بدهکاران ارزی چگونه تسویه حساب کنند؟

بخشی از مصوبات امروز هیات دولت مربوط به نحوه تسویه بدهکاران ارزی از محل حساب ذخیره ارزی به دولت بود.

عصر بانک؛اعضای دولت آیین‌نامه اجرایی یکی از مواد قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور موضوع تعیین تکلیف نرخ و فرآیند تسویه بدهکاران ارزی از محل حساب ذخیره ارزی به دولت را اصلاح نمودند.

 

بر اساس اصلاح این آیین‌نامه، بانک عامل موظف است حداکثر ظرف دو ماه پس از درخواست آن دسته از بدهکارانی که فاقد اقساط سررسید شده می‌باشند و دو ماه پس از تاریخ پرداخت 25 درصد وجه علی الحساب اقساط سررسید شده برای آن دسته از بدهکارانی که دارای اقساط سررسید شده می‌باشند، محاسبات بدهی آنها را بر اساس آیین نامه انجام و به وی ابلاغ نمایند.

 

گفتنی است روز گذشته وکیل بابک زنجانی اعلام کرد که این متهم نفتی در نامه‌ای به دادگاه خواستار شماره حسابی برای پرداخت بدهی اش به یکی از شاکیان پرونده اش شده بود. اما او از دادگاه شماره حساب شرکتی را خواسته که تحریم است و نمی‌شود به حسابش پول ریخت! چه بسا با مصوبه امروز هیات دولت، او نیز همچون دیگر بدهکاران ارزی به دولت بتواند بدهی خود را پرداخت کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت دیگر مصوبات امروز هیأت وزیران در جلسه ای با ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، از این قرار است: تصویب آیین نامه اجرایی یکی از مواد قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و یکی از تبصره‌های قانون بودجه سال 1394. براساس این آیین‌نامه، دستگاه‌های اجرایی مجازند تا 50 درصد هزینه‌های تحقیقات یا ارتقای وضعیت زیست محیطی واحدهای تولیدی را در حدود منابع پیش‌بینی شده در بودجه‌های سنواتی با اولویت ماهیت، میزان اثر درون بنگاهی و فرا بنگاهی طرح، رسوخ فناوری در بخش، ارتقای بهره‌وری کل عوامل تولید، پیچیدگی و تنوع عوامل مؤثر بر طرح و میزان هزینه‌بری آنها پرداخت نمایند.

 

همچنین با تصویب آیین نامه اجرایی بودجه سال 1394، مبلغ 20 میلیارد ریال با نسبت 70 درصد و 30 درصد به ترتیب به وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی اختصاص می‌یابد تا در حدود تخصیص و بر اساس مبادله موافقتنامه‌ فیمابین با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تا پنجاه درصد هزینه‌های تحقیقات یا ارتقای وضعیت زیست محیطی واحدهای تولیدی را در قالب کمک پرداخت نمایند.

 

این هزینه‌ها شامل هزینه‌های آزمایشگاهی، آزمون نمونه اولیه و آزمایش‌های بالینی، هزینه استانداردهای ایمنی و ارتقای زیست محیطی، هزینه‌های ثبت و حفاظت از حق اختراع داخلی و خارجی، هزینه‌های مربوط به همکاری‌های تحقیقاتی با دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان، هزینه‌های خرید یا اخذ حق استفاده از اختراعات، حق امتیاز و دانش فنی می باشد که به ثبت حق اختراع داخلی و خارجی منجر شده است.

 

با توجه به لزوم ایجاد ساز و کار لازم به منظور قانونمند نمودن چگونگی فعالیت‌های دارای جنبه مالی نامزدهای انتخاباتی، لایحه شفاف سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ضمن تصویب بخشی از لایحه، ادامه مباحث به جلسه آینده موکول شد.

 

 

/خبر آنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.