مردم آرامش اقتصادی را احساس می‌کنند، آهنگ رشد قیمت کالاها کند شده است

مدیر عامل بانک کار آفرین با اشاره به اینکه نرخ ارز نمی تواند از تورم جدا باشد گفت: به صلاح دولت نیست که قیمت ارز را بالا ببرد و همچنین تصمیمی برای افزایش نرخ ارز هم ندارد.

عصر بانک؛ عطاء اله آیت اللهی با تبیین وضعیت اقتصادی کشورتصریح کرد: وقتی دولت در آمارهایش به کاهش نرخ تورم اشاره می  کند، به این معنا نیست که قیمت کالاها کاهش یافته است، بلکه به معنای آن است که آهنگ رشد قیمت کالا ها کند شده است. در واقع در 3 سال و نیم گذشته مردم آرامش اقتصادی را به خوبی احساس کردند.

 

مدیر عامل بانک کار آفرین تاکید کرد: امروز به شرایط قابل قبولی رسیده ایم اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب جامعه فاصله بسیاری داریم، در این دولت و پس از اجرای برجام وضعیت فرق کرده است و در حوزه اقتصادی کشور تاثیرات مثبت ملموسی ملاحظه می  شود. درسطح جامعه مهار تورم که یکی از دستاورد های مهم دولت یازدهم است به وضوح مشاهده می  شود.

آیت اللهی در خصوص دیدگاه دولت در خصوص قیمت ارز تصریح کرد: دولت هیچ گاه با عدم ثبات بازار ارز موافق نبوده است. اصولا افزایش قیمت ارز به صلاح دولت نیست و تصمیمی نیز برای افزایش نرخ ارز وجود ندارد، زیرا افزایش نرخ ارز موجب متزلزل شدن مهار تورم و در نهایت به تزلزل در ثبات اقتصادی منجر خواهد شد.

 

مدیر عامل بانک کار آفرین خاطرنشان کرد: قیمت ارز باید متاثر از تقاضای بازار باشد. اگر دولت برنامه ای برای افزایش نرخ ها داشته باشد باید با برنامه قبلی و با کار کارشناسی این مساله را انجام دهد. بانک مرکزی در رابطه با ثبات نرخ ارز اقداماتی را انجام داده و در این زمینه تا حدود زیادی موفق عمل کرده است.

وی در خصوص دلایل نوسانات ارز در ماه های اخیر خاطر نشان کرد: تقویت 5 الی 6 درصدی دلار بر تمامی ارز های بین المللی تاثیر گذاشته است، همچنین شرایط فصلی نیز بر نرخ ارز تاثیر گذاراست. از سوی دیگر در کشور تورم  8 تا 9 درصدی وجود دارد  که این مورد نیز بر روی نرخ ارز تاثیر گذار است.

آیت اللهی در پاسخ به پرسشی در خصوص دستاوردهای برجام  خاطرنشان کرد: برجام حرکتی موفقیت آمیز در صحنه اقتصادی و سیاسی کشور بود و نتایج ملموسی را در پی داشت. برجام توانست ارتباطات بانک های ایرانی را در سطح بین اللملی تسهیل کند. از سوی دیگر پیشرفت هایی که پس از برجام در بانکداری بین المللی به وجود آمد، به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست. ال سی ها فراوانی طی این مدت گشوده شدند و توسعه فعالیت های بانکی در سطوح بین المللی بسیار چشمگیر بوده است.

آیت اللهی در پاسخ به پرسشی در خصوص انتخابات سال 96 و تاثیر برجام بر نتایج انتخابات اظهار داشت: مردم بهترین قضاوت ها را انجام می  دهند و هر تصمیمی که مردم می گیرند چه با مشی سیاسی و یا روحیات ما سازگار باشد یا نباشد بهترین تصمیم است. مردم تشخیص می  دهند که اوضاع کشور بر روی مدار پیشرفت و ثبات قرار گرفته است یا خیر و همواره بهترین تصمیم برای کشور، تصمیم مردم است.

آیت اللهی در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدامات بانک کار آفرین در زمینه  گسترش بانکداری الکترونیک اظهار داشت:در زمینه بانکداری الکترونیک اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و بانک کارآفرین هم تراز با دیگر بانک های  کشور گام برداشته است. همچنین در آینده ای نزدیک خدمات و محصولات جدیدی در زمینه بانکداری الکترونیک عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه بانک کار آفرین در زمره قدیمی ترین بانک های خصوصی ایران است گفت: بانک کارآفرین با 17 سال سابقه در عرصه بانکداری همچون گذشته مقتدر و معتبر در سطح کشور به فعالیت خود ادامه می  دهد. لازم به ذکر است بانک کارآفرین در چارچوب فعالیت های پولی بانکی در زمینه توسعه صنعت، کار آفرینی و بازرگانی و خدمات،سرویس های مختلفی را به مشتریان خود ارائه می  کند.

شایان ذکر است بانک کار آفرین در نوزدهمین همایش «رتبه‌بندی صد شرکت برتر ایران» (IMI-100) موفق شد رتبه های  نخست درشاخص جدید «بهره‌وری کل عوامل» و همچنین « شاخص بازدهی فروش» را در میان بانک‌ها و موسسات اعتباری کسب کند.

 

/ مرور نیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.