20 راز موفقیت برای کارآفرینان جوان و مشتاق

برای هر کارآفرین، داشتن الگو و راهنما یک شانس و موفقیت عالی محسوب می‌شود اما همه به یک منتور دسترسی ندارند.

عصر بانک؛موفق بودن اغلب به این معنی است که از کسانی که به اهداف خود رسیده‌اند بیاموزیم. برای هر کارآفرین، داشتن الگو و راهنما یک شانس و موفقیت عالی محسوب می‌شود اما همه به یک منتور دسترسی ندارند. اگر شما هنوز راهنمای کسب‌وکار شخصی خود را پیدا نکرده‌اید در این مقاله 20 نکته کاربردی از کارآفرینان جوان و الهام‌بخش برای شما ارائه شده است که به شما برای شروع کمک می‌کند. 

1) خود را به چالش بکشید. ریچارد برانسون می‌گوید بزرگ‌ترین انگیزه او این است که خود را به چالش بکشد. او زندگی را مانند یک دوره تحصیل دانشگاهی بلندمدت تصور می‌کند که در آن هر روز چیز‌های جدید بیاموزد. شما نیز می‌توانید! 

2) کاری را انجام دهید که به آن اهمیت می‌دهید. در این مساله هیچ شکی نیست که شروع یک کسب‌وکار زمان زیادی نیاز دارد. استیو جابز عنوان کرده است که تنها راه برای داشتن رضایت از زندگی شخصی و فردی این است که به کاری بپردازید که یقینا به آن ایمان دارید.  

3) ریسک پذیر باشید.ما هرگز نمی‌توانیم شاهد نتیجه و خروجی تلاش‌هایمان باشیم، بدون آنکه شروع به کاری کرده باشیم.  جف بزوس، موسس آمازون بیان کرده است بهتر است این نکته را بدانیم که نباید از شکست احساس پشیمانی کرد ولی واقعا باید از عدم تلاش احساس پشیمانی و شرمساری کنید. 

4) به خود ایمان داشته باشید. جمله معروف هنری فورد این است؛ «چه شما فکر ‌کنید که می‌توانید کاری را انجام دهید یا نمی‌توانید آن را انجام دهید، دقیقا درست فکر کرده‌اید». وقتی ایمان دارید می‌توانید موفق شوید دقیقا راه‌هایی را برای رسیدن به موفقیت و کنار زدن موانع پیدا خواهید کرد و اگر فکر کنید که نمی‌توانید پس شما صرفا بهانه‌هایی پیدا خواهید کرد. 

5) چشم‌انداز داشته باشید. موسس و مدیرعامل شرکت Tumblr بیان کرده است کارآفرین کسی است که یک چشم‌انداز و آرزوی رسیدن به آن را دارد. درتمام مواقع یک چشم‌انداز واضح و مشخص داشته باشید. 

6) افراد خوب پیدا کنید. رید هافمن، بنیان‌گذار لینکدین اشاره کرده است که سریع‌ترین راه برای اینکه خودتان را تغییر دهید این است که به کسانی که پیش‌تر در راهی بوده‌اند که شما می‌خواهید باشید، متکی شوید. 

7) با ترس‌ها روبه‌رو شوید. غلبه کردن به ترس آسان نیست، اما باید انجام شود. آریانا هافینگتون کارآفرینی صاحب‌نام و نویسنده معروف آمریکایی-یونانی و یکی از بنیان‌گذاران و سردبیر فعلی هافینگتون پست، در این باره می‌گوید: بی‌باکی مانند یک ماهیچه است و هرچه بیشتر کار کند قوی‌تر خواهد بود. 

8) اقدام کنید.  جهان پر از ایده‌های بزرگ است، اما موفقیت تنها با عملی کردن این ایده‌ها به وجود می‌آید. والت دیسنی گفت که ساده‌ترین راه برای شروع، ترک حرف و آغاز عمل است و به درستی که این برای موفقیت شما لازم است. 

9) زمان. هیچ‌کس بلافاصله به موفقیت نمی‌رسد و همه در آغاز، یک تازه‌کار هستند. همان‌طور که استیو جابز عاقلانه اشاره کرده است: «اگر شما با دقت به همه چیز نگاه کنید، پی می‌برید بسیاری از موفقیت‌های یک‌شبه زمان زیادی طول کشیده است.» از اینکه از زمان در شرکت خود سرمایه‌گذاری کنید، نترسید. 

