تعادل بین نوآوریهای پرداخت با موضوع امنیت

به گزارش گروه تحقیق و ترجمه عصر بانک؛ شصت سال قبل، ممکن بود ایده کارت پلاستیکی برای آینده سیستم پرداخت، کاملا دور از ذهن بهنظر برسد، اما این روش سرانجام به روشی استاندارد برای پرداخت تبدیل شد. امروزه، برای بار دیگر نوعی شک و دودلی اما بهدلایل کاملا متفاوت، درباره این کارتهای پلاستیکی وجود دارد. همسو با حرکت جهان به سمت دیجیتالی شدن، برخی از کارشناسان پیشبینی کردهاند که آینده این صنعت فراتر از کارتهای پلاستیکی خواهد بود. صرف نظر از روش پرداخت، این صنعت نیازمند به ایجاد زیربنایی امن و قابل اعتماد برای مشتری است. مطالعه اخیر Forrester Consulting که به سفارش Visa انجام شده است، مهر تایید بر این موضوع است که همزمان با واکنش کسب و کارها نسبت به تحول دیجیتالی، نوآوری پرداخت ملزم به همراه شدن با امنیت کافی پرداخت است.
با جهانیشدن تکنولوژی موبایل و اتصال اینترنت، شکل خرید مشتریان و انتظارات آنها بهطور قابل ملاحظهای تغییر کرده است.شرکتهای موجود در اکوسیستم پرداختهای جهانی ( پذیرندگان، بانکها، و فینتکها) میدانند که پرداختها هسته اصلی تجربه دیجیتالی هستند و به همین دلیل در حال تغییر مدلهای عملیاتی خود بهمنظور ایجاد پرداختهای دیجیتالی همراه با امنیت پویا در نقطه فروش هستند.
در مسیر قادر ساختن پرداخت از همه نوع دستگاههای متصل، نوآوری و سرمایهگذاری بر ابتکارات امنیتی استراتژیک الزامیست. بنابراین باید پرسید وضعیت کنونی بازار چگونه است و شرکتها برای حرکت هر چه سریعتر به سمت پرداختی امن تر چه تدارکی دیدهاند؟
با گسترش اینترنت اشیا استفاده مشتریان از دستگاههای شبکهای، فراتر از تلفن هوشمند خواهد بود. احتمالا آنها از دستگاههای متصل خود، انتظار پرداختهای مطمئن و یکپارچه از طریق کانالهای چندپذیرنده و ابزار مورد استفاده پرداخت را دارند. این امر موجب تغییر هر چه سریعتر خریدها با پول نقد و کارت به سمت پرداختهای دیجیتالی امنی میشود که اطلاعات پرداخت در آن ذخیره شده است.
تغییر به سمت دیجیتالی شدن، چالشهای امنیتی پیچیدهای را بهوجود میآورد. زیرا فناوریهای جدید پرداخت بانکها را بیشتر در معرض کلاهبرداری قرار میدهد. فرصتهای جدید برای سرعت و سهولت پرداخت، راههای جدیدی را برای سوء استفاده مجرمان ممکن میسازند. زیرا با دیجیتالی شدن پرداخت، مجرمان با شناسایی نقاط ضعف سیستمهای پرداخت، بهدنبال راهی برای سوء استفاده هستند.
بهمنظور حفظ سرعت و تحقق فرصتهای دیجیتالی، قابلیتهای مدیریت کلاهبرداری نیازمند به تحول است. امروزه اکثر بانکها از نام کاربری و کلمه عبور بهعنوان قابلیت اصلی در مجموعه مدیریت ریسک پرداختشان استفاده میکنند، در صورتیکه کاملا ثابت شده است که این شکل از احراز هویت ناامن است. با دیجیتالی و پیچیدهتر شدن پرداختها، قابلیتهای مدیریت کلاهبرداری نیز برای حفظ سرعت و پیشرفت نیازمند به پیچیدهتر و مدرنتر شدن است.
شرکتهایی که میتوانند این چالشها را مدیریت کنند، معتقدند که این فرصت ارزشمند است و مزایای تکنولوژیهای جدید پرداخت، بیشتر از خطرات آن است.
در نهایت، سازمانها میدانند که امنیت پرداخت نقطه اصلی تجربه مشتری است و به دستیابی رضایت بیشتر مشتری از طریق بهبود امنیت تکنولوژیهای جدید پرداخت، امید بسته اند واز رضایت بالاتر مشتری بهعنوان معیار موفقیت برای قابلیتهای کشف کلاهبرداری بهره بردهاند. بنابراین برای بقای رشد پرداخت دیجیتالی، امنیت پرداخت و تجربه مشتری نیازمند به همگام شدن با یکدیگر هستند.
ما در حال حاضر شاهد این هستیم که پیشرفتهای تکنولوزی با چه سرعتی بر روشهای پرداخت تاثیر میگذارند. ولی تنها الزام همگام بودن با سرعت تغییرات تکنولوژی نیست، بلکه توانایی مدیریت ریسک مربوط به آن تغییر به منظور بسط دادن نوآوری در مقیاس نیز اهمیت دارد. و موفقیت یک سازمان یا بانک در این محیط به چگونگی متعادل کردن منابعش بهمنظور ارائه تجربه پرداختی یکپارچه به مشتری از یک طرف و امنیت آن پرداخت از طرف دیگر در عصر دیجیتال بستگی دارد.
ترجمه از mobilepaymentstoday