بانک‌ها و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند همکاری موفقی داشته باشند

معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور فناوری اطلاعات، طی سخنانی در میزگرد جانبی اولین همایش و نمایشگاه تراکنش بر لزوم پیروی بانک‌های بزرگ کشور از یک مدل کسب و کار برگرفته از برنامه‌های استراتژیک کلان آن سازمان تاکید کرد.

عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، علیرضا لگزایی معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور فناوری اطلاعات در میزگرد بررسی روندها و راهکارهای نوآورانه نظام بانکی که عصر روز دوشنبه در نخستین همایش و نمایشگاه تراکنش برگزار شد، ابراز امیدواری کرد با برگزاری چنین همایش‌ها و نمایشگاه‌هایی همبستگی و همکاری بهتری بین بانک‌های کشور و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات صورت پذیرد.

 

وی اظهار داشت: برگزاری چنین میزگردهایی با موضوع نوآوری در صنعت بانکداری کشور اگر با حضور مدیران ارشد این صنعت و تصمیم‌گیران اصلی عرصه اقتصادی کشور همراه شود می‌تواند به فضایی برای طرح ایده‌های متخصصان فناوری اطلاعات تبدیل شود و این امکان را فراهم آورد تا وضع قوانین توسط مقامات ارشد همگام با مدل کسب و کار شرکت‌های تخصصی و بانک‌ها همراه و هماهنگ گردد.

 

لگزایی با ابراز امیدواری از روند اقدامات نوآورانه در صنعت بانکداری کشور گفت: طی سال‌های اخیر تغییرات و توسعه بسیاری در خدمات نوین بانکداری کشور رخ داده است که این امر نشان از وجود یک جریان نوآورانه در نظام بانکی کشور دارد.

 

معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور فناوری اطلاعات، داشتن مدل کسب و کار در صنعت بانکداری را امری ضروی دانست و خاطرنشان کرد: مدل کسب و کار باید برگرفته از استراتژی و در راستای دستیابی به اهداف بازار هدف باشد و در نهایت موجب رضایتمندی در بازار گردد.

 

لگزایی در پایان در بررسی راهکارهای همکاری بانک‌های بزرگ با شرکت‌های دانش بنیان کوچک گفت: طراحی مدل کسب و کار بر اساس شرایط و ظرفیت‌های اقتصادی کشور، ضمن تاثیرگذاری بر رفع مشکلات موجود صنعت بانکداری، می‌تواند به عنوان یک روش کار مشترک بین سرمایه‌گذار (بانک) و شرکت دانش بنیان پیاده شود و در کنار حفظ منافع مشترک دو طرف، در نهایت بانک یا شرکت بزرگ را به هدف خود رسانده و شرکت دانش بنیان نیز از این امکان برخوردار شود تا همکاری با یک شرکت بزرگ را تجربه نماید.

 

در پایان این میزگرد نشان ویژه این همایش به لگزایی معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور فناوری اطلاعات اعطا شد.

 

لازم به ذکر است، نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک، فاطمی عضو هیات مدیره بانک ملی، جوانمردی مدیرعامل شرکت فناپ، ثنایی مدیرعامل شرکت آریا همراه و شریف حسینی معاون فناوری اطلاعات بانک آینده اعضای تشکیل دهنده این میزگرد بودند.

 

گفتنی است، نخستین همایش و نمایشگاه تراکنش در روزهای چهارم تا ششم آبان ماه توسط مرکز فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بانکداری الکترونیک فابا در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری در بوستان گفت و گو برگزار شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.