شویندهای که خیابانهای شهر را تمیز میکند
عصر بانک؛برند شوینده Cif، کمپین تبلیغاتی خلاقی را در کشور رومانی اجرا کرد که در آن از مردم این کشور خواسته شد از دیوارهایی که روی آنها دیوارنوشتهها یا تصاویر نامناسب نوشته یا کشیده شده بود، عکس بگیرند و از طریق گوشی همراه خود برای شرکت یونیلیور ارسال کنند. پس از ارسال عکس بهوسیله مردم، کارکنان شرکت یونیلیور به سرعت خود را به محل مورد نظر میرساندند و تصاویر و دیوارنوشتههای نامناسب را از روی دیوار پاک میکردند. پس از گذشت چند روز تعداد زیادی از دیوارهای شهرهای مختلف رومانی تمیز شدند و مردم این کشور که از این تغییر کاملا راضی بودند، حس بهتری نسبت به شهر خود و همچنین برند Cif پیدا کردند.
دیوارهای کثیف یکی از معضلات مردم رومانی بودند. حتی خیلی از شهروندان رومانیایی به این مساله اعتراض داشتند که وجود دیوارنوشتهها و تصاویر غیراخلاقی برای کودکان بدآموزی دارد. شرکت یونیلیور این دغدغه مردم رومانی را بهخوبی تشخیص و با برند Cif به آن پاسخ داد.
در مجموع در این کمپین 385 مکان عمومی تمیز شد، 250 هزار نفر به وبسایت Cif مراجعه کردند و 14 میلیون نفر از اجرای این کمپین اطلاع یافتند.
منبع: دوماهنامه توسعه مهندسی بازار
/دنیای اقتصاد