قراردادها نظارت و کنترل بیشتری داریم و اگر خلافی اتفاق افتد مشتریان بانک ها می توانند به ما برای رسیدگی اعلام کنند.

 

حیدری گفت: نگه داشتن بخش سپرده برای پرداخت تسهیلات خلاف قانون است و بانک مرکزی با آن برخورد می کند.

 

وی افزود: البته درباره وثایق راههای گوناگونی وجود دارد که بخشی از آن مسدود کردن بخشی از سپرده دریافت کنندگان تسهیلات است.

 

حیدری گفت: کمیته فرعی شورای پول و اعتبار قراردادهای بانک ها با مشتریان را تدوین و این قراردادها در شورای پول و اعتبار تصویب و به بانک ها ابلاغ می شود.

 

وی افزود: نباید درباره قراردادها کلی گویی شود و اگر اتاق بازرگانی پیشنهادی درباره قراردادهای بانک ها دارد به بانک مرکزی ارائه دهد تا در کمیته فرعی شورای پول و اعتبار بررسی شود.

 

حیدری گفت: 21 هزار شعبه بانکی در کشور وجود دارد که ممکن است از این تعداد چند شعبه تخلف کنند.

 

وی افزود: روزانه بیش از 10 ها شعبه و 100 ها قرارداد را کنترل می کنیم.

 

حیدری گفت: تاکنون پنج بانک متخلف به هیئت انتظامی بانک ها معرفی شده اند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه بانک ها به 22 هزار واحد تولیدی امسال 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات دادند اگر دریافت کننده تسهیلات بیش از 18 درصد نرخ تسهیلات به بانک پول پرداخت کرد به ما برای رسیدگی اعلام کند.

 

حیدری رابطه بانک ها و بخش تولید را متقابل دانست و گفت: تلاش کرده ایم نرخ سود بانکی رو به کاهش باشد هرچند تا حد مطلوب فاصله داریم.

 

وی افزود: بخش صنعت دو برابر سهم خود از اقتصاد از نظام بانکی تسهیلات دریافت کرده است.

 

حیدری گفت: مشکل اصلی بخش تولید بر این اساس نظام بانکی نیست.

 

وی افزود: نرخ بین بانکی 19 درصد و به دلیل کسری بودجه است.

 

حیدری گفت: خلأ قانونی برای داوری درباره مفاد قراردادهای بانکی نداریم اما زیرساخت های داوری در اتاق بازرگانی وجود ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.