انواع کارت بانکی قابل ارائه به مشتریان بانک حکمت ایرانیان

آیا با خدمات الکترونیکی بانک حکمت ایرانیان آشنایی دارید؟

عصر بانک؛ کارتهای بانکی معمولاً از جنس PVC و با ابعاد 54 میلی متر در 85.5 میلی متر تولید می گردند. دو نوع رایج آن که عمدتاً در بانکهای ایران مورد استفاده قرار می گیرد 1- کارت مغناطیسی (Magnet Card)و 2- کارت هوشمند (Smart Card) می باشد.

کارت مغناطیسی: این کارت دارای یک نوار مغناطیسی بوده که اطلاعات را در سه Track برروی خود نگهداری می نماید. در ساخت این کارت ها از استانداردهایی ISO/IEC 7810, ISO/IEC 7811, ISO/IEC 7812, ISO/IEC 7813, ISO 8583, ISO/IEC 4909 استفاده شده است.

کارت هوشمند : که با نام‌های «کارت چیپ‌دار» یا «کارت با مدار مجتمع» هم شناخته می‌شود، کارتی است که بر روی آن مدار مجتمع نصب شده‌است. از این نوع کارت عمدتاً در تراکنشهای آفلاین کارت اعتباری و کیف پول استفاده می گردد.کارت‌های هوشمند از نظر ابعاد و جنس فیزیک کارت مشابه کارت‌های مغناطیسی می باشند ولیکن تکنولوژی بارگذاری و فراخوانی اطلاعات آنها متفاوت می باشد.

 

انواع کارت بانکی قابل ارائه به مشتریان محترم:

نقدی کارت Debit-Card: این کارت به سپرده های نقدی مشتری شامل قرض الحسنه و کوتاه مدت متصل شده و سقف برداشت و خرید آن بر اساس موجودی حساب تعیین می گردد.

خدمات قابل ارائه در این نوع کارت شامل:

1- برداشت وجه از طریق دستگاه های خودپرداز بانک حکمت ایرانیان تا سقف چهار میلیون ریال و سایر بانکها تا سقف دو میلیون ریال.

2- خرید کالا و خدمات از پایانه های فروش و درگاه اینترنتی تمامی بانکهای عضو شبکه شتاب.
3- انتقال وجه (کارت به کارت – کارت به سپرده خود و دیگران – کارت به تسهیلات خود و دیگران)

4- پرداخت قبوض.

5- خرید شارژ سیم کارتهای اعتباری تلفن همراه.

6- پرداخت اقساط تسهیلات.

7- پرداخت کمک و صدقه به سازمان های خیریه، بهزیستی و حمایت از بیماران خاص.

8- دریافت موجودی و صورت حسابجاری کارت Current-Card : این کارت با اتصال به حساب جاری مشتری این امکان را فراهم می نماید تا علاوه بر برداشت وجه از طریق چک ، مشتری بتواند از طریق سامانه ها و درگاه های بانکداری الکترونیک بانک حکمت ایرانیان و سایر بانکهای عضو شبکه شتاب نیز خدمات بانکی خود را همانند موارد مندرج در قابلیت‌های کارت نقدی بهره برداری نماید. سقف برداشت و خرید آن نیز بر اساس سقف تعیین شده روزانه می باشد.

کارت هدیه Gift-Card : این کارت جهت ارائه هدیه غیر نقدی در طرح ها ، مبلغ (تا سقف دو میلیون ریال به ازای هر کارت) و متن دلخواه مشتری قابل ارائه می باشد . در این خصوص پس از ثبت درخواست مشتری در شعبه یا پورتال بانک مراحل صدور ، شارژ مالی و تحویل آن به صورت آنی صورت می پذیرد.

خدمات قابل ارائه در این نوع کارت شامل:

1- برداشت وجه از طریق دستگاه های خودپرداز بانک حکمت ایرانیان.

2- خرید کالا و خدمات از پایانه های فروش و درگاه اینترنتی تمامی بانکهای عضو شبکه شتاب.

3- پرداخت قبوض.

4- خرید شارژ سیم کارتهای اعتباری تلفن همراه.

5- پرداخت اقساط تسهیلات.

6- پرداخت کمک و صدقه به سازمان های خیریه، بهزیستی و حمایت از بیماران خاص.

7- دریافت موجودی و صورتحساب. 

