اهمیت ایجاد برند دیجیتال برای جویندگان کار

ضرورت حضور آنلاین امروزه به یک واقعیت برای بازاریابان، گرافیست‌ها و مشاغل روابط عمومی تبدیل شده است.

عصر بانک؛در بسیاری از مشاغل، رزومه بخش کوچکی از نکات مهم استخدام کارجویان را تشکیل می‌دهد. امروز این یک حقیقت است که عمده نیاز نیروی کار مستعد سازمان‌ها، از طریق جست‌وجوی نام جویندگان شغل در اینترنت تامین می‌شود و مدیران علاوه‌بر جست‌وجو در اینترنت، به دنبال اولویت استخدام افرادی هستند که حضور آنلاین مثبت و فعالی داشته باشند.

ضرورت حضور آنلاین امروزه به یک واقعیت برای بازاریابان، گرافیست‌ها و مشاغل روابط عمومی تبدیل شده است. چون تصویر عمومی مثبت یا منفی می‌تواند به شدت روی توانایی فرد در انجام این مشاغل تاثیر بگذارد و منابع آنلاین منطبق با یک جست‌وجوکننده شغل وزن بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد؛ درحالی‌که رزومه‌ها تاثیر کمتری در جذب دارند.

به خودتان مثل یک شغل نگاه کنید نه مثل یک برگه کاغذ

به‌عنوان یک جوینده کار و یک حرفه‌ای، شما باید نماینده یک شغل باشید.به جای پیشنهاد دادن یک خدمت یا محصول به مشتری، شما مهارتتان را بروز می‌دهید. درست مثل یک شرکت، بیشتر موفقیت یک فرد مرهون ایجاد تصویر موثری از خود در بازاریابی و تبلیغات مکرر است. اینها پایه‌های ایجاد یک شغل هستند. در این مورد، شما یک محصول ملموس مثل تلفن هوشمند یا نوشابه را برند نمی‌کنید. شما به‌عنوان یک فرد صاحب برند شناخته می‌شوید و چیزی بیش از یک برگه کاغذ هستید.

با مطالعه رویکردهای سایر جویندگان کار، به‌راحتی تشخیص می‌دهید که استراتژی بازاریابی غالبی که برای شرکت Apple و Gatorade جواب می‌دهد برای جویندگان کار نیز موثر است.

برای نمونه، روش‌های تبلیغاتی متنوع با مشتری صحبت می‌کند و با درمعرض دید قرار دادن محصولات به‌طور گسترده باعث ایجاد اطمینان و ترویج مهارت‌ها می‌شود. با این وجود، برخلاف Gatorade و Apple جویندگان کار استطاعت مالی تبلیغات لوکس مثل تبلیغات تجاری در تلویزیون در ساعات پر‌مصرف را ندارند. حتی با بودجه‌ای کم، شما می‌توانید خودتان را به صورت موثر به واحد استخدام شرکت تبلیغ کنید و تصویر فردی سختکوش، موفق، با دانش و ماهر از شخصیت خود در ذهن آنان ایجاد کنید.

  5 دلیل برای اینکه رزومه‌ها دیگر نمی‌توانند استخدام‌کنندگان را فریب دهند

اغلب جویندگان کار که به رزومه خود متکی هستند توسط افرادی که حضور فعال اینترنتی دارند، کنار زده می‌شوند. درحالی‌که آنها فکر می‌کنند رزومه کافی است، اما امروزه با توجه به مشکلات اساسی نمی‌توان به یک برگه کاغذ به‌عنوان روش شناخت اعتماد کرد. واحد استخدام ما از 5 دلیل اجتناب‌ناپذیر زیر استفاده می‌کنند:

1- این روش منسوخ شده است.متاسفانه رزومه و بیوگرافی معادل چاپ کردن تبلیغات است.ما جامعه‌ای دیجیتالی هستیم. واژگان بدون جذابیت وکلی در نشان دادن توانمندی‌های افراد با شکست روبه‌رو شده‌اند و هیچ تجربه واقعی از کاربران خود را نشان نمی‌دهند.

2- رزومه و بیوگرافی عملکرد جویندگان کار را در نقطه کوری قرار می‌دهند که احتمال خوانده شدن رزومه را به‌شدت کاهش می‌دهد.

