مشارکت بانک صادرات ایران در توسعه منطقه ویژه انرژی پارس

​شرکت متانول سیراف واقع در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در شهرستان دیر از توابع استان بوشهر با مشارکت بانک صادرات ایران در حال ساخت است.

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، این بانک در راستای ایفای نقش آفرینی خود برای توسعه زیر ساخت های صنعتی به ویژه در زمینه انرژی مبادرت به مشارکت در احداث چندین واحد صنعتی در جنوب کشور کرده است که شرکت متانول سیراف با ٦٣٠ میلیون دلار در زمره این مجموعه های صنعتی است.

 

این گزارش می افزاید:گاز طبیعی و اکسیژن به عنوان خوراک این پروژه است که به ترتیب از خط لوله گاز سراسری و یوتیلیتی مجتمع واحد(ASU)تامین می‌شود و در زمان بهره‌برداری از این پروژه سالیانه یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن متانول استحصال می‌شود. 

براین اساس با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در خصوص عملیات اجرایی و همچنین با توجه به گشایش های ایجاد شده در عرصه بین المللی روند ساخت و ساز این پروژه شتاب بیشتری پیدا خواهد کرد.

بکارگیری تکنیک ها، ابزارها و روش‌های کاملاً علمی جهت حصول اطمینان از اثربخشی سرمایه‌گذاری ها و اتخاذ روش های کارآمد و متناسب با شرایط روز و بهره مندی از مکانیزم های مناسب برای حصول اطمینان از بازگشت سرمایه در شمار الزامات مد نظر این بانک بوده است.

این گزارش حاکی از تمرکز بانک مزبور برای اجرای طرح های متانول سبلان، سیراف ، دنا و اوره و آمونیاک شیمیایی لاوان با هدف پویایی و اعتلای قطب انرژی کشور است.

شایان ذکر است بانک صادرات ایران علاوه بر مشارکت در ایجاد زیر ساخت های توسعه صنعتی کشور با تدوین و ارایه بسته های اعتباری برای حمایت از تولیدگران و رونق کسب و کار نقش مهمی در زمینه تحقق بهبود اقتصادی کشور ایفا می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.