مراحل فعالسازی بانکداری اینترنتی بانک سپه (+ فرم های لازم )

بانکداری اینترنتی به ارائه خدمات بانکی و دسترسی به حسابهای بانکی به صورت الکترونیکی و از بستر اینترنت اطلاق می شود.

عصر بانک؛ این سامانه در بانک سپه از طریق نشانی اینترنتی www.ebanksepah.ir  برای دارندگان حسابهای متمرکز سپه و نیز دارندگان کارتهای عضو شبکه شتاب قابل استفاده است.

خدمات و مزایا:

– پرداخت قبوض، عوارض شهرداری، خودرو و نوسازی مسکن

– استعلام و تأیید لحظه‌ای قبوض شهرداری

-انتقال وجه به تمامی حساب‌های سایر بانک‌ها از طریق سامانه‌های پایا و ساتنا

– انتقال آنی وجه به حسابهای متمرکز سپه
– انتقال وجه به حسابهای سایر بانکها براساس شماره شبا مقصد

– گزارش یارانه های واریزی به حساب

– نمایش اطلاعات حساب (نوع حساب، شماره حساب، شماره کارت و شماره حساب بانکی ایران (شبا – IBAN)
– نمایش مانده و صورت حساب کوتاه، کامل و سفارشی شده (براساس انتخاب مقادیر فیلدهای مورد نظر توسط کاربر) و اطلاع از یک گردش خاص

– خدمات چک (اطلاعات دسته چک، اطلاعات برگه چک، مشاهده چک‌های وصول‌شده (بر‌اساس تاریخ و شماره سریال)، مشاهده چک‌های مفقود‌شده (بر اساس تاریخ و شماره سریال)، مشاهده چک‌های برگشتی (بر اساس تاریخ و شماره سریال)

– تأیید اینترنتی چکهای صادر شده (ویژه حسابهای جاری طلایی)

– دریافت فایل صورت حساب در فرمت های XLS (فایل اکسل) و PDF
– تغییر رمز ورود به سامانه (رمز اول) و رمز تأیید تراکنش مالی (رمز دوم ثابت) حساب

– دریافت گزارشات قبوض پرداختی (بر اساس تاریخ و شناسه پرداخت) و آرشیو ورود به سیستم بانکداری الکترونیکی از کلیه درگاه‌ها، یارانه‌های دریافتی، مسدودی‌های حساب، شارژهای خریداری شده
– پرداخت گروهی قبوض آبونمان

– امکان تعریف شماره حساب یا کارت مقصد

– اعلام مفقودی کارت

– خرید شارژ تلفن همراه

– امکان رویت آخرین رمزهای خریداری شده (سه رمز آخر؛ براساس مشخصات کارت بانک عضو شتاب) شارژ تلفن همراه

– نمایش سقف مبلغ قابل برداشت

– انتقال وجه با شناسه

– پرداخت حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی

– پیگیری قبوض پرداخت شده

– فعال سازی سرویس پیامک آنی

– استعلام ضمانتنامه

– ثبت و پیگیری تراکنش های ناموفق

توجه:

شایان‌ذکر است با عنایت به اینکه امکان صدور رمز دوم (انجام تراکنش‌های مالی) برای مشتریان حقوقی و حساب‌های اشتراکی نیز فعال شده است؛ لذا ضروری است تمامی امضاء‌داران مجاز یا کلیه شرکا برای ارائه درخواست و بهره‌مندی از خدمات سامانه‌های غیر حضوری (صدور مجدد رمز اول و دوم ثابت، فعال یا غیر فعال‌سازی سرویس‌ها، فعال یا غیر فعال‌سازی نوع تأیید برداشت، تعیین سقف برداشت) به شعبه افتتاح‌کننده حساب خود، مراجعه نمایند.

در صفحه اصلی درگاه، بدون ورود به سامانه بانکداری اینترنتی و در قسمت خدمات کارت، خدمات زیر ارائه می گردد:

الف- کارتهای شبکه شتاب

– پرداخت قبوض آبونمان (به صورت تکی و یا گروهی)

– پیگیری قبوض پرداخت شده

– خرید شارژ تلفن همراه

ب- کارتهای بانک سپه

– پرداخت قبوض آبونمان (به صورت تکی و یا گروهی)

– پیگیری قبوض پرداخت شده

– خرید شارژ تلفن همراه

– نمایش موجودی کارت

– مشاهده شارژهای خریداری شده (5 رمز شارژ آخر)

