سیستم شناسه الکترونیک در سنگاپور برای ارائه خدمات جامع

لی هین لونگ نخست وزیر سنگاپور از اجرای طرحی کلان در این کشور برای دسترسی دیجیتال به کلیه خدمات ارائه شده در بخش دولتی و خصوصی به منظور رفع نیازهای شهروندان خبر داد.

عصر بانک؛به گزارش مهر، طرح یادشده به منظور توسعه برنامه خدمات دولت الکترونیک سنگاپور موسوم به SingPass اجرا می شود.

 

در حال حاضر تمامی شهروندان کشور سنگاپور دارای شناسه ای برای استفاده از خدمات دولت الکترونیک در این کشور هستند. اما قرار است خدمات بخش خصوصی نیز به این مجموعه افزوده شود تا هر فرد با تنها یک شناسه کاربری بتواند تمامی نیازهای شخصی و حرفه ای و خدماتی خود را از پشت گوشی یا رایانه برطرف کند.

 

یکپارچه سازی این حجم از خدمات دولتی، بانکی، پزشکی، آموزشی، خدماتی، خصوصی و … اقدامی کم سابقه در دنیاست و دشواری های زیادی دارد. زیرا معمولا زیرساخت های فناوری و حرفه ای وزارتخانه های مختلف دولتی و شرکت های خصوصی با یکدیگر سازگاری ندارند و این مساله خدمات رسانی یکپارچه به افراد را دشوار می کند.

 

سنگاپور کشوری پیشرفته و کوچک در جنوب شرق آسیاست که از دو دهه پیش گام های بلندی را برای ارائه خدمات دولت الکترونیک به شهروندان برداشته و حالا با تقویت زیرساخت ها و گسترش دامنه خدمات قصد دارد شهروندان را از مراجعه غیرضروری به سازمان های دولتی و خصوصی برای رفع نیازهای گوناگون بی نیاز کند.

 

لی هین لونگ نخست وزیر سنگاپور معتقد است سرعت حرکت سنگاپور در این زمینه هنوز کافی نیست و این کشور باید طرح های بزرگی را برای بهره گیری از مزایای فناوری اطلاعات اجرا کند.

 

یکی دیگر از طرح های کلان این کشور ایجاد یک شبکه داده ملی با استفاده از حسگرهای جمع آوری کننده اطلاعات است. شبکه یاد شده با جمع آوری اطلاعات و تصاویر از منابع مختلف مانند دوربین های پلیس، دوربین های مداربسته و غیره قادر به ایجاد یک پایگاه داده مرکزی برای افزایش امنیت شهروندان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.