کاری را پیدا کنید که عاشقش هستید

اگر فردی عاشق کار کردن در زمینه هایی چون کتاب های خنده دار، آموزش زبان انگلیسی، کمک به کودکان، بازی های ویدئویی و چیزهایی از این دست هستید هم خواهید توانست پس از مدتی به پول و درآمد دست یابید و برای همه این علاقه‌مندی‌ها هم بازار خوبی وجود دارد.

عصر بانک؛پیوند زدن موفق افکار، احساسات و فعالیت‌ها در قالب یک شغل، مساله ای پیچیده و دشوار است که البته برای کسانی که این سلسله مطلب را می خوانند دیگر نباید چندان سخت باشد، چرا که مخاطبان آموخته‌اند کارشان را به مسیر دلخواه هدایت کنند. با این همه، یافتن یک شغل ایده آل و کاملا مطابق با امیال وسلیقه ما چیزی نزدیک به محال است.

 

آنچه باید در این میان به آن توجه داشت این است که در وهله اول باید به آنچه دوستش داریم توجه کنیم و میزان درآمدزایی را در مرحله بعد مورد بررسی قرار دهیم. حتی اگر فردی عاشق کار کردن در زمینه هایی چون کتاب های خنده دار، آموزش زبان انگلیسی، کمک به کودکان، بازی های ویدئویی و چیزهایی از این دست هستید هم خواهید توانست پس از مدتی به پول و درآمد دست یابید و برای همه این علاقه‌مندی‌ها هم بازار خوبی وجود دارد. جو آدس، سمبل افرادی است که از طریق پرداختن به چنین کارهایی به درآمد افسانه‌ای دست یافت. او کسی بود که شانس خود را در فروش دستگاه سیب زمینی پوست کن جست‌وجو کرد و اتفاقا موفق هم شد، به طوری که گفته می‌شود او در یک روز آخر هفته 100 هزار دلار درآمد داشت. نکته جالب‌تر درباره زندگی جو این است که او به‌رغم ثروتمند شدن و برخورداری از یک زندگی مرفه و راحت، هیچ گاه خودش را بازنشست نکرد و همچنان به فروش دستگاه های سیب زمینی پوست کن، ‌آن هم در کنار خیابان‌های نیویورک ادامه داد. چرا او باید خودش را باز نشسته کند، در حالی که عاشق کارش است؟ او در سال 2008 در یک مصاحبه گفت: «من حتی نمی توانم تصور بازنشستگی را به مغزم وارد کنم، چرا که بازنشستگی یعنی پایان زندگی.»

 

او قدرت درونی‌اش را در مورد محصولی به کار گرفت که به آن اعتقاد کامل داشت و به همین دلیل موفقیت به‌طور طبیعی به سراغش آمد. او عاشق خیابان‌ها بود و رمز و رازهای تجارت را در خیابان های منچستر انگلیس آموخته بود. جو در ابتدا شانس خود را در زمینه فروش کتاب های مخصوص کودکان امتحان کرد، ‌اما این کتاب‌ها سنگین و حجیم بودند. پس او تصمیم گرفت به سراغ سیب زمینی پوست کن های سبک وزن برود و همان جا بود که سکوی پرتاب خود را یافت و این در حالی بود که حدود 59 سال سن داشت! در برخی روزها، زیر باران و برف شدید تا هزار دستگاه سیب زمینی پوست کن فروخت. آری، او همان زندگی خاصی را ساخت که عاشقش بود. شما هم می‌توانید زندگی مورد دلخواه خود را بسازید.برای شروع، لیستی از سرگرمی‌ها و کارهایی که از انجام آنها لذت می برید تهیه کنید. این لیست شامل مواردی چون تماشای تلویزیون، نویسندگی، آشپزی و چیزهایی از این قبیل هم می‌تواند باشد.

 

/دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.