آیا بانک هوشمند فردا یک نئوبانک واقعی است؟

نشست خبری رونمایی از بانک هوشمند فردا امروز در ساختمان اصلی "های وب" برگزار شد.

امروز دوشنبه، 26 اردیبهشت، نئوبانک فردا با نام ” بانک هوشمند فردا” در یک نشست خبری با حضور نوید رجایی پور، مدیرعامل بانک هوشمند فردا و اعضای هیئت مدیره رونمایی شد.

نوید رجایی پور، مدیر عامل بانک هوشمند فردا در ابتدای این نشست گفت:« ما در شرکت “های‌وب” سال‌ها در تلاش بودیم که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای کشور خدماتی را به مشترکین خود ارائه دهیم که محور این خدمات امور بانکی بود، ولی با وجود پیچیدگی‌های بانک‌های کوچک و بزرگ این هدف میسر نمی‌شد و در تلاش بودیم که بتوانیم خود را با یکی از بانک‌های فعال در حوزه آی‌تی هماهنگ و از آنها سرویس دریافت کنیم که متأسفانه این اتفاق نیفتاد تا در نهایت توانستیم با کمک بانک ایران ‌زمین این کار را به سرانجام برسانیم.»

آیا بانک هوشمند فردا یک نئوبانک واقعی است؟

 وی افزود:« از این‌که بانک ایران‌زمین توانسته به‌صورت آهسته و پیوسته مسیر خود را به انتها برساند شگفت‌زده شدیم.  سیستم‌ها و سامانه‌های این بانک همه نیاز ما را پوشش می‌داد همچنین وجه دیگر موضوع این بود که اغلب شرکت‌های بانکی با  بزرگ‌تر شدن، کند می‌شوند که این تجربه را در شرکت آوا و در بانک ایران‌زمین نداشتیم و سرعت خوبی در این زمینه داشتند و ثمره آن فعالیت‌ها و ارتباطات منجر به تاسیس شرکتی به اسم آوای فناوری و نوآوری هوشمند فردا و ایجاد نئوبانکی با مشارکت  بانک ایران‌زمین و شرکت “های‌وب” شد.»

او گفت: « این نئوبانک در واقع اولین نئوبانکی است که در بانک شکل نگرفته و کمی متفاوت‌تر از سایر نئو بانک‌ها و  با مشارکت  اپراتوری که مشترکین زیادی دارد شروع به کار کرده است. درحال‌حاضر نسخه اولیه آلفا در دسترس قرار خواهد گرفت که البته تبلیغات و برندینگ بر روی آن انجام‌ نشده است چراکه این نسخه آلفا بیشتر در بین پرسنل بانک و هلدینگ ”های‌وب” و پارس آنلاین  استفاده خواهد شد و تمام سرویس‌هایی که سایر نئوبانک‌ها در کشور می‌تواند داشته باشد را بانک ایران‌زمین در اختیار قرار داده ‌است و فردا در دسترس خواهد بود که از ثبت‌نام و افتتاح حساب آنلاین تا سایر سرویس‌ها را در بر می‌گیرد.»

مدیر عامل بانک هوشمند فردا خاطر نشان کرد:« اساسا استراتژی ما این است که مجموعه‌ای از خدمات را در این نئوبانک ارائه کنیم. ما در حال حاضر با “های‌وب” در تمام روستاهای کشور اپراتور اول هستیم و اپراتورهای موبایل از ما رومینگ را دریافت می‌کنند  که این امکان را به ما می‌دهد تا  نئوبانک “فردا” بتواند در مناطق محروم و شهرهای دور سرویس‌های جذابی را ارائه دهد.

همچنین در تلاش هستیم که شرکای خوبی را به مجموعه اضافه کنیم و از تمام بازیگران اکوسیستم فین‌تکی، لندتک و سایر بخش‌ها  برای مشارکت در نئوبانک فردا دعوت می‌کنیم.»

بانک هوشمند فردا یک نئوبانک واقعی است؟

اینالویی، عضوهیات مدیره بانک هوشمند فردا در ادامه در پاسخ به سوال عصربانک درباره تفاوت‌های نئوبانک “فردا” با دیگر رقیبان بازار گفت:« روند بانک‌داری از بانک‌داری سنتی  آغاز شده و بعد به بانک‌داری الکترونیک و در ادامه به بانک‌داری دیجیتال رسیده است  ولی  نئوبانک  روشی از بانک‌داری است که  در آن صنعت به سمت بانک‌داری حرکت می‌کند که به همین علت گفته می‌شود که “بانک هوشمند فردا ” اولین  نئوبانک کشور است چراکه از صنعت به سمت بانک حرکت شده‌ است.»

ما در بانک ایران زمین پلتفرم بانک‌داری دیجیتال خود را داریم که این پلتفرم “فراز” نام دارد اما نئوبانک، صنعتی است که خدمات بانکی را با خدماتی که خودش دارد  ادغام کرده و باید یک کلونی از مشتریان وجود داشته باشد تا خدمات را به آنها ارائه دهد. کلونی مشتریان در یک صنعت باعث می‌شود که آن صنعت به سمتی حرکت کند که از خدمات بانکی در پلتفرم خود استفاده کند و شاخصه اصلی نئوبانک‌ها این است که شعبه ندارند اما اگر نیاز به خدمات شعبه‌ای داشته باشند بانک مادر آن‌ها را پشتیبانی خواهد کرد.»

او افزود:« در کشور ما بحث رگولیشن نئوبانک‌ها هنوز مصوب نشده و قواعد و قوانین این حوزه کاملاً مشخص نشده ‌ و امسال در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته ‌است .