– مشاهده صورتحساب 10 گردش آخر کارتهای بانک سپه

– اعلام و ثبت مفقودی کارتهای بانک سپه

شرایط استفاده:
هر یک از دارندگان حسابهای عابربانک، جاری طلایی، قرض الحسنه پس انداز طلایی، قرض الحسنه اینترنتی دانش آموزی، بن کارت و سفرکارت می توانند به فراخور ویژگی‌های حساب خود از این خدمات الکترونیکی استفاده نمایند. در صورت تمایل برای استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی، دو رمز در اختیار مشتری قرار می گیرد: رمز اول برای ورود به سامانه و رؤیت مانده، صورت حساب و وضعیت دسته چک و رمز دوم برای انجام تراکنش های مالی شامل پرداخت قبوض، انتقال وجه، خرید و… .
همچنین در راستای افزایش امنیت استفاده از خدمات غیرحضوری برای مشتریان از طریق درگاه‌های غیرحضوری (اینترنت بانک، همراه بانک و تلفن بانک)، امکان نوع تأیید رمز دوم متغیر از طریق پیامک برای تأیید انجام تراکنش‌ها در درگاه‌های مذکور فراهم شده است. در این روش برای هر تراکنشی که نیازمند تأیید از طریق رمز دوم می‌باشد، رمزی یکبار مصرف از طریق پیامک به شماره تلفن همراه مشتری (که قبلاً در سامانه اطلاعات بانک ثبت شده است) ارسال می‌شود. بنابراین این نوع تأیید از امنیت بالاتری نسبت به رمز دوم ثابت برخوردار است. شایان ذکر است، هنگام فعال‌سازی رمز دوم از طریق پیامک، هیچ‌گونه پیامکی برای مشتری ارسال نشده و این رمز به هنگام انجام تراکنش مالی در درگاه‌های غیرحضوری برای مشتری ارسال می‌شود.
بدین منظور شما می توانید همراه با اصل و تصویر کارت ملی خود (یا اصل و تصویر شناسنامه به همراه شماره ملی و کدپستی)، به هر یک از شعب بانک سپه مراجعه نموده و پس از تکمیل فرم درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی برای حسابهای متمرکز، مجوز ورود به سامانه و استفاده از خدمات مورد نظر را کسب نمایید. یادآوری می‌شود رمز دوم این خدمات فقط به اشخاص حقیقی اختصاص می‌یابد و از کلیه دستگاه‌های عابربانک سپه نیز قابل دریافت است.

توجه: دارندگان کارتهای عضو شبکه شتاب برای پرداخت قبوض و خریداری شارژ تلفن همراه از طریق درگاه اینترنت بانک سپه، نیازی به مراجعه به شعب بانک سپه و دریافت رمز ورود به سامانه (رمز اول) ندارند و می توانند پس از مراجعه به نشانی اینترنتی http://www.ebanksepah.ir و درج مشخصات کارت خود (شماره کارت، رمز دوم، کد اعتبارسنجی کارت (CVV2) و تاریخ انقضا) از این خدمات بهره مند شوند.

مراحل فعالسازی بانکداری اینترنتی سپه:
1. تکمیل فرم درخواست (در صورتی که متقاضی استفاده از رمز دوم متغیر از طریق پیامک هستید؛ این درخواست را در فرم مربوطه قید نمائید)

2.  دریافت رمز از شعبه
3.  مراجعه به سایت بانکداری الکترونیک سپه

نشانی ورود به سامانه خدمات اینترنتی بانک سپه : www.EBankSepah.ir

شماره تماس دایره اینترنت بانک :  35912412 – 021

ایمیل دایره اینترنت بانک :  info@ebanksepah.ir

راهنمای آموزشی سامانه اینترنت بانک

فرم درخواست  به همراه شرایط و مقررات استفاده از خدمات الکترونیکی حسابهای متمرکز – اشخاص حقیقی (حسابهای انفرادی و مشترک)

فرم درخواست  به همراه شرایط و مقررات استفاده از خدمات الکترونیکی حسابهای متمرکز – اشخاص حقوقی

فرم تعهدنامه استفاده از خدمات الکترونیکی حسابهای متمرکز برای اشخاص حقوقی و حسابهای مشترک

فرم اعلام وضعیت دستگاه رمزساز (OTP Token)

فرم تفاهم نامه تأیید چکهای جاری طلایی از طریق سامانه بانکداری اینترنتی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.