شناخت بازارهای بیمه دنیا مقدمه حضور در عرصه جهانی

تعامل با طرف‌های خارجی در شرایط مطلوب و برابر، مستلزم برنامه‌ریزی و آمادگی برای حضور فعال در بازارهای بین‌المللی بیمه است.

عصر بانک؛به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و بین‌الملل بیمه‌مرکزی، محمد ابراهیم امین که در جمع کارکنان اداره‌کل بیمه‌های اتکایی باربری، کشتی و هواپیما سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: بیمه‌های اتکایی یکی از تخصصی‌ترین واحدهای بیمه‌مرکزی است که به توان و دانش فنی نیاز دارد و باید با آموزش نیروهای مستعد در این حوزه به افزایش توان واحد بیمه‌های اتکایی اضافه کرد. وی گفت: در این حوزه، پیچیده‌ترین ریسک‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و در چنین جایی، کار حرفه‌ای نیازمند آموزش، تخصص و تسلط بر دانش روز است.

امین خاطرنشان کرد: وجود صندوق‌های جبران خسارت در زمان تحریم ضروری و طبیعی است و در صورت برداشته شدن تحریم‌ها نباید بخشی از تجربیات بلااستفاده بماند یا کمتر مورد بهره‌برداری قرار بگیرد؛ به همین خاطر باید نگاه کلان‌تری به این مقوله داشته باشیم و برای شرایط پساتحریم راهکار و تدابیری بیندیشیم.رئیس‌کل بیمه‌مرکزی گفت: قطعا شرکت‌های بیمه ایرانی در شرایط یکسان با کلوپ‌های اروپایی بر اساس مولفه‌هایی نظیر موقعیت، مدیریت، تجارب و همچنین منابع مالی قابل قیاس نیستند و ما باید تلاش کنیم عملکرد این دوره را ثبت و با شرایط پس از تحریم قیاس کنیم.رئیس شورای‌عالی بیمه با اشاره به برخی راهکارها و راهبردها برای دوران پس از تحریم گفت: به محض برداشته شدن تحریم‌ها، بیمه‌گذاران این فرصت را پیدا می‌کنند که سراغ بیمه‌گران خارجی بروند و ما باید برای این مراجعات تدابیری اتخاذ کنیم تا بستر اصولی برای این امر فراهم شود و بیمه‌گذار ما مانند شرایط تحریم دچار محدودیت نشود.وی افزود: وقتی تحریم‌ها برداشته شود، نقطه قوت بیمه‌گران ایرانی این است که نرخ‌های رقابتی را به بازار عرضه کنند و ما نیز برای حضور در این بازار به ابزاری نیازمندیم که نمای کاملی از بازار و موقعیت آن به ما نشان دهد که سامانه «سنهاب» یکی از این ابزارهای مهم است.امین تصریح کرد: سامانه سنهاب به مثابه یک معدن و گنجینه است که باید از آن دُر و گوهر استخراج کرد؛ در واقع کارکرد بیمه استفاده از تجارب دوره تاریخی و تجارب دیگران است و هر چه این اطلاعات گسترده‌تر باشد قدرت ما را بیشتر می‌کند.رئیس‌کل بیمه‌مرکزی آغاز تعامل با بیمه‌گران خارجی و ایجاد ارتباط با آنان را در گرو تسلط، مهارت‌های فنی، داشتن زبان خارجی و تجارب کسب شده دانست و گفت: باید نگاه تازه‌ای به این تعامل داشته باشیم و در ازای سهمی که واگذار می‌کنیم شرایط خودمان را به بازارهای جهانی تحمیل کنیم و در عین حال مشوق ورود سرمایه‌گذاری خارجی به کشور و ایفای نقش آنها در مدیریت و مالکیت باشیم.

 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.