سامانه رعد بانک ملی (#717*) چیست؟ (+ روش استفاده )

رعد ملی خدمتی نوین در عرصه بانکداری الکترونیک می باشد که با استفاده ازبرخی خدمات بانکی بدون نیاز به هر گونه نرم افزار و یا سیستم های خاص به راحتی توسط هر مشتری که دارای یک سیم کارت همراه اول و یا ایرانسل و یک تلفن همراه با هر مدلی باشد ‏، قابل استفاده است.

عصر بانک؛ کلیه فروشندگان محترمی که دارای پایانه فروش بانک ملی ایران می باشند می توانند با اعلام شماره پایانه خود به دارندگان کارت های بانک ملی ایران امکان پرداخت وجه خرید را از طریق رعد ملی بدون استفاده از کارت و دستگاه کارتخوان فراهم نمایند. ضمناً فروشندگان / پذیرندگان ملی در صورت عدم آگاهی از شماره پایانه خود به منظور آگاهی از شماره پایانه می­ توانند آن را که به صورت عددی 8 رقمی است در رسید پایانه فروش خود ملاحظه نمایند.

 

مزایای رعد ملی

راحتی و سهولت

کاربران می توانند به سادگی از امکانات آن بهره مند شوند. چون نیازمند نصب هیچ گونه نرم افزاری نیست و با تمامی گوشی های تلفن همراه موجود در بازار سازگار می باشد.

کلیه امکانات آن از طریق منوهای بسیار ساده  قابل دسترسی است .

صرفه جویی در زمان 

تنها با یک شماره گیری ساده بدون نصب  نرم افزار و یا تنظیمات خاص قابل استفاده می باشد.

در این روش مدت زمان انتظار جهت پاسخگویی بسیار کمتر از روش پیام کوتاه بوده و بر عکس پیام کوتاه هنگام دریافت، اطلاعاتی روی گوشی تلفن همراه ذخیره نمی شود.

صرفه جویی در هزینه

با توجه به اینکه این سامانه از بستر مخابراتی (‌Ussd) به جای پیامک استفاده می نماید لذاهیچ هزینه ای برای کاربر ندارد.

 

قابلیت جابجایی

این خدمت را می توانید بدون پرداخت هزینه ای  در سراسر کشور, حتی  خارج از کشور استفاده کنید.

 

امنیت و دقت

برای استفاده از رعد ملی باید از رمز استفاده کنید که این رمز را تنها شما می دانید. در صورت مفقود یا ربوده شدن گوشی همراه، این خدمت برای دیگری قابل دسترسی نخواهد بود و با تعویض سیم کارت اطلاعات شما به سیم کارت جدید منتقل می شود.

با توجه به اینکه در این سامانه هیچ گونه اطلاعاتی در گوشی ذخیره نشده و اطلاعات شما به صورت کدگذاری شده در بستر USSD ارسال و دریافت می شودو مانند سیستم پیامکی نمی باشد لذا از نظر امنیتی نگرانی را درخصوص سرقت اطلاعات برای کاربر خود بدنبال ندارد.

 

   روش ثبت نام و استفاده از خدمت

 

کاربران می توانند با گرفتن شماره #717*  وارد سامانه رعد ملی شوند . پس از ورود به سامانه با ارسال عدد 7 ثبت نام در سامانه انجام می گیرد.

هر کاربر می تواند 4 کارت خود را در سامانه تعریف نموده و بطور همزمان اطلاعات مربوط به آنها را در سامانه مشاهده و استفاده کند.

جهت استفاده از بخش معرفی کارتها و عملیات مسدود نمودن و اضافه نمودن کارت – موجودی و خرید نیازی به مراجعه به شعب نداشته و بلافاصله توسط کاربر قابل فعال سازی است.

خدمات فعال در این سامانه به شرح ذیل می باشد .(این خدمات در حال توسعه می باشند)

خرید

اعلام موجودی

پرداخت قسط

مسدودی کارت

خرید شارژ

پرداخت قبض
……

1 نظر
  1. سهیل یاسمی می گوید

    سلام من شماره حساب رعدم مسدود شده نمی دانم چرا؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.