دو بانک متخلف بزرگ شناخته شده است

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به فعالیت 7هزار شعبه بانک در کشور از شناسایی 2 بانک متخلف خبر داد.

عصر بانک؛ عزت‌الله یوسفیان‌ملّا شامگاه چهارشنبه در دهمین جشنواره استانی امتنان از کارآفرینان برتر مازندران به‌میزبانی آمل با بیان اینکه در این شهرستان سرمایه‌گذارانی با دانش و فن بالایی هستند، اظهار داشت: با وجود این سرمایه‌گذاران خوشبختانه هم‌صدایی و همراهی در آمل برقرار است.

 

وی با اشاره به وضعیت بانک‌ها, از نارضایتی رئیس جمهور بر این امر عنوان کرد و گفت: با توجه به بررسی‌ها و رسیدگی‌های لازم در کمیسیون مفاسد اقتصادی در این امر سرکشی و عدم تمکین بانک‌ها مورد توجه بوده است.

یوسفیان‌ملّا با تأکید بر اینکه با وجود اهمیت این امر و احضار ریاست بانک مرکزی برای توضیحات این مسائل، متأسفانه تاکنون پاسخی دریافت نشده است، افزود: این افراد از سوی هیچ ارگانی غیر از وزیر اقتصاد و دارایی انتخاب نمی‌شوند بنابراین باید این وزارتخانه به این امر توجه بیشتر داشته باشد.

نماینده قوه مقننه در ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه هم‌اکنون با توجه به ساختار کشور مصوبات برنامه پنجم اجرا و برنامه ششم در حال نوشتن است، تصریح کرد: پس از اجرای این برنامه‌ها هنوز در حوزه بانک‌ها هیچ اتفاقی صورت نگرفته است.

وی مهم‌ترین مشکل بخش صنعت و تولید را در امر مالی و نقدینگی بیان کرد و گفت: علاوه بر آن مشکل تنخواه عامل دیگر صنعت‌گران نظام ماست که دامن‌گیر مشکلات این سرمایه‌گذاران شده است.

یوسفیان‌ملّا افزود: در این امر دو قانون تجارت و مدنی تعریف می‌شود که در قانون مدنی «ضم ذمّه» و در قانون تجارت «نقل ذمه» است و بانک‌ها در قانون تجارت به‌دنبال کسانی که ضامن شده‌اند، می‌رود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این بانک‌ها هرجوری که خودشان بخواهند انجام می‌دهند بدون آنکه به قانون موجود در بانک مرکزی توجه کنند.

وی در پایان با اعلام "هم‌اکنون در کشور ما 7هزار شعبه بانک فعالیت دارند" اذعان داشت: با بررسی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی دو بانک متخلف بزرگ شناخته شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.