مؤسسه آموزش عالی خاتم به دانشگاه ارتقا یافت

شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری با ارتقاء مؤسسه آموزش عالی خاتم به دانشگاه خاتم موافقت اصولی کرد.

عصر بانک؛مؤسسه آموزش عالی خاتم که با حمایت مالی بانک‌پاسارگاد، اقدام به پذیرش دانشجو کرده‌است، موفق شد مجوز ارتقاء به دانشگاه را کسب کند. کسب این مجوز در حالی صورت گرفت که شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، با ایجاد دانشکده‌های فنی و مهندسی، مدیریت و علوم مالی و علوم‌انسانی در این دانشگاه موافقت قطعی به‌ عمل آورده‌است.

 

گفتنی است دانشگاه خاتم با استعانت از خداوند بزرگ و همکاری و همیاری‌هایی که از طرف جمعی از علاقه‌مندان و مشوقان علم و دانش صورت گرفته‌است، فعالیت آموزشی خود را از سال تحصیلی 92-91 با رویکردی جدید از نظر کمی و کیفی گسترش بخشیده و تحول بزرگی را در مسیر فعالیت‌های خود ایجاد کرده‌است که از جمله آن می‌توان به ایجاد رشته‌های جدید و توسعه امکانات و فضاهای آموزشی اشاره کرد. در حال ‌حاضر این دانشگاه در رشته‌های مختلفی از جمله حسابداری، مدیریت امور‌ بانکی، حسابرسی، مهندسی‌مالی، مهندسی‌صنایع‌، آموزش‌زبان‌انگلیسی، MBA (گرایش استراتژیک)، مدیریت بازرگانی(گرایش بازاریابی) و مالی(گرایش بانکداری) در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد دانشجو پذیرفته و در آینده‌ای نزدیک رشته‌های پزشکی نیز به جمع رشته‌های این دانشگاه افزوده خواهد شد.

در راستای اعطای این مجوز، حضرت‌آیت‌الله دکتر سیدمصطفی محقق‌داماد رییس هیأت‌امنای دانشگاه خاتم، طی نامه‌ای به دکتر مجید قاسمی رییس دانشگاه، دریافت این مجوز را تبریک گفت. در بخشی از این نامه آمده‌است:

“خوشا صفای خاطر اهل دل که آبروی عشق و معرفت‌اند. خوشا روشنای اندیشه‌های انسان‌سازشان که بذر دانایی را   بر جان حق‌جویان می‌نشانند و در راه شکوفایی و بالندگی‌اش، همتی تمام دارند. خوشا خلوص و پاکی و آزادمردی‌‌شان، که به ایمان راستین، سیمرغ حکمت را به قاف معنا می‌رسانند.

درود خدا بر بزرگمردی که به شمار خرد از هزاران بیش است و یک‌تنه، ریشه‌های آبادانی و سازندگی را در این مرز و بوم پرگهر، استوار ساخته است.

فرهیخته‌ای که به لطف حضور پر خیر و برکت خویش، دل‌های عاشقان آگاهی و معرفت را، در جای جای میهن عزیزمان، از نور مهر و امید روشن می‌سازد.

برادر ارجمندم، جناب آقای دکتر مجید قاسمی

ریاست محترم دانشگاه خاتم

تقارن ایام مبارک ربیع، با تبلور دانشگاهی مزین به نام رسول مهر، در آستانه میلاد مسعود حضرت خاتم(صلوات الله علیه)، موهبتی است به آن فرهیخته‌ی عاشق، عالم و عارف، که به حق، تار و پود «دانشگاه خاتم» را، با عشق و اراده‌ی راسخ خویش، سرشته و به فرموده‌ی حضرت حافظ:

این همه عکـس می و نقش نگارین که نمود                   یک فروغ  رخ ساقی است  که در جام افتاد

تلاش مستمرتان را در به ثمر نشاندن این شجره‌ی طیبه ارج می‌نهیم و از باب «لَئِن شَکَرْتُمْ لأَزِیدَنَّکُمْ»، شکر نعمت بر درگاه حضرت دوست  به جا می‌آوریم.”

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.