مطالبات معوق در بانک تجارت چقدر کاهش یافت؟
عصر بانک؛به گزارش روابط عمومی بانک تجارت «علیرضا اکبری» در گفتوگویی با اشاره به شرایط امیدوارانه اقتصاد و بازار پول کشور طی دو سال گذشته و چشمانداز روشن دوران پساتحریم یادآور شد: تاثیرات ناشی از تحریمها، کسبوکار بانکها را نیز همچون سایر بخشهای اقتصاد کشور تحتتاثیر قرار داد ولی اکنون بسیار امیدواریم که با رفع محدودیتهای خارجی و بازگشت امید و نشاط به فضای کسبوکار در کشور، بانکها نیز همچون سایر بنگاههای اقتصادی به شرایط سودآوری و توسعه فعالیتها بازگردند.
وی با اشاره به رویکرد مدیریت ارشد این بانک مبنیبر برنامه محور شدن سازمان بانک و پروژههای در دست اقدام از جمله تبدیل هر شعبه بانک تجارت به یک واحد عملیاتی سودآور اظهار کرد: سودآور شدن شعبه یک بانک بدون افزایش درآمدهای کارمزدی و جذب منابع پایدار امکانپذیر نیست و تحقق این اهداف نیز مستلزم تکریم مشتریان و پاسخگویی به انتظارات آنان است، امری که در هر حال افزایش رضایتمندی استفادهکنندگان از خدمات بانک و سپردهگذاران را به همراه خواهد داشت.
عضو هیاتمدیره بانک تجارت با تاکید بر اینکه یکی از عوامل اصلی افزایش منافع سهامداران بانک، کاهش میزان مطالبات و ذخایر آن در ترازنامه بانک است؛ اظهار کرد: بانک تجارت طی سال گذشته از جمله موفقترین بانکهای کشور در زمینه کاهش میزان مطالبات معوق بود. براساس آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی طی سال 93 شاهد حدودا 15 درصد رشد در قدر مطلق مطالبات بانکها بودهایم، در حالی که در بانک تجارت به لطف تلاش و پیگیری همکاران شاهد کاهش بیش از 15 درصدی مطالبات معوق بانک بودیم.
وی افزود: همچنین در حالی که نسبت مطالبات به تسهیلات در کل شبکه بانکی نیز طی سال گذشته از 2/ 14 درصد به 7/ 14 درصد افزایش یافت، این نسبت در بانک تجارت از 2/ 17 درصد به 2/ 15 درصد رسید و امیدواریم با تلاش مستمر مدیران و کارکنان بانک شیب کاهش مطالبات تا پایان سال 94 تداوم داشته باشد. اکبری در ادامه با اشاره به برنامههای حوزه فناوری اطلاعات این بانک برای ارائه محصولات و خدمات جدید مطابق با نیازهای مشتریان و توجه به توسعه کمی و کیفی خدمات الکترونیک موجود اظهار کرد: تداوم بالندگی و سودآوری بانک در گرو حرکت بانک به سمت کسبوکارهای نوین است که عمدتا متکی بر فناوریهای روز هستند، بانک تجارت نیز در کنار نوسازی فرآیندهای تجهیز و تخصیص منابع که یکی از مهمترین ماموریتهای بانک است، شجاعانه و حساب شده وارد حوزههای کسبوکارهای نوین بانکی خواهد شد و در این مسیر فناوری اطلاعات و ارتباطات نقطه اتکا و زیرساخت اصلی آن خواهد بود.
وی با اشاره به مهمترین توفیقات بانک تجارت در حوزه خدمات الکترونیک طی یکسال گذشته، کسب رتبه نخست موبایل بانک تجارت در چهارمین همایش بانکداری الکترونیک، توسعه خدمات اینترنت بانک مشتریان حقوقی (فرا) و آغاز به کار خدمات نسل سوم بانکداری اینترنتی بانک تجارت را مورد اشاره قرار داد و افزود: بانک تجارت با جدیت ایجاد سامانه جامع بانکداری یکپارچه (CoreBanking) را در دستور کار خواهد داشت و در کنار آن بهینهسازی و توسعه نرمافزاری و سختافزاری حوزه IT بانک بهصورت مستمر و هدفمند تداوم خواهد یافت. عضو هیاتمدیره بانک تجارت با اشاره به اینکه یکی از مهمترین عوامل تضمین موفقیت و سودآوری بانک در بلندمدت تقویت سطح دانش و تخصص نیروی انسانی است، اظهار کرد: به سهامداران بانک این اطمینان را میدهیم که یکی از مهمترین اولویتهای هیاتمدیره در این فصل از حیات بانک تجارت، پرورش نسلی از مدیران است که ضمن بهرهگیری از اطلاعات و مهارتهای روز بانکداری، مشتریمداری و افزایش منافع سپردهگذاران و ذینفعان را مهمترین شاخص عملکرد خود قرار میدهند. اکبری با اشاره به جدیت نهادهای راهبری اقتصاد کشور در اجرا و پیگیری سیاستهای اقتصاد مقاومتی یادآور شد: از همان ابتدای ابلاغ این سیاستها از سوی مقام معظم رهبری، بانک تجارت از جمله نخستین بنگاههای اقتصادی کشور بود که کوشید تا راهبردها و برنامههای خود را در حوزههای مختلف کسبوکار با این سیاستها هماهنگ ساخته و در این مسیر رویکرد اشتغال محور و حمایت از طرحهای دارای بیشترین ارزش افزوده اقتصادی و اجتماعی و حمایت از تولید محصولات دارای مزیت رقابتی را در اولویتهای تخصیص منابع خود قرار داده است. مجمع عادی سالانه بانک تجارت روز سهشنبه سیام تیرماه برگزار خواهد شد.