جدول/ بازار مسکن در انتظار تحولات مثبت

در حالیکه اخبار ضد و نقیض از برخی تحولات سیاسی به گوش می‌رسد، گزارش‌ها از بازار مسکن حاکی از تداوم انتظار در این بازار است.

عصر بانک؛بازار معاملات مسکن این روزها در انتظار به سر می‌برد، بطوریکه برخی خریداران و متقاضیان مسکن که سرمایه های بالایی دارند دوست دارند و ترجیح می دهند همچنان منتظر بمانند تا با تعیین تکلیف برخی مسائل سیاسی سرمایه خود را وارد ملک کنند.

 

برخی از مشاوران املاک در مناطق شمالی تهران می گویند: موضوعی که این روزها در بازار مسکن دهان به دهان می چرخد این است که با تعیین تکلیف برخی مسائل ممکن است قیمتها رشد کند.

 

البته برخی از فروشنده‌های مسکن نیز هفته گذشته از ترس اینکه قیمتها به یکباره افت کنند و ضرر کنند قصد کرده بودند که حتی از قیمت های پیشنهادی خود نیز کوتاه بیایند.

 

سبکبار یکی از مشاوران املاک در خیابان فرشته معتقد است که بعد از حوزه تولید بخش مسکن است که منتظر تعیین تحولات سیاسی است بنابراین برخی از سرمایه داران بزرگ که کارشان خرید و فروش مسکن و سرمایه گذاری در بخش مسکن است این چند روز را هم می خواهند منتظر بمانند.

 

وی ادامه داد:برخی از مشاوران املاک معتقد هستند که اگر دستاورد این تحولات مثبت باشد قیمت مسکن رشد و خرید و فروش رونق خواهد گرفت پس طبیعی است که بازار مسکن برای خروج از رکود چشم به راه باشد.

 

صمیمی یکی دیگر از مشاوران املاک در میدان هفتم تیر نیز معتقد است: جو موجود در بازار مسکن این روزها مثبت است و اگر این فضا ادامه داشته باشد، شک نکنید که بازار مسکن از رکود خارج خواهد شد.

 

وی ادامه می‌دهد: بازار مسکن این هفته بیش از گذشته منتظر است و برخی از مالکان که پیش‌بینی مثبتی از چشم انداز روزهای اخیر دارند فعلا از فروش ملک خود منصرف شده اند تا چنانچه اگر مذاکرات نهایی شد بتوانند تا حدودی خواب سرمایه خود را در چند ماه گذشته جبران کنند.

 

 برخی از کارشناسان و رئیس اتحادیه مشاوران املاک از رونق بازار مسکن در سال 94 خبر می‌دادند و معتقد بودند که امسال رکود مسکن به پایان می رسد و متقاضیانی که در دوسال گذشته وارد بازار مسکن نشده بودند، دوباره به این بازار برمی‌گردند که همین موجب رونق بازار مسکن می‌شود اما با گذشت بیش از سه ماه از آغاز سال جاری، هنوز خبری از رونق نیست.

 

اگر چه پیش بینی ها حاکی از این است که سال آینده با ورود وام های 80 میلیونی مسکن به بازار رونق تا حدودی به بازار مسکن باز می گردد. برخی کارشناسان معتقد هستند که چون توان خرید متقاضیان در حال حاضر به اندازه‌ای نیست که وارد بازار مسکن شوند باید منتظر ماند تا افزایش وام مسکن در سال آینده اثر خود را نشان دهد.

 

قیمت های پیشنهادی مسکن(به تومان) در برخی از نقاط تهران بدین شرح است:

 

قیمت پیشنهادی مسکن در برخی مناطق تهران
منطقه قیمت به تومان
شهرک راه آهن 120 متر(نوساز) 5 میلیون و 500 هزار
گیشا 130 متر(نوساز) 6 میلیون و 500 هزار
دریان نو 150 متر(نوساز) 5 میلیون و 200 هزار
وحیدیه 45 متر(نوساز) 3 میلیون و 500 هزار
قیطریه 130 متر(نوساز) 8 میلیون
 جوادیه 40 متر (نوساز) 3 میلیون
زعفرانیه 180 متر(5 سال ساخت) 12 میلیون
دروازه شمیران 50 متر(نوساز) 3 میلیون و 500 هزار
پونک 120 متر(نوساز) 6 میلیون و 900 هزار

 

 

/فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.