25میلیون وام خودرو بگیرید، 47میلیون پس بدهید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به سود 16درصدی وام 25میلیونی تسهیلات خرید خودروی داخلی گفت: قیمت هر خودرو برای مصرف کننده با این تسهیلات حدود 47میلیون تومان تمام می‌شود و این برای مردم بالاست.

عصر بانک؛سید محمد بیاتیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث رکود را نمایندگان بارها از دولت قبل تا کنون اعلام کرده‌اند، گفت: این در حالیست که دولتمردان اعلام کرده‌اند از رکود عبور کرده‌ایم.

 

وی افزود : در شرایط کنونی با تسهیلات 25 میلیون تومانی برای خرید خودروی جدید داخلی تأثیر مثبت در بازار به وجود نخواهد آمد بلکه تأثیر منفی هم خواهد داشت.

 

بیاتیان با اشاره به اعتراض و انتقاد مردم به قیمت بالا و کیفیت پایین خودروهای تولید داخل گفت: این مسائل باعث رکود و عدم استقبال مردم از خودروی داخلی شده است.

 

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: ترس از آن است که این تسهیلات جدید در جای دیگری هزینه شود.

 

وی گفت : استقبال نکردن مردم از تولیدات خودروی داخلی ناشی از سیاست‌های غلط دولتهاست.

 

بیاتیان با اشاره به سود 16درصدی وام 25میلیونی تسهیلات خرید خودروی داخلی گفت: قیمت هر خودرو برای مصرف کننده با این تسهیلات حدود 47 میلیون تومان تمام می‌شود و این برای مردم بالاست.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: دولت باید به خودروسازان یارانه بدهد تا مردم خودروی ارزان‌تری بخرند.

 

وی گفت: یکی از انتقادها دخالت دولت‌ها در حوزه مدیریت خودروسازان بوده است. یکی دیگر از انتقادها به خودروسازها این است که نقدینگی‌شان را به خرید سهام خود یا یک بانک اختصاص دادند.

 

وی گفت: نباید از زمان اعلام عرضه تسهیلات تا اجرای این طرح فاصله بیفتد زیرا این مسئله خود باعث رکود می‌شود.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده ممکن است در کوتاه‌مدت به‌عنوان مسکّن عمل کند اما در درازمدت دولت باید سیاست خود را درباره تولید و عرضه خودروی داخلی اعلام کند.

 

بیاتیان افزود : سلیقه مردم و قشر جوان خرید خودروهای زیبا با امکانات بهتر است و اگر قرار است خودروی خارجی را در داخل تولید کنیم باید با همان کیفیت اول عرضه شود.

 

 

/تسنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.