10) انرژی خود را مدیریت کنید نه زمان را. انرژی شما نحوه استفاده شما از زمان را محدود می‌کند، پس هوشمندانه آن را مدیریت کنید. 

11) یک تیم بزرگ بسازید. هیچ‌کس در یک کسب‌وکار به تنهایی موفق نمی‌شود و حتی کسانی که تنهایی تلاش کرده‌اند به یک تیم بزرگ خواهند باخت. تیم بزرگ خود را تشکیل دهید تا موفقیت خود را تقویت کنید. 

12) اشخاص مناسب استخدام کنید.  هنگامی که تیم خود را ساختید، شخصیت‌ها و ارزش‌های خود را استخدام کنید. شما همیشه می‌توانید مهارت‌هایی را به اشخاص آموزش دهید اما شما نمی‌توانید ارزش‌های کسی را متناسب با شرکت خود تغییر دهید و این واقعیت است. 

13) برای افزایش سرمایه خود برنامه‌ریزی کنید. ریچارد هاروک، یک سرمایه‌گذار خطرپذیر، این توصیه را برای کارآفرینان آینده دارد و می‌گوید: «افزایش سرمایه همیشه بسیار سخت‌تر از آن چیزی است که شما می‌اندیشید و معمولا زمان بیشتری می‌برد. پس برای آن برنامه داشته باشید»

14) اهداف خود را بشناسید. رایان آلیس، یکی از ‌بنیانگذاران iContact اشاره کرده است که هدف نهایی در ذهن شما، هر روز تضمین می‌کند که با کار و تلاش کردن به سمت هدف خود رفته و به آن برسید. هر روز باید اهداف خود را در ذهن مرتب کرده و مدام آنها را به خود یادآور شویم. 

15) از اشتباهات درس بگیرید. بسیاری از کارآفرینان به این اشاره دارند که اشتباهات ما بهترین معلم برای ما هستند.  زمانی که شما از اشتباهات خود درس بگیرید حتی اگر در ابتدا شکست خورده باشید به موفقیت نزدیک‌تر و به سوی آن حرکت می‌کنید. 

16) مشتری خود را بشناسید. دیو توماس، بنیان‌گذار Wendey شناختن مشتری را یکی از سه عامل موفقیت از نظر خود می‌داند. آنهایی را که بهتر می‌توانید به آنان خدمت دهید را بشناسید و سپس شما قادر به ارائه راه‌حل‌هایی که آنان نیاز دارند، خواهید بود. 

17) از شکایات بیاموزید. بیل گیتس گفته است که ناراضی‌ترین مشتری شما بزرگ‌ترین منبع یادگیری برای شما است. اجازه دهید که مشتریان ناراضی به شما یادآور شوند که حفره‌های خدمات شما چیست. 

18) برای پولی که مشتریان می‌دهند از آنها بپرسید.  شما باید به‌طور مستقیم از مشتریان خود بازخورد بگیرید و سپس به آنچه آنها می‌گویند با دقت گوش کنید. 

19) عاقلانه خرج کنید.  وقتی که شما پولی را درکسب‌وکار خود خرج می‌کنید مراقب باشید که این خرج کردن عاقلانه باشد. خرج‌کردن سرمایه‌ها برای کارهای احمقانه و تمام کردن پول‌ها بسیار ساده است. 

20) صنعت خود را بشناسید.  تونی هسیه، بنیانگذار زاپوس می‌گوید: «بازی‌هایی که آنها را نمی‌فهمید انجام ندهید حتی اگر ببینید که افراد زیادی مشغول پول درآوردن از آن هستند. به راستی که درک شما از صنعت، کلیدی برای داشتن موفقیت است.» 

این 20 راهنمایی از کارآفرینانی که پیش‌تر به موفقیت رسیده‌اند، می‌تواند شما را بسیار ساده‌تر در راه موفقیت قرار دهد. 

 

نویسنده: Sujan Patel

مترجم: فاطمه رفعت‌ماه

منبع: entrepreneur

1info@arsenic.ir 

/دنیای اقتصاد

 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.