هنوز نظام بانکی ابزارهای توسعه تولید را فراهم نکرده است

رییس اتاق اصناف ایران، تولید محوری را اساس کار اصناف ذکر کرد و گفت: تولید، به ابزارهایی نیاز دارد که ساختار آن اکنون فراهم نیست؛ هنوز نظام بانکی کشور، ابزارهای لازم را برای توسعه بخش تولید ندیده است.

عصر بانک؛علی فاضلی در همایش ملی "اصناف، طلایه داران و پیشگامان اقتصاد مقاومتی" اظهار کرد: اصناف در جبهه اقتصادی پرچمدار خط مقدم هستند و با وجود 650 هزار بنگاه تولیدی کوچک، می توانند نقش بزرگی در اقتصاد کشور ایفا کنند.

 

وی افزود: امروز یکی از مهمترین مسائل ساختار اقتصادی کشور، ضعف در قوانین کاراست. ما نیازمند اصلاح قوانین از سوی مجلس شورای اسلامی شورای اسلامی هستیم؛ مشابه آن چیزی که درمورد قانون مالیات بر ارزش افزوده اتفاق افتاده است.

 

در ادامه نیز حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد – نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی – تصریح کرد: اصناف می توانند راه را برای حضور کالاهای با کیفیت ایرانی در بازار فراهم کنند و عرضه کالاهای خارجی را به حداقل برسانند.

 

وی گفت: امروز مهم ترین مسئله کشور، رشد اقتصاد ملی و بزرگ شدن اقتصاد کشور، افزایش درآمد سرانه ، افزایش تولید ناخالص ملی و تبدیل ایران به یک تولیدکننده بزرگ کالاهای دانش بنیان است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند.

 

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصناف کشور باید در کنار تولیدکنندگان کالا، راه را برای حضور در عرصه اقتصادی و پاسخ به نیازهای جامعه هموار کنند. امروز ایران به یک قدرت بزرگ سیاسی و تعیین کننده در منطقه و فرامنطقه تبدیل شده است و ما از قدرت سیاسی مبتنی بر اراده ملت ایران و کاروان پرشتاب علمی برای قرار گرفتن در مرزهای دانش بهره می گیریم.

 

سپس حجت الاسلام سعیدی – نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی – در این مراسم گفت: اصناف نقش بسیار تعیین کننده ای در استمرار و استقلال انقلاب اسلامی داشته و دارند و تلاش های مضاعف این قشر بزرگ و انقلابی قابل تقدیر است.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر اصلی ترین موضوعی که در خاورمیانه از اهمیت بسیار بالایی دارد، مساله پساتحریم و تعامل با آمریکاست؛ آمریکا بعد از گذارندن دیپلماسی جنگ و تحریم بر علیه ایران، وارد دیپلماسی مذاکره و تعامل شده است که باید بسیار مراقب بود.مساله اقتصاد از مهم ترین مسائل کشور است که آمریکا نیز سعی دارد با در دست گرفتن بازار و اقتصاد ایران وارد تعامل شود که در این زمینه باید بازاریان و اصناف کشور ما بیش از پیش هوشیار باشند.

 

در ادامه این مراسم نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: نکته مهم این است که آمریکا به هیچ عنوان تکنولوژی و سرمایه را وارد بازار ایران نخواهد کرد و نباید به امید ورود تکنولوژی و سرمایه از غرب باشیم بلکه با تکیه بر اقتصاد مقاومتی بایستی گام های بلندی در راستای بالا بردن توان داخلی کشور بر داریم.

 

سعیدی تاکید کرد: در شرایط شکل گرفته آمریکا به دنبال ورود کالاهای خارجی به کشور است که تنها کشور را به مصرف کننده تبدیل کنند و اصناف هوشیار و انقلابی ما باید مراقب باشند بازار کشور به بازار فروش کالاهای خارجی مبدل نشود.

 

 

/ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.