ارائه خدمات اعتباری خرد با سرویس ازکی تالی

تفاهم نامه‌ی همکاری ازکی‌وام و آپسان به منظور توسعه‌ی همکاری در خدمات اعتباری امضا شد.

امروز چهارشنبه 18 اسفندماه، نشست خبری تفاهم‌نامه‌ی همکاری ازکی‌وام و آپسان به منظور توسعه‌ی همکاری‌ها در حوزه‌ی خدمات اعتباری با حضور رسانه‌های مختلف و مدیران ازکی‌وام و آپسان برگزار شد.

مهدی مومنی، مدیرعامل ازکی‌وام در ابتدای این نشست خبری گفت: «به منظور عمق‌دهی به بازار فین‌تک، مجموعه‌ی «ازکی‌وام» را سال گذشته ایجاد کردیم. از طرف دیگر، مجموعه‌ی‌ آپسان با برند تالی، سرویسی را به منظور ارائه‌ی خدمات اعتباری خرد جهت قرار گرفتن در فرکانس زندگی مردم استارت زد که کار بزرگ و جدیدی بود. به همین منظور طی مذاکراتی توانستیم برند مشترکی را با عنوان «ازکی تالی» ایجاد کنیم که  هدف آن، ارائه‌ی خدمات اعتباری خرد در حوزه‌ی کاربران سازمانی یا عادی است. از این طریق کاربران می‌توانند اعتبار خرد را بدون وثیقه دریافت کرده و خرید خود را به صورت اعتباری انجام دهند.»

مومنی در پاسخ به این سوال که این همکاری با چه اهدافی انجام گرفته، گفت: «ما بیمه‌گر، بانک یا اعتباردهنده نیستیم؛ درنتیجه، خدمت را از مجموعه‌های مختلف جمع‌آوری می‌کنیم و فضای مقایسه و بهبود تجربه‌ی کاربری را شکل می‌دهیم تا مشتری بتواند آن خدمت را انتخاب کند. در واقع در قسمت توسعه‌ی بازاریابی فعالیت می‌کنیم و فعالیت ما با دیگر مجموعه‌ها بیشتر به‌صورت همکاری است؛ همچنین آمادگی همکاری با سایر مجموعه‌ها را داریم.»

همچنین مومنی در جواب به این سوال که سقف خدمات اعتباری چه میزان و بازپرداخت به چه صورت است و چه فروشگاه‌های اینترنتی یا فیزیکی را دربرمی‌گیرد، اینگونه پاسخ داد: «این خدمت بر مبنای بستری است که مجموعه‌ی تالی طراحی کرده است. کاربر می‌تواند از ۲۵۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان اعتبار دریافت کرده و در پذیرنده‌های مشترک دو مجموعه از این خدمات استفاده کند. مجموعه‌ی تالی با پذیرنده‌های بزرگی همکاری می‌کند و با کمک مجموعه‌ی ازکی‌وام، هم پذیرندگی توسعه پیدا خواهد کرد.»

در ادامه امید ترابی، مدیرعامل آپسان خاطر نشان کرد: «تمام تلاش ما این است کارت اعتباری مجازی را به‌صورت واقعی به مردم ارائه کنیم تا بتوانند به‌صورت اعتباری با آن خرید انجام دهند و در سررسید آن را تسویه کنند.»

ارائه خدمات اعتباری خرد با سرویس ازکی تالی

ترابی ادامه داد: «حدودا ۶۵ درصد از خرید مردم در دنیا با کارت‌های اعتباری انجام می‌شود که صرفاً وابسته به کشورهای پیشرفته نیست و در کشورهای جهان سوم نیز این ‌موضوع وجود دارد. هدف ما در تالی این است که بتوانیم به مردم اعتبار ارائه دهیم و بنابراین، از همکاری با هر مارکت پلیسی استقبال خواهیم کرد. ما در ابتدا این کار را با دو PSP آغاز کردیم و در ۶۰۰ هزار نقطه‌ی فیزیکی این اعتبار قابل‌استفاده است. همچنین با چند فروشگاه زنجیره‌ای معروف در کشور قرارداد داریم. به طور کلی در ایران بازار بزرگی برای این کار وجود دارد و ما درصدد هستیم تا تعداد پذیرندگان خود را افزایش دهیم.»

آقای ترابی در پاسخ به این سوال که آپسان در یک‌سال گذشته چه موفقیت‌هایی کسب کرده و پیش‌بینی شما از همکاری و هم پذیرندگی با ازکی چیست، گفت: «ما در آپسان یک اکوسیستم را به‌طور کامل طراحی و اجرایی کرده‌ایم. این اکوسیستم از یک طرف به منابع اعتبار و از طرف دیگر به شبکه‌ی پرداخت متصل می‌شود. اما مهم‌تر از آن، روشی است که از طریق آن بتوانیم با مردم تعامل داشته باشیم و اعتباردهی صرفاً به کارکنان سازمان‌ها نباشد. تا این لحظه حدود ۱۲۰ هزار نفر از طریق تالی اعتبار دریافت کرده‌اند و در سال آینده امیدواریم این آمار ۲۰ برابر افزایش پیدا کند.»

به‌گفته او تمام تلاش ما این است که به‌جای روش‌های امتیاز اعتباری، شهرت را جایگزین اعتبارسنجی کنیم؛ زیرا  مکانیزم مبتنی بر شهرت نسبت ‌به اعتبارسنجی دقیق‌تر و مبتنی بر رفتار روزمره‌ مشتریان است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.