ایران کیش‌ برنده تقدیرنامه 2 ستاره در جایزه ملی تعالی سازمان شد

شرکت کارت اعتباری ایران کیش موفق به اخذ تقدیرنامه 2 ستاره در چهاردهمین جایزه ملی تعالی سازمانی شد .این جایزه در روزنهم اسفندماه در همایش ملی تعالی سازمانی و با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیرصنعت،معدن و تجارت به این شرکت اهداشد .

عصر بانک؛تقدیرنامه 2 ستاره ایران کیش در تعالی سازمانی، طبق فرایندهای جایزه ملی در سال 95بررسی شده و پس از طی مراحل ارزیابی توسط ارزیابان، بررسی و صحه گذاری در کمیته علمی و داوری به این شرکت تعلق گرفت.

 

استقرار الگوی تعالی سازمانی، اجرای برنامه‎های بهبود و حضور فعال در فعالیت‎های مربوط بهتعالی سازمانی از جمله عوامل دریافت این تقدیرنامه 2 ستاره اعلام شده است .

 

این دومین باری است که ایران کیش در جایزه ملی تعالی سازمانی حضور پیدا می کند.ایران کیش در سال گذشته موفق به کسب گواهینامه تعالی سازمانی شده بود گواهی ‎ای که به معنای تایید مسیراین شرکت در جهت تعالی و رشد شرکت بوده‎است .

 

امسالاین شرکت، درسطح بالاتر- که سطح تقدیر نامه در جایزه ملی تعالی است حضور یافت وبا صعود دو پله‎ایموفق به دریافت تقدیرنامه 2 ستاره از چهاردهمین همایش تعالی سازمان شد .شرکت هایی که تقدیرنامه 2 ستاره دریافت می کنند شرکت هایی هستند که پس از ارزیابی توسط ارزیابان سازمانموفق به کسب امتیاز بین350 تا 300 براساس شاخص‎های رتبه‎بندی تعالی سازمانی شده‎اند .

 

ارزیابی در راستای تعلق جایزه تعالی سازمانی به ایران کیش توسط 5 ارزیاب و طی 4 روز ارزیابی در هفته آخر بهمن ماه سال 95صورت گرفت.

 

اقدامات

 

گفتنی است ایران کیش در سال جاری با تشکیل هفت کمیته که به جمع آوری اطلاعات سازمان می پرداخت ، سعی در عارضه یابی و تعریف پروژه هایی در صدد رفع مشکلات و فضاهای بهبود شناسایی شده سازمان داشت وتا زمان ممیزی جایزه ملی تعالی سازمانی ، بسیاری از این پروژه ها به ثمر نشسته و تعدادی نیز در دست اجرا می‏باشند.

 

برگزاری دو سمینارآموزشی، یکی برای سطوح معاونین و مدیران مستقل و دیگری تا لایه سرپرستان؛برگزاری دوره‎های آموزشی نظیر تدوین اظهارنامه،آشنایی با تعالی سازمانی وفرهنگ تعالی، تربیت ارزیاب و خود ارزیابی نیز ازجمله اقدامات فرهنگسازی تعالی سازمانی در راستای دریافت جایزه تعالی سازمانی در سال جاری بود .

 

تلاش برای یک هدف

 

لازم به ذکر است، یکی از مباحثی که بسیاری از سازمان‎ها به دنبال آن هستند و با وجود اینکه چندین سال از عمر آن می گذرد، اما هم‏چنان جدید است، مباحث مرتبط با تعالی سازمانی و جایزه‎های کیفی است.

 

معمولا سازمان‎ها در کنار پیاده‎سازی سیستم‎های مدیریت کیفیت و استانداردهای ایزو، علاقه و رغبت فراوانی به اجرا و پیاده سازی مدل‎های تعالی سازمانی دارند.

 

مدل EFQM مدلی است که توسط شرکت های برتراروپایی در زمان رکود اقتصادی در اروپا تهیه و تدوین شده و به صورت دوره‎ای مورد بازنگری قرار می‎گیرد و آخرین بازنگری آن مربوط به سال 2013 می باشد، و در واقع قالبی است که در آن تمام قسمت‎های مختلف سازمان رابا 9 معیارتحت پوشش قرارمی دهدکه 5 معیار مربوط به توانمند سازها و 4 معیار مربوط به نتایج می‎باشد. تعالی سازمانی، تضمین مسیررشد شرکت است و دراین چارچوب می توان فضاهای بهبود را تشخیص داد. به عنوان مثال پروژه‎های بهبود نرم افزار جامع ویکپارچه مالی یا پیاده‎سازی معماری سازمانی یا پروژه مشتریان VIPایران کیش از جمله پروژه‎هایی هستند که در راستای فضاهای بهبود شناسایی شده،تعریف و اجرایی شده‎اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.