همچنین  ما تنها بانک دیجیتالی هستیم که این فرصت را ایجاد کرده‌ایم تا خدمات خود را به بانک‌ها ارائه کنیم. خدمات زیرساختی ما از خدمات پایه آغاز شده و در کنار آن چندین پلتفرم را آماده کرده‌ایم، زیرا پلتفرم‌ها مورد نیاز نئوبانک‌ها هستند و سرویس به‌تنهایی کفایت نمی‌کند.

نئوبانک در واقع  بانک بدون شعبه است که می‌تواند خدمات بانکی را براساس نیاز مخاطب در اختیار  قرار دهد و در پلتفرم‌های خود ارائه کند. شما به‌عنوان مشتری فقط پلتفرم موبایلی  را می‌بینید اما در پشت آن یک  مرکز تماس دیجیتال، شعبه دیجیتال و سایر خدمات  وجود دارد.

درحال‌حاضر ۱۲ سرویس ما در اپلیکیشن استفاده شده‌ است اما ما ۱۰۰ سرویس را برای نئوبانک‌ها  آماده ارائه  داریم. بانک فردا با توجه به نیاز مشتریان ۱۲ عدد از این سرویس‌ها را در ابتدای امر استفاده کرده و به مشتریان ارائه داده ‌است.»

ارائه تخفیف ویژه اینترنت برای کاربران نئو بانک فردا

مدیرعامل نئوبانک فردا در ادامه این نشست به سرویس‌های موجود در اپلیکیشن اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۲ سرویس بانکی را ارائه می‌دهیم، اما این سرویس‌‌ها تا ۱۰۰ مورد پیش‌بینی شده است. نئو اینشورنس(خدمات بیمه دیجیتال) و خدمات لندتکی بخشی از این خدمات ویژه هستند.

رجائی پور همچنین اعلام کرد مشتریان نئوبانک فردا می‌توانند همچنان اینترنت “های‌وب” خود را به قیمت سال گذشته خریداری کنند.

وی در خصوص ۱۲ سرویسی که در نسخه اولیه نئوبانک فردا ارائه می‌شود گفت: تمامی خدماتی که تاکنون از سوی بانک‌های دیجیتال ارائه شده (مانند کارت به کارت، خرید شارژ، پرداخت قبوض، افتتاح حساب آنلاین و…) به اضافه امکان خرید اینترنت های‌وب به صورت مستقیم از طریق این نئوبانک انجام می‌شود.

مدیرعامل نئوبانک فردا در ادامه تشریح کرد: به طور حتم هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بر اساس داده‌هایی که آنها در طی سال‌ها فعالیت “های وب” و “بانک ایران زمین” کسب کرده‌اند، به خدمات بهتر در این نئوبانک کمک خواهد کرد. تجربه چند سال اخیر ما در حوزه اپراتوری و خدماتی که در این حوزه انجام داده‌ایم باعث شده است، آمار و مجموعه دقیقی از رفتار کاربران کسب کرده باشیم و به عنوان یک اپراتور در کنار یک بانک سرویس‌های متمایزی برای ارائه به کاربران، داشته باشیم.

رجائی‌پور همچنین در پاسخ به اینکه در زمینه چگونگی عملکرد نئوبانک فردا در حوزه اعتباردهی و لندتک گفت: ما در تلاشیم که بتوانیم تمام بازیگران فعال حوزه لندتک در ایران را در کنار هم و در نئوبانک فردا دور هم جمع کنیم و بتوانیم بر اساس داده‌ها و امتیازهای کاربران در زمینه وام‌دهی و خرید اعتباری فعالیت کنیم، با اطمینان می‌گویم خبرهای خوبی به زودی در این حوزه از طرف نئوبانک فردا خواهید شنید.

«فردا» مشتری واقعی می‌خواهد

امین رضا ریاضتی مدیرعامل شرکت آرمان وفاداری آریا با نام تجاری«آوا»، بازوی دیجیتال بانک ایران زمین نیز با توضیح از زمان رونمایی بانک فردا اعلام کرد: ما چندین بار ارائه اپلیکیشن به صورت عمومی را به تعویق انداختیم و این موضوع صرفا از حساسیت‌های مجموعه “های وب” و “بانک ایران زمین” ناشی شده است تا بتوانیم در فاز آزمایشی کلیه ایرادها را رفع کنیم و حالا مطمئن هستیم که در این مرحله پلتفرم خوبی را برای کاربران آماده کرده‌ایم.

ریاضتی همچنین تاکید کرد که «فردا» به هیچ عنوان در پی بالابردن آمارها و نشان دادن نمودارها نیست و حتی اگر با کاربران محدودتری کار کند تمرکز خود را بر ارائه سرویس‌ کامل، اما به مشتری واقعی گذاشته است.

وی در این زمینه گفت: ملاک توسعه برای ما آمار تعداد کاربران و میلیون‌ها دانلود اپلیکیشن نیست. ترجیح می‌دهیم با شتاب بازیگر اول و دوم این حوزه نباشیم، اما آهسته و پیوسته مفهوم واقعی نئوبانک را به مخاطبان ایرانی برسانیم. در حقیقت بانک ایران زمین و های‌وب در کنار هم و به کمک ترکیب باشگاه مشتریان می‌خواهند منافع و فروش خود را بیشتر کنند و به طور طبیعی این موضوع کاربران را نیز ذینفع می‌کند و منافع دوطرفه مشتریان را مهیا می‌سازد.

مدیرعامل شرکت آوا افزود: در حال حاضر براساس برنامه ریزی‌های انجام شده و همچنین توافق انجام شده با شریک تجاری‌مان بانک هوشمند فردا و حداقل با دو مجموعه دیگر که در حوزه‌هایی مختلف فعال هستند به زودی همانند مجموعه هلدینگ های‌وب از دو نئوبانک جدید تا پایان سال رونمایی خواهیم کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.