فرهاد نیلی کیست؟

یکی از مهمترین اقدامات فرهاد نیلی در دوران ریاست بر پژوهشکده پایه‌گذاری همایش‌های سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت بوده است که از سال 90 کلید خورد.

عصر بانک؛ دکتر فرهاد نیلی از اقتصاد دانان برجسته ایرانی است که سمت‌‌های متعدد شغلی در ایران داشته است. ایشان، مدرک کارشناسی خود را در رشته ریاضیات کاربردی از دانشگاه صنعتی شریف، مدرک کارشناسی ارشد را در رشته برنامه‌ریزی سیستم‌های اقتصادی از دانشگاه شهید بهشتی و مدرک دکترای اقتصاد را در گرایش اقتصاد کلان از دانشگاه یورک انگلستان گرفته‌اند. وی در حال حاضر نماینده ایران در بانک جهانی است. گام اصلی فرهاد نیلی را باید در ارتقای همایش‌های سالانه پولی و ارزی، از یک تکلیف سالانه معمولی به یک اتفاق مهم پولی و بانکی دانست.

 

همایش‌های سالانه پولی و ارزی که از سال 69 همزمان با تاسیس این مرکز با عنوان «مؤسسه تحقیقات پولی و بانکی» همه ساله در بهار برگزار می گردد، از سال 89 به صورت متفاوت برگزار شد به طوری که هم محل اجرای آن از محل پژوهشکده به مرکز همایش های صدا و سیما منتقل شد و هم محتوای و ساختار اجرای همایش دچار تغییرات جدی شد. بعد از ورود فرهاد نیلی ارائه گزارش‌های سالانه و ارائه عملکرد در دستور کار پژوهشکده پولی و بانکی قرار گرفت و چنین روالی باعث نظامند شدن فعالیت‌های پزوهشکده شده است. رد پای گزارش های سالانه مدون از جمله اقداماتی است که در دوران ایشان بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

 

یکی از مهمترین اقدامات فرهاد نیلی در دوران ریاست بر پژوهشکده پایه‌گذاری همایش‌های سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت بوده است که از سال 90 کلید خورد. این سلسله همایش‌ها که در زمستان هر سال برگزار می‌شود به نوعی معدل دستاوردهای علمی و نرم افزاری و سخت افزاری بانکداری الکترویک و نظام‌های پرداخت را به نمایش می گذارد. وقتی به کارنامه دکتر نیلی می نگریم می بینیم که وی اساسا مرد عرصه پژوهش است و همین خصیصه باعث شد تا وی در نهایت پژوهشکده ای برگردد که کارش در بانک مرکزی را از آنجا آغاز کرده بود. وی پس از پایان تحصیلاتش در سال 84 و رجعت به ایران در سال‌های 75 تا 76 به عنوان ﻣﺤﻘﻖ در ﭘﮋوﻫﺸﮑﺪه ﭘﻮﻟﯽ و ﺑﺎﻧﮑﯽ، ﺑﺎﻧﮏ ﻣﺮﮐﺰی مشغول به پژوهش بود.

 

ایشان سوابق کاری پرباری به شرح ذیل در کارنامه خویش دارد:

 

1389 – ﺗﺎﮐﻨﻮن : مشاور رئیس کل بانک مرکزی ایران و رﺋﯿﺲ ﭘﮋوﻫﺸﮑﺪه ﭘﻮﻟﯽ و ﺑﺎﻧﮑﯽ

 

1381 – ﺗﺎﮐﻨﻮن ﻣﺪرس ﻣﺪﻋﻮ، داﻧﺸﮑﺪه ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و اﻗﺘﺼﺎد داﻧﺸﮕﺎه ﺻﻨﻌﺘﯽ ﺷﺮﯾﻒ

 

1389 -1387 ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ اﻗﺘﺼﺎدی، ﺑﺎﻧﮏ ﻣﺮﮐﺰی ج.ا.ا.

 

1387 -1385 ﻣﺪﯾﺮ، اداره ﺑﺮرﺳﯽﻫﺎ و ﺳﯿﺎﺳﺖ ﻫﺎی اﻗﺘﺼﺎدی ﺑﺎﻧﮏ ﻣﺮﮐﺰی ج.ا.ا.

 

1385 -1382 ﻣﻌﺎون، اداره ﺑﺮرﺳﯽﻫﺎ و ﺳﯿﺎﺳﺖ ﻫﺎی اﻗﺘﺼﺎدی ﺑﺎﻧﮏ ﻣﺮﮐﺰی ج.ا.ا.

 

1382 -1381 ﮐﺎرﺷﻨﺎس، اداره ﺑﺮرﺳﯽﻫﺎ و ﺳﯿﺎﺳﺖ ﻫﺎی اﻗﺘﺼﺎدی ﺑﺎﻧﮏ ﻣﺮﮐﺰی ج.ا.ا.

 

1381 – 1380 ﻣﺪرس، داﻧﺸﮑﺪه اﻗﺘﺼﺎد، داﻧﺸﮕﺎه ﮐﯿﻞ، اﻧﮕﻠﺴﺘﺎن

 

1376 -1375 ﻣﺤﻘﻖ، ﭘﮋوﻫﺸﮑﺪه ﭘﻮﻟﯽ و ﺑﺎﻧﮑﯽ، ﺑﺎﻧﮏ ﻣﺮﮐﺰی ج.ا.ا.

 

1375 -1373 ﻣﺤﻘﻖ، دﻓﺘﺮ اﻗﺘﺼﺎد ﮐﻼن، ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ و ﺑﻮدﺟﻪ، ج.ا.ا.

 

1366-1370 برنامه نویس نرم افزار، گروه ریاضی کاربردی، دانشگاه صنعتی شریف

 

/مبنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.