روش دریافت رمز دوم پویای بانک رفاه

دارندگان رفاه کارت می توانند با مراجعه به دستگاه های خود پرداز بانک رفاه در سراسر کشور و تأیید شماره تلفن همراه مربوط به کارت، به یکی از روشهای ذیل سرویس رمز دوم پویای کارت را فعال نمایند.

دراجرای بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حذف رمز دوم ایستای کارت و جایگزینی آن با رمز یکبار مصرف پویا به استحضار می رساند  مشتریان بانک رفاه که از خدمات غیرحضوری استفاده می نمایند می توانند با مراجعه به دستگاه های خود پرداز بانک رفاه در سراسر کشور و  تأیید شماره تلفن همراه مربوط به کارت، به یکی از روشهای ذیل سرویس رمز دوم پویای کارت را فعال نمایند:

دریافت رمز دوم پویای بانک رفاه

1-استفاده از نرم افزار رمز ساز رفاه بر روی گوشی های هوشمند

دارندگان گوشی هوشمند می توانند ضمن دانلود نسخه هایiOS  و یا اندروید از طریق پرتال اطلاع رسانی بانک رفاه مراحل فعالسازی نرم افزار را جهت رفاه کارتهای خود دنبال نمایند. شایان ذکر است هنگام استفاده از این نرم افزار جهت تولید رمز، نیازی به اتصال به اینترنت گوشی نمی باشد.

1. امکان تعیین طول فیلد رمز دوم یکبار مصرف ( 5 تا 9 رقم ) به دلخواه مشتری( به صورت پیش فرض 5 رقمی است )

توجه 1 :آن دسته از مشتریانی که تمایل به تغییر طول رمز تولید شده را دارند می بایست نسبت به غیرفعالسازی کارت از طریق خودپرداز و حذف آن از رمزساز رفاه اقدام نموده سپس مجددا کارت را از طریق خود پرداز فعال و مجددا از طریق گزینه اضافه نمودن کارت در رمز ساز رفاه  با لحاظ طول رمز دلخواه ثبت نمایند.

1.2.نمایش مدت زمان اعتبار حداکثر 120 ثانیه برای رمز تولید شده جهت انجام تراکنش

1.3امکان به روزرسانی رمز دوم تولید شده با فشردن گزینه به روزرسانی ( با فشردن این دکمه پس از 15 ثانیه رمز جدید تولید شده و مجدداً زمان استفاده 120 ثانیه خواهد شد)

1.4 امکان به روز رسانی نرم افزار رمز ساز رفاه به درخواست کاربر از منوی تنظیمات

توجه 2 :ضروری است جهت صحت رمزهای تولید شده تاریخ وزمان تنظیمات گوشیتلفن همراه با تاریخ وزمان اپراتور تلفن همراه همسان سازی شده باشد.

1.5 امکان تعریف الگو برای ورود به نرم افزار رمز ساز رفاه.

شایان ذکر است نسخه مربوط به نرم افزار رمز ساز رفاه نیز با ویژگی های مشابه متعاقباً از طریق سایت سیبچه قابل بهره برداری خواهد بود .

2- استفاده از سرویس کد دستوری #713*

دارندگان گوشی های غیر هوشمند و یا مشتریانی که امکان و یا تمایلی به استفاده از نرم افزار رمز ساز رفاه ندارند می توانند با استفاده از کد دستوری #713* از طریق هر یک از اپراتورهای همراه اول ، ایرانسل و رایتل بصورت برخط((online از این سرویس استفاده نمایند.

توضیح: در صورت مشاهده منوی خدمات کد دستوری #713* به زبان انگلیسی، برای فارسی سازی آن به ترتیب ذیل عمل نمایید:

1-     پس از ارسال کد #713* و دریافت منوی اصلی، علامت + را ارسال (Send) نمایید.

2-     گزینه شماره 6 (Setting) را ارسال نمایید.

3-     گزینه شماره 2 (Change Language) را ارسال نمایید.

4-     گزینه شماره 1 (Persian) را ارسال نمایید.

3- ارسال پیامک رمز دوم(سامانه هریم) :

به این منظور کافیست دارندگان رفاه کارت با مراجعه به دستگاههای خودپرداز بانک رفاه تنها نسبت به تأیید شماره تلفن همراه مربوط به کارت اقدام نمایند  تا در سامانه ها و درگاههای ارائه دهنده خدمات پرداخت غیر حضوری از گزینه ای که جهت ارسال پیامک رمز دوم تعبیه شده برای دریافت رمز دوم از طریق پیامک استفاده نمایند.

* امکان استفاده همزمان از سه روش (رمزساز رفاه، کد دستوری #713*، ارسال پیامک) فراهم می باشد.

* چنانچه شماره موبایل نمایش داده شده در مرحله تأیید شماره تلفن همراه از طریق دستگاههای خودپرداز بانک رفاه مورد تأیید نباشد، دارندگان رفاه کارت جهت تغییر آن به نزدیکترین شعبه بانک رفاه مراجعه فرمایند.

* رمز یکبار مصرف پویای کارت حداکثر 120  ثانیه معتبر است.

* فعالسازی رمز دوم پویا در بانک رفاه فقط از طریق دستگاههای خودپرداز بانک رفاه و با استفاده از رفاه کارت قابل انجام است و هر گونه اقدامی غیر از آن جعلی بوده و در جهت سرقت اطلاعات کارت بانکی می باشد.

* جهت دریافت رمز دوم پویا به هیچ عنوان لازم نیست اطلاعات حساس کارت مثل رمز دوم و CVV2 را وارد نمایید.

شرایط معافیت برای استفاده از رمز دوم ایستا:

شایان ذکر است علاوه بر امکان استفاده از رمز دوم پویای کارت بشرح فوق الذکر، از تاریخ 98/11/13 امکان استفاده از رمز دوم ایستای کارت در صورت پذیرش مسئولیت از سوی مشتری و فعال بودن آن، تنها تا سقف مجموع تراکنش یک میلیون ریال در هر شبانه روز وجود دارد و از اینرو امکان تراکنش بالاتر از این سقف و یا مانده گیری با استفاده از رمز دوم ایستا غیر ممکن می باشد. همچنین مشتریان گرامی از تاریخ مزبور می توانند در هر زمان با مراجعه به دستگاههای خودپرداز بانک رفاه نسبت به فعالسازی یا غیر فعالسازی رمز دوم ایستای خود با شرایط یاد شده اقدام نمایند.

برای دانلود فایل راهنما فعال سازی رمز دوم پویای بانک رفاه اینجا کلیک کنید.

فیلم آموزشی رمز ساز دوم پویا

جدول/ روش نصب و استفاده از رمز دوم یکبارمصرف همه بانک‌ها

1 نظر
  1. فرشته نوروز پور می گوید

    دریافت رمزپویا حسابم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.