روش صدور حواله منظم پایا در بانکداری اینترنتی اشخاص حقیقی بانک ملت

حواله بین‌بانکی پایا (ACH) خدمتی است که امکان انتقال الکترونیک وجوه بین‌بانکی را برای مشتری فراهم آورده و کمک شایان توجهی به گسترش بانکداری الکترونیکی در کشور کرده است.

عصر بانک؛ سامانه پایا برای پرداخت‌های با مبالغ خُرد اما تعداد زیاد و به صورت بین بانکی (پرداخت از یک بانک به بانک و یا بانکهای دیگر) طراحی شده و موارد زیر از جمله عناوین مورد استفاده آن است:

 

1. پرداخت حقوق کارکنان یک سازمان

2. پرداخت سود سهام

3. پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی

4. حواله های بین بانکی انفرادی

 

مزایای کلی استفاده از حواله بین‌بانکی پایا(ACH)

 

– کاهش هزینه های خدمات بانکی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها
– حذف هزینه‌‌های مرتبط با جابه‌جایی پول (از قبیل هزینه‌های تحصیل داری و …)
– کاهش استفاده از چک، ایران چک و چک بین بانکی (رمزدار) و رفع مخاطرات جانبی
– امکان صدور حواله الکترونیک بین بانکی به تاریخ مؤثر آینده (سررسید)
– امکان ابطال حواله بین بانکی قبل از تاریخ سررسید

 

حواله منظم پایا چیست؟

حواله منظم پایا ، خدمتی است که صدور حواله پایا در دوره های زمانی یکسان (روزانه ، هفتگی ، ماهانه ، چند روز یکبار و سالانه) را امکان پذیر می نماید.

چگونه حواله منظم پایا بصورت اینترنتی ایجاد کنیم؟

 

مشتری بانک ملت پس از ورود به سامانه بانکداری اینترنتی اشخاص حقیقی، بایستی با استفاده از منوی “انتقال وجه‏‏-خدمات‏‏-حواله منظم پایا” و تکمیل گزینه های مربوطه،اقدام به ایجاد حواله نماید.

 

تاریخ شروع بایستی بزرگتر از روز جاری باشد.

برای فواصل پرداخت ، گزینه های روزانه، هفتگی، ماهانه، چند روز یکبار و سالانه قابل انتخاب می باشد. صدور حواله منظم پایا برای دوره های سالانه، حداکثر به مدت پنج سال قابل درج است و برای سایر  دوره ها (مانند روزانه، هفتگی ، ماهانه و چند روز یکبار)  حداکثر یک سال خواهد بود.

 

پس از وارد نمودن شبای مقصد، ضروری است گزینه استعلام ثبت گردد.

با انتخاب گزینه ماهانه ، چنانچه تاریخ صدور حواله منظم پایا، سی و یکم ماه انتخاب گردد ،  در ماههای 30 روزه و 29 روزه ، حواله، در آخرین روز ماه  صادر خواهد شد.

در تاریخ صدور حواله ، سقف مجاز برداشت روزانه مشتری کنترل می شود.

با انتخاب گزینه تائید توسط مشتری، رسیدی با قابلیت چاپ و دریافت فایل نمایش داده می شود.

 حذف حواله منظم پایا

پس از ثبت حواله منظم پایا ، مشتری می تواند از منوی “انتقال وجه‏‏-خدمات‏‏-حواله منظم پایا” ، حواله را حذف نماید.

با انتخاب گزینه “حذف” ، حواله پایای منظمی که پیشتر ایجاد شده است (قبل از شروع‏/ بین دوره) لغو می گردد.
با انتخاب گزینه “لغو یک دوره بعد” ، حواله دوره بعد لغو و مابقی حواله ها انجام خواهد شد.
کارتابل انتقال وجه حقوقی یا اشتراکی

در صورت ثبت حواله از حساب های حقیقی اشتراکی و حقوقی، همه امضاداران بایستی از منوی انتقال وجه، زیرمنوی خدمات، گزینه کارتابل انتقال وجه حقوقی یا اشتراکی، اقدام به تائید حواله نمایند.

بدین منظور بایستی شماره حواله موقت مربوط به حواله منظم پایا انتخاب گردد. سپس فرم  تائیدیه نمایش داده می شود و با تائید نهایی، درخواست حواله منظم ثبت می گردد.

 

 نکات مهم

 

سقف تعداد حواله منظم پایای فعال برای هر مشتری 30 فقره می باشد. حواله منظم پایای فعال ، حواله ای است که عملیات ثبت آن با موفقیت انجام شده و تاریخ خاتمه آن فرا نرسیده باشد.

درخواستهای ثبت شده از حساب های حقیقی اشتراکی و حقوقی در کارتابل که به تایید صاحبان امضا نرسیده، فقط تا روز پیش از شروع دوره قابل تایید می باشد . لذا چنانچه درخواست، تا تاریخ شروع دوره ، مورد تایید صاحبان امضا قرار نگرفته باشد انجام نخواهد شد.

 

 گزارش حواله منظم پایا:

امکان مشاهده گزارش حواله منظم پایا از منوی انتقال وجه، زیر منوی گزارشات، گزینه “گزارش پرداخت های پایا منظم ” میسر می باشد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.