دو روی پرداخت موبایلی: 92 میلیارد دلار در مقابل 296 میلیارد دلار

پرداخت موبایلی مبتنی بر مکان (location Based) مانند پرداخت درون فروشگاهی تنها 92 میلیارد دلار در طی سه سال به خود اختصاص داده است،که اگر چه رقم قابل ملاحظه ای است ولی فقط سهم کوچکی از 296 میلیارد دلاری است که از طریق اپلیکیشن های موبایلی یا مرورگرها جابجا می شود.

عصر بانک؛ پرداخت از طریق موبایل بیش از یک راه دارد. در فروشگاه ها، مصرف کنندگان با تعداد زیادی روش پرداخت موبایلی روبه رو هستند که همه آنها بر اساس تکنولوژی مبتنی بر دستگاه کار می کنند، مثل «اپل پی» و « سامسونگ پی». همچنین مصرف کنندگان از طریق تلفن هوشمند خود می توانند به صورت آنلاین  و از طریق «پی پال» یا کارت های اعتباری خرید کنند.

 

پیچیدگی وقتی نمایان می شود که مصرف کنندگان نمی دانند که چه موقع و از چه روشی پرداخت موبایلی انجام دهند. طی دوسال، صدها اپلیکیشن جدید پرداخت چون سیل وارد بازار شده است که باعث سردرگمی مصرف کنندگان برای انتخاب یک راه حل مناسب پرداخت موبایلی شده است: خرید درون فروشگاهی (in-store) یا خرید درون اپلیکیشنی (in-app) یا خرید اینترنتی، کدام را انتخاب کنند؟

 

پرداخت موبایلی مبتنی بر مکان  (location Based) مانند پرداخت درون فروشگاهی  تنها 92 میلیارد دلار در طی سه سال به خود اختصاص داده است،که اگر چه رقم قابل ملاحظه ای است ولی فقط سهم کوچکی از 296 میلیارد دلاری است که از طریق اپلیکیشن های موبایلی یا مرورگرها جابجا می شود.

 

اپلیکیشن های پرداخت موبایلی توسط شرکت ها و نهادهای مختلغی وارد بازار می شود اما بانکها و عرضه کنندگان کارت های اعتباری یک فرصت  استثنایی برای ساده سازی تجربه خرید موبایلی دارند. آنهم از طریق یک کیف پول واحد که همه پرداخت های موبایلی را یک جا جمع کرده و قابلیت مدیریت حساب و مدیریت جریان پول راداشته باشد.

 

هیچگونه کمبودی از نظر روشها و شرکت های ارائه دهنده پرداخت موبایلی وجود ندارد ولی هنوز بخش بزرگی از مصرف کنندگان قادر  نیستند از تلفن هوشمند خود برای پرداخت استفاده کنند، فارغ از اینکه در  کجا خرید می کنند.

 

 

/شرکت خدمات انفورماتیک
 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.