3- رزومه‌ها عمدتا به گذشته افراد برمی‌گردند و تاکیدی روی فعالیت‌های آینده یا فعالیت‌های در حال حاضر ندارند. جویندگان کار جوان‌تر، مشکلاتی در عرضه توانمندی خود دارند؛ زیرا معمولا فاقد تجربیات مرتبط و ملموس هستند. به همین دلیل افرادی که می‌خواهند شغل عوض کنند نیز با مشکل روبه‌رو هستند.این واقعیت به این دلیل است که وقتی واحد‌های استخدام رزومه‌ها را بررسی می‌کنند، آنها اطلاعات کم یا غیرمرتبطی را می‌بینند و از این رو آنها را کنار می‌گذارند.

4- رزومه‌ها نمی‌توانند نماینده زنده‌ای برای کاندیدای کار باشند.رزومه درباره کاری که شما انجام داده‌اید صحبت می‌کند نه اینکه شما چه شخصیتی دارید. انتخاب افراد براساس مصاحبه و متقاعد کردن واحد‌های استخدام محتمل‌تر است؛ چرا که با این روش می‌توان میزان تناسب فرهنگی و فکری با واحد استخدام ایجاد کرد و آنها را راضی کرد که فاکتور بسیار مهمی در استخدام است.

5- رزومه و بیوگرافی تمایز زیادی بین افراد ایجاد نمی‌کند. شرکت‌ها صدها رزومه‌ای را دریافت می‌کنند که همگی یک چیز را بیان می‌کنند. برای نمونه، تمام جویندگان کار ادعا می‌کنند که سختکوش هستند، به جزئیات کار توجه می‌کنند و دانش فنی و کارآمد دارند.اگرچه تعداد بسیار اندکی می‌توانند این ادعا‌ها را ثابت کنند.

حرکتی رو به جلو

امروزه تعداد بی‌شماری از مشاغل بازار یابی، فروش و هنرهای گرافیکی و روابط عمومی نیازمند دانش موتورهای جست‌وجو، توانایی بازنویسی و مهارت‌های رسانه‌های اجتماعی هستند و براساس تصاویر بنا شده‌اند، اما رزومه اطلاعات اندکی درباره آنچه در گذشته انجام داده‌اید به واحد‌های استخدام ارائه می‌دهند.

در سال 1999، چهار پیشگوی اینترنتی 95 موضوع را مطرح کردند که به‌طور دقیق پیش‌بینی می‌کرد، تغییرات گسترده صفحات وب به عرصه شرکت‌ها، بازار و مصرف‌کنندگان وارد می‌شود. بررسی موشکافانه اطلاعات اعلام می‌کند که مصرف‌کنندگان دیگر اطلاعات بدون تصویر و جذاب را نمی‌پسندند. «ما مدیران می‌خواهیم به اطلاعات شرکت شما، به اهداف و برنامه‌های شما، بهترین تفکرات شما و دانش اصیل شما دسترسی یابیم. ما نیازمند بروشور(رزومه) یا وب سایت‌هایی که فاقد موارد با ارزش هستند، نیستیم.» در آینده تغییرات مشابهی با در نظر گرفتن اولویت‌های واحد‌های استخدام اتفاق خواهد افتاد و در نتیجه تاثیر زیادی روی اکثریت جویندگان کار خواهد گذاشت. استخدام مدیران، آگاهانه‌تر می‌شود و آنها انتظار دارند که کارمندانشان نیز باهوش‌تر باشند. بیش از همه، آنها می‌فهمند که رزومه‌هایی به فرم سنتی اغلب غیر قابل اعتماد هستند؛ زیرا رزومه‌ها به یک کارجو اجازه می‌دهند که به‌طور غیر واقعی توانمندی‌های خود را بزرگ جلوه دهند بدون اینکه نیاز باشد آنها را اثبات کند.

اغلب تا وقتی که مدیران بخواهند بفهمند که کارجویان در مهارت‌های خود اغراق کرده‌اند، کارجو استخدام شده است و در نتیجه باید پس از مدتی اخراج شود.
 

مترجم: سعید بقایی

بخش نخست

/دنیای اقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.