معاون مدیرعامل بانک تجارت : بهترین کارگزاران خارجی را انتخاب می کنیم

معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور بین الملل بر آمادگی این بانک جهت آغاز روابط کارگزاری با بانکهای بزرگ بین المللی تاکید کرد .

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی بانک تجارت ، علی حسنانی روز دوشنبه یازدهم دیماه با اشاره به آغاز روند مذاکره و رایزنی با بانکهای خارجی برای آغاز همکاریها گفت: این رایزنی ها با هماهنگی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته و در تلاش هستیم تا در گام نخست روابط کارگزاری با کارگزاران سنتی بانک را شروع کرده و در گام بعدی روابط کارگزاری را توسعه دهیم.

 

معاون ارزی مدیرعامل بانک تجارت از آغاز مکاتبات و پیگیری های لازم برای اتصال مجدد بانک تجارت به شبکه جهانیسوئیفت خبر داد و یادآور شد: انتظار می رود این اتصال تا بلافاصله پس از تایید مقامات اتحادیه اروپا انجام شود تا انشاالله پس از آن شاهد برقراری جریان عادی مبادلات بانکی کشور با بانکهای خارجی و تسهیل ارائه خدمات به مشتریان باشیم .

 

حسنانی با اشاره به اینکه طی سالهای اخیر گامهای مهمی در مسیر تسهیل و تسریع ارائه خدمات ارزی به مشتریان بانکها از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برداشته شده گفت: از جمله مهمترین این اقدامات می توان به کاهش مبالغ وثیقه ریالی مشتریان در هنگام صدور ضمانتنامه و گشایش اعتبار اسنادی اشاره کرد. وی افزود : بانک تجارت نیز در چهارچوب همین مقررات تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا ضمن رعایت دقیق اصول اعتبارسنجی و صیانت از منافع ذینفعان بانک، بهترین خدمات را به مشتریان ارائه کند .

 

معاون مدیرعامل بانک تجارت به چشم انداز حضور بانکهای خاجی در ایران و تاثیر حضور این بانکها بر بازار پول کشور اشاره کرد و گفت: از لحاظ قانونی ، بسترهای لازم برای حضور بانکهای خارجی در ایران قبلا فراهم شده و برخی از این بانکها تا قبل از اعمال تحریم‌ها در مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور حضور داشتند و اکنون از لحاظ قانونی برای حضور این بانکها در سرزمین اصلی نیز مشکلی وجود ندارد. وی اظهار داشت: اقتصاد ایران به لحاظ برخورداری از شرایط ممتاز جغرافیایی و ظرفیتهای بالای صنعتی و تجاری از عمق لازم برای ترغیب و تشویق بانکهای خارجی برخوردار است و می‌تواند بازار مطبوع و بدون ریسکی برای بانکهای خارجی باشد. حضور بانکهای خارجی به ایجاد رقابت سالم در بازار پول کشور کمک می کند و اقدامات بانکهای ایرانی در نوسازی ساختارهای فناوری اطلاعات، استقرار واقعی حاکمیت شرکتی، انطباق با استانداردهای بین المللی و… را تسریع می کند.

 

وی با اشاره به اینکه ارتباط موثر بانکها و دیگر دستگاه‌های اقتصادی کشور با نهادهای مالی بین المللی هیچگاه بر اثر تحریم‌ها قطع نشده است گفت : طی سالهای گذشته دوره های تخصصی در رشته های مرتبط با تجارت و بانکداری بین الملل توسط بانک مرکزی ، اتاق بازرگانی و …  برگزار شده و در بانک تجارت نیز در طول نزدیک به چهارسال گذشته، روند آموزش و به روزرسانی اطلاعات و مهارت‌های مدیران و کارکنان بخش ارزی بانک مطابق با آخرین استانداردهای روز با جدیت و استمرار دنبال شده است. به همین لحاظ مطمئن هستیم در صورت حضور بانکهای خارجی در بازار پولی کشور، بانکهای ایرانی بلافاصله از تمام ابزارهای مشابه این بانکها برای خدمت رسانی به مشتریان ارزی خود نیز استفاده خواهند کرد.

 

معاون مدیرعامل بانک تجارت ضمن اعلام آمادگی این بانک برای ارائه خدمات به سرمایه گذاران خارجی گفت : سازمان سرمایه گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی ایران اقدامات بسیار مهمی را در مسیر روان سازی حضور سرمایه گذاران خارجی در کشور انجام داده و ما نیز این آمادگی را داریم تا پس از رفع تحریم ها، سهم خود را در جذب سرمایه گذاری خارجی در قالب  آورده نقدی سرمایه گذاران به کشور و یا ایجاد مشوق های قانونی انجام دهیم . 

 

حسنانی با اشاره به اینکه چشم انداز افزایش درآمدهای ارزی کشور در سالهای آتی ، بانکداران کشور را به رونق فعالیتهای ارزی بیش از پیش امیدوار ساخته گفت: طی سالهایی که بواسطه اعمال تحریم ها و محدودیت ها ، ارتباط معمول شبکه بانکی با بانکهای خارجی دچار وقفه شده بود، ارتباط و تعامل بانک تجارت با مشتریان ارزی بانک هیچگاه قطع نشده و ما نیز همچون صنعتگران و بازرگانان کشور خود را برای ورود دوباره به عرصه تجارت بین المللی پس از رفع کامل تحریم ها آماده کرده ایم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.