بن کارت Bin-Card: این کارت برای پرداخت کمک های غیر نقدی سازمانها و شرکتها به کارکنان خود و بعنوان جایگزین کالا یا بن های کاغذی ارائه می گردد . صاحب کارت می تواند از طریق تمامی پایانه های فروش مستقر در مراکز فروش کالا یا ارائه کننده خدمات نسبت به پرداخت وجه اقدام نماید. برخلاف بن های کاغذی که با درج مبلغ و زمان تعیین شده، محدودیت برای استفاده کننده بوجود می آید، امکان واریز وجوه با مبالغ مختلف،در دوره های زمانی دلخواه و به دفعات برای کارت فوق فراهم می باشد.

خدمات قابل ارائه در این نوع کارت شامل:

1- خرید کالا و خدمات از پایانه های فروش و درگاه اینترنتی تمامی بانکهای عضو شبکه شتاب.

2- پرداخت قبوض.

3- خرید شارژ سیم کارتهای اعتباری تلفن همراه.

4- پرداخت اقساط تسهیلات.

5- پرداخت کمک و صدقه به سازمان های خیریه، بهزیستی و حمایت از بیماران خاص.

6- دریافت موجودی و صورتحساب. 

کارت اعتباری Credit-Card : بمنظور تخصیص اعتبار به مشتری به گونه ای که بتواند از طریق سامانه ها و درگاه های بانکداری الکترونیک خدمات بانکی خود را دریافت نماید از این کارت استفاده می شود. سقف اعتبار آن معمولاً براساس الزامات بانک مرکزی یا سیاستهای بانک صادرکننده ی کارت تعیین می گردد. روش تسویه و شارژ مالی مجدد اعتبار مصرف شده به این صورت می باشد که پس از مصرف تمام یا بخشی از اعتبار تخصیص یافته مشتری می تواند از طریق سامانه های بانکداری الکترونیک بانک حکمت ایرانیان (اینترنت بانک، خودپرداز و غیره) ، مراجعه حضوری به شعب یا اعلام آدرس پستی دقیق خود به شعبه صادر کننده کارت، نسبت به دریافت صورتحساب خود اقدام نماید.چنانچه در مدت مقرر تسویه از جانب مشتری صورت نپذیرد ، مبلغ اعتبار مصرف شده به صورت اتوماتیک به تسهیلات تبدیل شده و بر اساس سررسید و مدت زمان تعیین شده بازپرداخت آن صورت خواهد پذیرفت. در ضمن ترتیبی اتخاد شده است که به میزان بازپرداخت تمام یا بخشی از بدهی مندرج در صورتحساب کارت اعتباری، شارژ خودکار آن صورت پذیرد.

خدمات قابل ارائه در این نوع کارت شامل:

1- خرید کالا و خدمات از پایانه های فروش و درگاه اینترنتی تمامی بانکهای عضو شبکه شتاب.

2- پرداخت قبوض.

3- خرید شارژ سیم کارتهای اعتباری تلفن همراه.

4- پرداخت اقساط تسهیلات.

5- پرداخت کمک و صدقه به سازمان های خیریه، بهزیستی و حمایت از بیماران خاص.

6- دریافت موجودی و صورتحساب. 

کارت اقساط Payment-Card : این کارت در واقع ابزاری می باشد که با اتصال به حساب سپرده تسویه خودکار تسهیلات مشتری این امکان را فراهم می نماید تا در موقع سررسید قسط تسهیلات یا حتی قبل از آن ، بتواند از طریق سامانه ها و درگاه های بانکداری الکترونیک بانک حکمت ایرانیان و سایر بانکهای عضو شبکه شتاب انتقال وجه از کارت گونه که با اتصال کارت مذکور به سپرده تسویه اتوماتیک تسهیلات ، مشتری می تواند از طریق انتقال وجه کارتی نسبت به واریز مبلغ قسط خود اقدام نماید و در پایان روز سیستم بطور خودکار نسبت به برداشت قسط و صدور سند آن اقدام می نماید. ضمناً در صورتی که مشتری زودتر از سررسید مقرر اقدام به واریز اقساط نماید ، از سود کوتاه مدت برخوردار می گردد.

خدمات قابل ارائه در این نوع کارت شامل:

1- امکان واریز وجه از تمامی کارتهای عضو شبکه شتاب.

2- پرداخت اقساط تسهیلات.

3- دریافت موجودی و صورتحساب.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.