بازدید عضو هیات رئیسه مجلس از شرکت دادهورزی سداد
عصر بانک؛ حمیدرضا مختاریان- مدیرعامل شرکت دادهورزی سداد در این دیدار با ارائه آمار عملکرد سداد، اظهار داشت: بانکها به کمک فناوریهای نوین اکنون توانستهاند بیشتر خدمات خود را بهصورت الکترونیکی ارائه دهند که این امر منجر به رضایت بیشتر مشتریان شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به گستردهتر شدن حجم عملیات بانکی در کشور نیاز این نهادهای مالی به نیروی انسانی با تجهیز به تکنولوژیهای نوین کاهشیافته و حرکت بانکها به سمت ارائه خدمات مشتری محور سوق یافته است.
مختاریان با اشاره به نقش پیامرسان بله در زمان عدم دسترسی به شبکه جهانی اینترنت، یادآور شد: تمام شاخصهای عملکردی و میزان جذب کاربر فعال در بله با رشد بیش از 40 برابری مواجه شده است و توانسته در این شرایط رضایت حداکثری کاربران را جلب کند.
وی با تأکید بر ورود بازیگران جدید به حوزه بانکی و پرداخت اذعان داشت: ورود شرکتهای فین تکی به بازار بانکی و پرداخت بانکها را ملزم به شراکت با این کسبوکارهای نوین و بهره گرفتن از توان شرکتهای فناوری محور کرده تا بتوانند با چابکی و خلاقیت خدمات باارزش افزوده بیشتری را به مشتریان خود ارائه دهند و جایگاه خود را در این صنعت تثبیت کنند.
آشوری نیز در این جلسه با اشاره به طرح «قانون جامع بانکداری» که هماکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است، گفت: در این طرح به نقش فناوری در حوزه پولی بانکی کشور، تغییرات و تأثیرات تکنولوژی در این حوزه توجهی نشده است و میتوان از تجربیات شرکتهای فناوری محوری همانند سداد در اقتصاد و بانکداری دیجیتال برای کمک به پر کردن این خلاء استفاده کرد.