4 روش تحول دیجیتال کارکنان برای قبول نسل بعدی ATMها

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک نسل جدید AMTها، بانکها، و دارندگان حساب را بطور پیشفرض قادر به انجام کارهایی ساختهاند که تاکنون هیچ فناوری خودکفایی بهواسطه پیشرفتهترین نرم افزار و سختافزارها قادر به انجام آن نبوده است.
طی مطالعه اخیری که به منظور بررسی بازار ATM صورت گرفته است، تقریبا یک چهارم پاسخدهندگان بر این عقیده بودهاند که فقط با بهبود یکی از جنبههای کانال ATM، از طریق افزودن قابلیت و عملکرد جدید، این نسل از ATM ها به انتخاب ممتاز آنها تبدیل خواهند شد که این امر با ترمینالهای پیشرفته و ITMها محقق میشوند.
اما جایگزین کردن مدرنترین تکنولوژیها، به جای ATMهای قابل اطمینانی که مدتهاست مورد استفاده قرار میگیرند، بهنظر میرسد که بهسادگی توسط مشتریان و بخصوص کارکنان بانک مورد پذیرش واقع نشوند.
حتی در صورت اطمینان از سودمند بودن این تغییر از جنبههای مالی و درآمد، ایجاد این تحول از اساس کار دشواری است. به این خاطر سهولت بخشیدن به مسیر تحول تکنولوژی بسیار حائز اهمیت است و میتواند پاسخگوی مشکلات عنوان شده در آیندهای نه چندان دور باشد.
در ادامه به شرح پیشنهاداتی در رابطه با چگونگی آغاز این فرآیند حساس میپردازیم:
ارتباط، ارتباط، ارتباط
یکی از عمدهترین مشکلاتی که کارکنان در داخل و بیرون از قلمروی بانکهای خرد یا صنعت مالی با آن مواجه هستند، عدم برقراری ارتباط است. چه این عدم ارتباط به دلیل عدم اطلاعات کافی کارکنان و یا به دلیل اطلاعات نادرست کارکنان باشد، یکی از دلایل اصلی مقاومت در برابر تغییر تلقی میشود.
بنابراین ماهها قبل از راهاندازی این نوع پایانههای پیشرفته، باید یک استراتژی وجود داشته باشد تا بتوان بر نگرانیهای مربوط به عدم پذیرش این تکنولوژی توسط کاربران و کارکنان پایان داد یا از آنها اجتناب کرد.
بطور خلاصه شما باید این باور را در خود پرورش دهید که وجود چنین مشکلاتی در این مسیر امری طبیعی است. شما میتوانید از طریق ایمیلهای شرکتی، پیامهای متنی، جلسات تک به تک یا گروهی پرسشها و نگرانیهایتان را مطرح کنید.
یادداشتی از سوال و جوابها تهیه کنید
بخشی از فشار و استرسی که ممکن است کارکنان در نتیجه تحول متحمل شوند، مربوط به نگرانی درباره چگونگی پاسخگویی به سوالات مشتری درباره عملکرد این تکنولوژی جدید است. با همه اینها، اگر یک پرسنل، فهم و اطلاعات کافی از نحوه عملکرد این پایانهها نداشته باشد چگونه میتواند به مشتریان کمک کند؟
بهترین راه برای غلبه بر این نگرانی تهیه یادداشتی از رایجترین سوال و جوابها است که همچون راهنمایی برای پاسخگویی هر چه دقیقتر به مشتریان عمل میکند. به این فکر کنید که اگر جای مشتری بودید، با چه نوع سوالاتی روبرو میشدید و به این ترتیب بهترین پاسخ را برای آنها در نظر بگیرید. با این روش شما میتوانید اعتماد مشتریان و کارکنان خود را جلب و آنها را حفظ کنید.
روی کمک پرسنل باتجربه خود حساب کنید
قابل درک است، افراد جدید در این جریان، محتاطترین افراد برای استفاده از پایانه پیشرفته و تکنولوژی ITM و توضیح درباره استفاده از آن هستند . برای آموزش و تعلیم هر چه بهتر بقیه کارکنان، به افراد مافوق باتجربه خود مراجعه کنید.
ممکن است برخی از کارکنان شما در نحوه توضیح مسایل به مشتریان و کارکنان به شکل دوستانه و مردمیتری نسبت به دیگر افراد عمل کنند و به مسائل و مشکلات پیش روی آنها اهمیت بیشتری دهند. بنابراین شما با شناخت نقاط ضعف و قوت کارکنان تان، در زمان نیاز به کمک، میتوانید به بهترین انتخاب خود تکیه کنید.
ایجاد اهدافی برای تشویق در یادگیری
اگرچه درک این موضوع که تغییر نیازمند به زمان است بسیار اهمیت دارد، در عین حال ایجاد احساس فوریت نیز مهم است.
بنابراین مشوقهایی را برای کارکنان در نظر بگیرید که القا کننده انگیزه در آنها باشد. این موضوع باعث می شود آنها انرژی بیشتری را صرف یادگیری درباره پایانههای پیشرفته کنند. ولی به یاد داشته باشید که تکرار مادر یادگیری است.
ترجمه از atmmarketplace